Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meneekö lapsesi kouluun jos perheessä riskiryhmää?

Vierailija
12.08.2020 |

Siinäpä se kysymys otsikossa.
Kuulun riskiryhmään ja lapsikaan ei täysin kunnossa ole erinäisten syiden takia. Vanhemmat etätöissä.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi meni jo, kaksi aloittaa huomenna. Asumme pääkaupunkiseudulla.

Koronan tuleminen meidänkin perheeseen näyttää nyt aika todennäköiseltä ennemmin tai myöhemmin, mutta emme me voi sitä lopun ikää väistellä. Teemme kaikki parhaamme, mutta jos se tulee, niin elämme sen mukaan kuin tilanne vaatii sitten.

Elämässä on valitettavasti tarjolla erilaisia vaaroja koko ajan, esimerkiksi autoilu on yksi valtava vaara ja kotitapaturmat ihan kotona ovat iso mahdollisuus sattua jotain ikävää. Päivä kerrallaan.

Vierailija
2/7 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee nyt alussa ainakin ja seurataan tilannetta koko ajan. Tilanne kun kääntyy pahemmaksi, niin lapsi jää kotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoilu on kuitenkin melko välttämätöntä monissa paikoissa, joten riski on ikään kuin hyväksyttävä . Sen sijaan tartuntatautilain vastaisesti tartuntataudin levittäminen esimerkiksi lentokentät auki pitämällä ilman valvottua karanteenia ei ole hyväksyttävä riski. Lapseni luokalle on tulossa tänään kaksoset, jotka tulivat Balkanilta pari päivää sitten. Eivät jää karanteeniin, sillä eivät menneet testiin ja kukaan ei heitä vahdi.

Vierailija
4/7 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menee nyt alussa ainakin ja seurataan tilannetta koko ajan. Tilanne kun kääntyy pahemmaksi, niin lapsi jää kotiin.

Ihan mielenkiinnosta, miten ajattelitte hoitaa tuon? Ei koulusta noin vain ”jäädä kotiin”.

Vierailija
5/7 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta, miten ajattelitte hoitaa tuon? Ei koulusta noin vain ”jäädä kotiin”.

Katsopa opetushallituksen ohjeet ja häpeä.

Vierailija
6/7 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni, minä vaikeasti riskiryhmää. Tulee jos tulee.

Vierailija
7/7 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni, mutta en tiedä miten pitkäksi aikaa. Mutta koulun aloitus teki selvästi lapselleni hyvää, nyt on tosi pitkä eristys jo takana ja olen ollut huolissani hänestä. Tein rauhan itseni kanssa, että me otamme nyt riskin, mutta vielä tilanne on kohtuullinen. 

Ylellä oli artikkeli tänä aamuna aiheesta ja riskiryhmäläisillä on oikeus saada etäopetusta. https://yle.fi/uutiset/3-11483457 Olen niin vihainen, kun keväällä olisi tämä sama mahdollisuus ollut, mutta ei siitä sanallakaan hiiskuttu, vaan julkisuudessa uhkailtiin vanhempia sakoilla ja lastensuojeluilmoituksilla, jos ei lasta kouluun laita. Eikä pidä käsittää väärin, olen ollut henkeen ja vereen punavihervassari, mutta nyt olen niin pettynyt sekä äänestämääni henkilöön henkilökohtaisesti, että koko puolueeseen, ettei minulla enää ole jatkossa mitään tahoa, mitä äänestää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi