ÄLKÄÄ valitko sukulaisia kummeiksi...
Meillä on lapsilla kummeina sekä sukulaisia että ystäviä. Ja että voikin harmittaa, että valittiin sukulaisia tähän mielestämme kunniatehtävään :/. Molempien lasten kohdalla kävi niin, ettei nämä sukulaiset ole pätkääkään kiinnostuneita kummilapsistaan - eivät edes nähdessään juttele/kysele kuulumisia yms. Emme halunneet lahja-automaatteja, mutta tuo, ettei edes tavatessa voi tervehtiä (lapset on jo isoja), niin yllätti kyllä meidätkin. Ja mikä tässä on ongelma - no se, että sukujuhlissa yms. tapaamisissa kuitenkin näemme näitä ihmisiä ja sitten on jokaisen juhlatilan keskellä elefantti eli tämä kummiasia :(. Jos olisi valittu kummeiksi jotain hyvänpäiväntuttuja, niin yhteyden katketessa tästä kummiasiastakaan ei olisi tarvinnut enää suuremmin välittää.
Kommentit (5)
Miten ihmiset jaksaa vatvoa tätä kummiasiaa aivan jatkuvasti?! Ja mikä hiton elefantti kummiasia?!
Harmi, että teillä on käynyt sukulaiskummien suhteen huono tuuri. Meillä ovat sisaruksemme lastemme kummeja, eikä tuonkaltaisia ongelmia ole ollut. Eli ei kannata yleistää.
Jaahhh..No minun jo aikuisen naisen parhaimmat kummit on kyllä olleet aina ne sukulaiset. Ja tästä syystä valittiin myös omalle lapselle kolme sukulaista kummiksi.
Ikävää jos teillä on tällaisia kokemuksia, mutta älkää nyt sen vuoksi yleistäkö ja mustamaalatko muiden sukulaisia.
Itselläni oli kummeina kaksi vanhempaa serkkua. Molemmat oli kiinnostuneita minusta ja sain huomiota, eli hyvin hoitivat tehtävänsä. Ja kyllä muutkin sisarukset saivat huomiota sukulaiskummeilta, jotkut tuttavakummit ei niin yhteyttä pitäneet. Its eolen parin sukulaislapsen kummi, ja ihan heitä olen muistanut. Tosin eräälle lapselle (aikuinen jo) olen kuudes kummi, ja se kummisuhde ei niin oikealta tunnu.
Meillä on sukulaisia kummeina, isäpuoleni on nuorimman kummi ja ystäviäkin löytyy kummeina; kaikki ovat olleet kivasti mukana kummilasten elämässä