Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huutiksessa todella vaisua

Vierailija
09.08.2013 |

Laitoin viime viikonloppuna vähän lastenvaatteita myyntiin, mutta edes katsojia ei ole ollut kuin muutama per kohde, huutajia ei lainkaan. Tavara ja lähtöhinnat samantasoisia kuin millä aiemmin on mennyt hyvin kaupaksi.

Toisaalta, kun itse katselin mahdollisesti ostettavaa lastenvaatetta, olivat hinnat enimmäkseen aika poskettomia, esim. Nova Strarin huppari, jossa jo selvää käytönjälkeä, lähtöhintaan 20 euroa. Uuden saisi nyt alesta vähän alle 30 eurolla, ja normaalihintakin n. 40 euroa.

Onkohan nyt vain hiljaisempi aika, vai ovatko nuo poskettomat hinnat pysyvästi näivettäneet huutiksen? En ole facebookissa, joten siellä olevista kirppareista en tiedä. Osaako joku sanoa, onko kauppa suuremmassa määrin siirtynyt niihin?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älytön vaiva rekisteröitymisen, huutojen seuraamisen yms kanssa. Omasta mielestä tori on helpompi ja pelisäännöt selvät. hinta on se mitä ilmoituksessa sanotaan (toki voi tingata, mutta ei sovi suomalaiseen kulttuuriin). 

Vierailija
2/12 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ärsyttää ehkä eniten monien huutismyyjien tapa käyttää valheellisia hakusanoja. Myydään yhtä vaatetta tai tavaraa, mutta ilmoituksen loppuun on lueteltu kaikki mahdolliset merkit ja hyvä ettei kokonumerotkin. Itse olen viime aikoina hakenut lastenvaatetta ja -tavaraa ja kun haen tietyllä merkilä ja kokonumerolla, tulokseksi tulee monta sivua ihan jotain muuta. Myyjät ei tajua, että kusevat tuolla vain omaan laariinsa koska ainakaan itse en tee kauppaa näiden hakusananammojen kanssa yhtään mistään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkin kyllä jännä muutos, itsekin olen alkanut Huutiksen ohella katsoa tavaroita yhä enemmän Torista ja ilmeisesti näin ovat muutkin. Jos on nopea, niin hyviä kauppoja saa tehtyä. Toisaalta oharit ovat mahdollisia, tavara saattaakin kesken kaiken mennä jollekin muulle. Riesana ovat myös vanhat ilmoitukset, eli tavara onkin myyty jo aikaa sitten.

Vierailija
4/12 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että huutiksen parhaat kulta-ajat on ohi. Porukka ostaa nyt paljon FB-kirppareilta ja Torista. 

Vierailija
5/12 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivuston muutos, erilaiset maksut näivettäneet kaupan, pilalle meni sivut.

Vierailija
6/12 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni kyllästymisen aiheuttivat just älyttömät hinnat, selkeä trokaus ja pari tosi huonoa kauppaa.

Toisaalta lapset kasvoivat, eikä kouluikäisille tunnu enää käytettynä oikein kunnon kamaa löytyvän, tai jos löytyy niin just aivan älyttömiin hintoihin.

Vierailija
7/12 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille kävi niin, että myin yhden tietyn merkkisiä tavaroita jokusen ja kun huomasin, että ko. ostaja oli taas huutanut multa sitä merkkiä, laitoin hänelle viestiä, että laitan lisää saman merkin tuotteita. Tolla keinolla sain muutaman kaupan lisää. 

Aika hiljaista on muuten.

Vierailija
8/12 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Posti nosti hintojaan kesäkuussa, sekin vaikuttanee. Ei ole oikein mitään järkeä enää ostaa käytettyä sisävaatetta netistä, varsinkin jos postarit nielee suhteessa vaatteen hintaan suuren summan. Nyt on myös alet ja lomat päällä. Facessa myös hiljaista. Itse olen menossa nyt ensimmäistä kertaa elämässäni myymään livekirppikselle osin näistä syistä.

Vierailija
9/12 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset teille vastauksista. Harmillista, jos Huutis alkaa olla historiaa, mutta ihan ymmärrettäviä syitä ovat nuo yllä mainitut.

Itse myyn suurimman osan lasten pieneksi jääneistä vaatteista itsepalvelukirppiksellä, mutta ne vähän paremmat vaatteet olen mieluummin laittanut Huutikseen. Live-kirppailla, kun olen joskus huomannut tavaraa hävinneen kassan ohi :(

Ap

Vierailija
10/12 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli liikaa kilpailua. Siinä vaiheessa kun Huuto.net alkoi vaisuuntua, niin Toria mainostettiin paljon. Myös FB-kirppikset kilpailee huutonetin kanssa ja Huuto.net oli niin iso paikka, että sellaista kilpailua ei olisi ollut varaa tulla. Nythän sivustoa pitäisi supistaa/niukentaa/tiivistää reilusti, jotta siitä tulisi taas toimiva.

Vierailija
11/12 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutiksen uudistuksen jälkeen sellaiset tuotteet mitä itse sieltä etsin, siirtyivät toriin ja faceen. Kerran yritin myydä paria huonekalua jotka ennen olisivat menneet hetkessä, mutta yhtään huutoa ei tullut ja katsojia todella vähän. Laitoin ne sitten toriin ja ostajat löytyi 2 päivässä samoilla hinnoilla joita huutiksessa pyysin.

Vierailija
12/12 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutiksen uudistuksen jälkeen sellaiset tuotteet mitä itse sieltä etsin, siirtyivät toriin ja faceen. Kerran yritin myydä paria huonekalua jotka ennen olisivat menneet hetkessä, mutta yhtään huutoa ei tullut ja katsojia todella vähän. Laitoin ne sitten toriin ja ostajat löytyi 2 päivässä samoilla hinnoilla joita huutiksessa pyysin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi