Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Montako päivää sopiva aika New Yorkissa (läpikulkumatkalla) ?

Vierailija
08.08.2013 |

Niin, varsinainen matkakohde muualla, mutta olisi mahdollisuus pysähtyä New Yorkissa. Montako päivää olisi sopiva, että näkisi edes jotain? Ehtisikö kahdessa päivässä sopivasti? Mitään erityistä kiinnostuksen kohdetta ei siis New Yorkissa ole, mutta noin että yleisesti näkisi vähän kaupunkia, jossa ei ole ennen käynyt.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sen 2 paivaa olla, mutta oleskelun lyhyys saattaa alkaa harmittamaan sitten kun on lahto edessa.

Vierailija
2/8 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos New York on ensimmäinen etappi heti reissun alkuun kannattaa huomioida jet lag. Me ajettiin viime kesänä jenkkilät läpi ja olin ihan tööt jet lagin takia siellä New Yorkissa. Kolmantena päivänä alkoi vasta helpottamaan. 

Inhittavaa kun aamuisin tekisi mieli nousta ylös jo klo 4 aamulla ja illalla on jo viimeistään kuudelta ihan valmis sänkyyn :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdessa päivässä ehtii nähdä jo kaikenlaista. Suosittelen ehddottomasti heti aluksi Grey linen kiertoajeluita. Me otimme heti tämän koko paketin 48 h/ 54 dollaria per aikuinen. Nuo ovat tuollaisia hop in - hop of lippuja. Saa todella kattavan kuvan koko kaupungista.

http://www.newyorksightseeing.com/tourpage.php?item=AL

Liput oli helppo ostaa, ystävällisiä, kivoja myyjiä hengailee kadunkulmissa. Ainakin

tuolla Macysin ja EmpireState buildingin ympäristössä. 

Oppaat busseissa olivat tosi hyviä jutun kertojia ja tarinaa Nycistä riitti ihan hengästymiseen asti.

Mm. monenlaista tv ja filmitriviaa, asumisesta, historiasta ja ruokakulttuurista. Se yökierros,

Night loop, oli henkeä salpaava.

Natural history museumissa kannatta käydä katsastaan ne dinot ym. Saaren eteläpäästä

pääsee lautalla Staten Islandille ja takaisin eli tämän ilmaisen lauttarundin tarkoitus on tietyst nähdä

vapauden patsas. Eteläpäässä sijaitsee myös Century21 tavaratalo, josta voi tehdä

huippulöytöjä. 

Jos hotelli sijaitsee jossain Mid townin alueella esim. 34-33 kaduilla lähellä Times quarea,

siitä on helppo liikkua ympäriinsä.

Tämä tuli nyt näin äkkiä ekaksi mieleen. Ihana kaupunki :) ei kannata jättää väliin.

Vierailija
4/8 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin viimeksi, vaikka olin toki ennen nykissä ollutkin, vain viikonlopun. Silti näin paljon uutta, ja keskityimme shoppailuun, ravintoloihin ja juhlimiseen. Kahdessa päivässä ehtii paljon.

Ihmiskohtaista, mutta monille toimii jetlagin välttämiseksi Amerikkaan mennessä edellisen yön valvominen tarpeen pitkälle ja herääminen uuteen päivään mahdollisimman myöhään lyhyillä unilla. Nukut koneessa jos vaan voit ja homma valmis!

Vierailija
5/8 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä noin nelisen päivää on hyvä aika ilmoittamallasi suunnitelmalla. Siinä ajassa ehtii jo toipua jet lagista sekä nähdä pintapuolisesti kaupunkiakin jo ihan mukavasti. Tosin monella jää ikävä New Yorkiin välittömästi niin lyhyen ajan jälkeen, sillä kaupungissa riittää nähtävää ja koettavaa helposti kahdeksikin viikoksi. Olen käynyt NYC:issä nyt neljä kertaa ja tekisi mieli matkustaa sinne jälleen.

Vierailija
6/8 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jetlagista ei kannata murehtia! Itse oon ollu muutaman kerran reissussa, niin siellähän ollaan kato 7h jäljessä niin sitä hyppää tavallaan päivään mukaan tai vaihtoehtoisesti pääsee suoraan nukkumaan. Mulla on aina niin kova adrenaliinipiikki onnesta päällä ettei väsytä ollenkaan. Mun mielestä mikään aika ei riitä, koska sinne kaipaa aina takaisin ja harmittaa mitä kaikkea jäikään tekemättä jne. Suosittelen, että mietitte ennakkoon mitä haluatte tehdä (esim Empire State Buildingin näköalapaikka, keskuspuisto tai Time Squaren valotaulut ja ihmisvilinä- mitä nyt ikinä) ja katsotte sitten niiden päätettyjen paikkojen mukaan sen paljon ne vaativat aikaa!

Ihanaa lomaa!<3

Vierailija
7/8 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä! :)

ap

Vierailija
8/8 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti New Yorkissa teatteriin Broadwaylle, siellä on sellaisia tähtiä näyttämöillä että oksat pois. Kävin ensimmäisen kerran New Yorkissa viime vuoden kesäkuun lopussa, sen jälkeen olen käynyt siellä kolme kertaa uudelleen koska rakastuin tähän kaupunkiin niin ettei tosikaan. Että pieni varoituksen sana tässä :) Jet lag ei välttämättä iske heti vaan seuraavana päivänä iskee ihan tajuton väsymys mutta tuo on yksilöllistä niinkuin joku sanoi. 

Rockefeller Centeristä on paremmat näkymät kaupungin yli, mukaanlukien Empire State building, mutta onhan se kokemus käydä Empire State buildingissa kylläkin. Suosittelen lasten kanssa käyntiä entisellä lentotukialuksella 43. streetin päässä, siellä on on ihan oikea avaruussukkula. 

Ja voi luoja kuinka hyvää ruoka on rapakon toisella puolella.. Suosittelen ostamaan ihan perusruokakaupasta itsepalvelutiskiltä edullista noutoruokaa, valikoimat ovat suuria ja tuotteet tuoreita. Ihanaa matkaa teille :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi