Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi vanhat ihmiset käyttävät helteilläkin paksuja vaatteita?

Vierailija
08.08.2013 |

tyyliin villahousut tai shaali niskassa? eivät tietysti kaikki, mutta jotkut.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ei villahousut niskassa, vaan jalassa...ennen kuin joku vääntää tästä vitsia ;)

ap

Vierailija
2/15 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palelevat herkästi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhuksilla on huono verenkierto he palelevat. Siksi toiseksi vaatetus myös eristää lämmöltä.

Vierailija
4/15 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palelevat, koska verenkierto toimii aiempaa heikommin. Isoäitini käytti pitkähihaisia vaatteita, koska hän paloi helposti auringossa. Minä pukeudun pitkähihaisiin vaatteisiin sairastamani syövän vuoksi. Riskinä ihosyöpä, jos palan auringossa. Käytän korkeaa suojakerrointa. Sairaus ja/tai lääkkeet tekevät minut viluiseksi, joten kävelen hellevaatteisiin pukeutuneiden ihmisten keskellä huvittavan lämpimästi pukeutuneena.

Vierailija
5/15 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesätyöntekijämme 20v., pukee aina tupakalle mennessään takin päälleen.,keittiössämme lämmintä +30c.

Vierailija
6/15 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen on 'vanha'? Keski-ikäisilläkin voi olla kipuja joiden takia kääriytyy villa/silkkishaaliin.

Vierailija
7/15 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt joskus samaa. Kuitenkin vanhukset ekana kuukahtaa helteisiin. Ilmeisesti ne ei itse hoksaa vaaran merkkejä.

Vierailija
8/15 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi ja appi tekevät näin, ja haisevat aivan järkyttävälle hielle aina kun heillä käy! Ovat 66 ja 70v. Ihan kuin eivät peseytyisi, eivät käytä deodoranttia eivätkä pesisi niitä vaatteita. Lisäävät vaan vaatetta mitä lämpimämpää ulkona. Onneksi asuvat toisessa kaupungissa ja käyvät meillä kerran kolmessa vuodessa.

Kerran joudin tuulettaa meidän asuntoa monta tuntia ja laittaa 7 tuoksukynttilää palamaan sen jälkeen kun olivat käyneet meillä ja lisäksi anoppi nojasi sohvatyynyyn joka oli vietävä pesulaan koska puolen tunnin jälkeen se kamala haju oli tarttunut siihenkin tosi voimakkaasti. Sellaisen vanhan ihmisen hien haju, tiedättehän? :(

Vierailija
9/15 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikon verenkierron lisäksi, vanhusten lämmönsäätelykeskuksen toiminta on heikentynyt. Oikein vanhathan eivät juuri edes hikoile.

Vierailija
10/15 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhat ihmiset pukeutuu usein samoihin vaatteisiin joka päivä. Eivät ajattele, onko kuuma vai kylmä. Katselin tänään kuumassa bussissa kyllä ihan tavallisia työikäisiä ihmisiä, joilla oli farkut, umpikengät ja pitkähihainen pusero, useammankin sellaisen näin. Itse valuin hikeä topissa ja capri-mittaisissa housuissa, sandaalitkin vaihdoin läpsyihin, kun niissäkin tuli kuuma. 

Vierailija
11/15 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Hikiset ja epäsiistit vanhukset vs. bussissa hikeä valuva nuori (tai "nuori"). Urghhh. Seitsemän hajustekynttilää? Yhdenkin aiheuttamaan löyhkään tukehtuu.

Vierailija
12/15 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 23:05"]

Olen miettinyt joskus samaa. Kuitenkin vanhukset ekana kuukahtaa helteisiin. Ilmeisesti ne ei itse hoksaa vaaran merkkejä.

[/quote]

Se johtuu kuivumisesta. He eivät juo tarpeeksi. Muistuttakaa vanhuksia, että pitää juoda, tai auttakaa juomisessa.

Vierailija
13/15 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huom! Vain joktut vanhat ihmiset pukeutuvat lämpimästi myös kuumalla. Heillä on kylmä huonon verenkierron vuoksi. Kuumaan kuukahtavilla taas on jotainmuuta sydänvaivaa. Kyllä minä näen joka päivä kevyesti kesäkolttuihin tai t- lyhythihapaitoihin pukeutuneita vanhoja naisi aja miehiä ryppyiset kädet ja jalat iloisesti ulos vilkkuenb.  Joillakin jopa on shortsit.

Meitä on niin erilaisia, lakatkaa jo ihmettelemästä  normaalijärjellä ymmärrettäviä asioita.  

Vierailija
14/15 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiän kylässä oli muinoin vanha täti, joka helteelläkin pukeutui mustaan villakangaspalttooseen. Hän sanoi aina: "Ei tuu hiki kun ei lämmin pääse liki".

Vierailija
15/15 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 23:49"]

Vanhat ihmiset pukeutuu usein samoihin vaatteisiin joka päivä. Eivät ajattele, onko kuuma vai kylmä. Katselin tänään kuumassa bussissa kyllä ihan tavallisia työikäisiä ihmisiä, joilla oli farkut, umpikengät ja pitkähihainen pusero, useammankin sellaisen näin. Itse valuin hikeä topissa ja capri-mittaisissa housuissa, sandaalitkin vaihdoin läpsyihin, kun niissäkin tuli kuuma. 

[/quote]

Varmaan oot mua katsellut. En jaksanut ajella säärikarvoja, joten pidän helteelläkin farkkuja. En tiennyt että aiheutin traumoja. Umpikengät? En tykkää sandaaleista, koska en halua näyttää varpaitani(epämuodostuneet) muulle maailmalle.