Onko kenenkään muun mielestä menkat aika epäreilu juttu?
Muistaakseni en koskaan aiemmin oo inhonnut kuukautisia näin paljon. Mulla on nyt ollut menkat vuoden sen jälkeen, kun ne vauvan saamisen jälkeen alkoi uudestaan ja välillä vituttaa kuin pientä oravaa.
Ennen aina ajattelin, että onhan ne kurjat, mutta tietääpä ainakin, että keho toimii suunnilleen normaalisti. Nyt ei mee enää järkiperustelut läpi.
Kommentit (56)
[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 00:41"]
Pikaisen googlehaun tulos: lähes joka viides 45-vuotias nainen on poistattanut kohtunsa. On ihan rutiinitoimenpide.
[/quote]
Saako kohdunpoiston julkiselta puolelta ilman syytä? Vai pitääkö valehdella, että on runsaat kuukautiset vaikka ei olekaan.
Ap: n kanssa samaa mieltä, oikein odotan vaihdevuosia. Hormonikierukan aikana raskauduin, paska värkki.
Ei ne seurustelevalle ihmiselle niin epäreilut ole. Minä kärsin menkoista, mies kärsii minun oireilusta ja on vuodon aikaan jokailtainen hieroja ja kotiorja. Olen usein lähes liikuntakyvytön työpäivän jälkeen, joten mies hieroo alaselkää, hoitaa kodin, kiikuttaa kuumavesipulloja sänkyyn ja pitää hyvänä, eli ei se mieskään menkkojen aikaan mitenkään liian helpolla pääse. :)
Mitä te menkkojen kannattajat käytätte ehkäisynä?
Nainen ei ole ainoa, joka menkoista joutuu kärsimään. Heidän rakkaansa saavat ihastella tätä luonnon ihmettä hiukan kauempaa, ymmärtämättä mitä oikein tapahtuu. On kiukuttelua, verisiä siteitä ja alakerta suljettu huoltotöiden takia. Täytyy olla todella hämmentävää. Tämän takia osa ihmisistä ei tykkää homoista. Ne ovat löytäneet porsaanreiän.
Ihan oma valinta, kärsiikö menkoista vai ei.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 23:14"]
Kuukautisista pääsee helposti eroon pillereillä tai hormonikierukalla. Samalla hoituu ehkäisy kuntoon.
Kierron lyhentyminen on esivaihdevuosioire.
[/quote]
Juuri näin.. mulla ei ole ollut vuosiin menkkoja kun on hormonikierukka ja sitä ennen minipillerit.
vänkyti vänkyti. Life is hard and then you die.
Oishan se kiva, jos miehet ja naiset voisivat vaihtaa sukupuolta esim. vuodeksi. Siinä ajassa ehtisi jo tutustua ruumiintoimintojen moniin eri puoliin. Miehet saisivat menkat ja voisivat kokeilla hormoniehkäisyäkin. Pääsisivät käymään gynekologillakin paineltavina ja sorkittavina. Olisi vatsakramppeja kerran kuussa ja siteiden ostoa, kokeilua, mahtuuko tamponi sisään vai ei ja miltä tuntuu eka yhdyntä. Kokisivat myös pms-oireet mielialavaihteluineen ja hikoiluineen.
Naiset pääsisivät kokeilemaan, millaista on elää mieshormonien kanssa, millaista on olla fyysisesti vahvempi sukupuoli, miltä tuntuu seisokki ja itsensä hillitseminen miehenä.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 23:25"]
Mieluummin menkat, kuin päivittäinen parran ajelu.
[/quote]
Kuule, kun ne menkat loppuu niin sit saa ruveta ajelemaan sitä partaa!
terv. vaihdevuosioireinen :)
[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 23:26"]
Olisihan asian voinut suunnitella jotenkin paremmin. Mihin voi antaa palautetta?
[/quote]
Voit syyttää Eevaa. Mitäs meni mokaamaan.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 10:41"]
[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 23:26"]
Olisihan asian voinut suunnitella jotenkin paremmin. Mihin voi antaa palautetta?
[/quote]
Voit syyttää Eevaa. Mitäs meni mokaamaan.
[/quote]
Missä kohtaa puhutaan menkoista?
[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 23:40"]
[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 23:31"]
Vai parranajo... Kunpikohan siellä peilin edessä viettää enemmän aikaa nainen vai mies? Mies ajaa parran, naiset ajaa sääret, kainalot ja pillun, sekä nyppii kulmakarvansa. Ja entäs sitten meikkaaminen? Hiustenlaitto? Kynnet?
[/quote]
Omaa turhamaisuutta. Vittuako valitat?
[/quote]
Niin on parranajelukin
On se niin väärin, että naishormonien ansiosta naiset elävät pidempään ja terveempinä kuin miehet.
Mulla on menkat poissa jo kahdeksatta vuotta. Ei tiputtelua, ei kipuja, ei mitään.
Hormonikierukka.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 00:36"]
Hmm, vaikuttaa aika kaukaa haetulta. Runsaat, kivuliaat kuukautiset ja PMS-oireetko ei sitten vaikuta seksielämään mitenkään? Parisuhde kukoistaa jne. Ja miten sen ehkäisyn kanssa olikaan?
[/quote]
Joo, kyllä se vaikuttaa, ovulaation aikoihin panettaa koko ajan aamusta iltaan. Toki pitää sitten olla tarkempana kortsun kanssa eikä vahingon saa olla katastrofi.