Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapset aloittivat uudessa päiväkodissa. Ärsyttää.

Vierailija
07.08.2013 |

Ehkä totuttiin lasten entisessä päiväkodissa liian hyvään, kun tuntuu nyt niin moni juttu uudessa paikassa ärsyttävän. Tai siis oikeastaan yksi iso asia: tiedottaminen päiväkodin asioista ja se, ettei tiedotusta tunnu olevan yhtään mitään mistään.

Päiväkodin työntekijät esittäytyvät kyllä, mutta nimiä ei voi tarkastaa muistinsa tueksi mistään eli etunimien kanssa mennään. Ryhmien ruoka-ajat on kerrottu suullisesti, muttei niitäkään tunne olevan missään esillä. Mistään ei myöskään näe, mitä päiväkodissa aiotaan tehdä eikä toiminnasta kerrota mitään, esim. blogissa tai paperitiedotuksilla.

Olenko ihan kohtuuton nipoäiti, kun haluaisin saada tietoa päiväkodista kirjallisessa muodossa, edes netistä tai jostain? Arvaan kyllä, että täältä av:lta saan kuulla olevani just se nipoäiti ja vieläpä pahimmasta päästä. Kysyn tätä täältä siitä huolimatta.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapset nyt juuri aloittivat, niin ainahan tää elokuu on kaikkialla vähän sekava. En vielä vetelisi johtopäätöksiä.

Vierailija
2/7 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun opiskelin lähäriksi tein "lopputyönä" infopläjäyksen vanhemmille PowerPointina.

Täynnä itsestäänselvyykisä, mutta sellaisia jotka helpottavat työtämme, ja tekee meistä helpommin lähestyttäviä vanhemmille.

Ajatuksena että uusille vanhemmille lähetettäisiin aina tämä jotta tietäisivät miten toimimme, ja miksi teemme niin.

Ideaan ei kuitenkaan tartuttu, en ole itse siellä enää töissä, lopetin osittain siitä syystä että johtaja ei tuntunut ollenkaan pätevältä, eikä vanhemmat saaneet tarpeeksi inofa, tarpeeksi ajoissa..... En voinut olla ylpeä työpaikastani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en vaan ymmärrä , mihin tarvitset tarkempaa tietoa esim. hoitajien sukunimistä tai ruoka-ajoista ? 

Varmasti tulee syksymmällä vanhempain-ilta ja kasvatuskeskustelut , jolloin saat lisätietoa. Minulle on aina riittänyt se , että lapset ovat tyytyväisiä.

Vierailija
4/7 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 23:32"]

Minä en vaan ymmärrä , mihin tarvitset tarkempaa tietoa esim. hoitajien sukunimistä tai ruoka-ajoista ? 

Varmasti tulee syksymmällä vanhempain-ilta ja kasvatuskeskustelut , jolloin saat lisätietoa. Minulle on aina riittänyt se , että lapset ovat tyytyväisiä.

[/quote]

Se on sellainen luottamusjuttu. Jos päiväkoti on ollut olemassa kauan, on myös odotettavissa että heillä on selkeät säännöt ja rutiinit, ja jos näitä on, niin ei pitäisi olla vaikeaa myös rutiininomasesti niistä tiedottaa.

Jos tulee sellainen huuhailuolo heti alkuun, niin ei oikein herätä luottamusta.

t. ei ap

Vierailija
5/7 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän sua kyllä.

en oo noita tietoja juurikaan kaivannut, ruokia ehkä jotta voi vähän miettiä ettei just tee illalla sitä samaa, mut meillä ne on silti aina nätisti listattuna päiväkodin ulko-oveen. Nimet, yhteystiedot, ruokalistat, päivittäiset aikataulut ja tapahtumat ym. Ajankohtaiset jutut. Kun on täitä tai muuta tarttuvaa, tulee niistäkin selkeät ohjeet ja varoitukset oveen. Näin sen pitäisi musta joka paikassa olla.

Vierailija
6/7 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toimii hyvin, hoitajat ei vaihdu, niin nimetkin oppii, tosin sukunimiä en tarvitse;) tiedotus tulee sähköpostilla pääasiassa, viikko-ohjelma kerran tai kaksi kuussa, ruokalista pkn seinällä. Et mun mielestä ole kohtuuton, onhan se kiva tietää etukäteen jos lapsilla on retkipäivä tai muuta erityistä. Voihan sitä tiedotuksen lisäämistä ystävällisesti ehdottaa?

Vierailija
7/7 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ettei herätä luottamusta, vähän laiskaa tiedotusta. Mutta ihan turhaa pelkäät. Pätevät hoitajat siellä on silti, heidän sukunimet eivät liity asiaan, kaikissa hoitopaikoissa syödään samaan aikaan mikä lienee itsestäänselvyys heille, ei ehkä sinulle, harmi että eivät tätä huomioineet.

Mutta kysymällä pärjää! Etkö kysellyt silloin kun kävitte tutustumassa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan