Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

10-vuotiaan pehmolelut

Vierailija
07.08.2013 |

Meidän 10 v pojan sänky ai-van täynnä pehmoja. Muilla samoin? Hän on joka tavalla vieläaikaa lapsellinen (joskin kaikenkaikkiaan fiksu ja jopa pikkuvanha). Hänellä on jotenkin tarvetta takertua menneeseen ja tuttuun ja turvalliseen, esim. huoneen (lapsellista) mattoa ei missään nimessä saa vaihtaa. Kukin tyylillään, mutta kiinnostaa muiden kokemukset. Enkä halua, että kaverit alkaa mollata lapsellisuuden vuoksi tms.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voittehan te viedä yhdessä joitakin pehmoja pois varastoon, mutta anna nyt muutamien jäädä. Ihan varmasti aikanaan pehmot alkavat päästä varastoon ilman kehoitustakin, anna lapsen olla lapsi.

Miksi lapselle tärkeitä tavaroita pitäisi viedä varastoon? Mitä iloa niistä siellä varastossa on kenellekkään. En ihan ymmärrä. Mulla on kasikymppiset kummitäti- ja setä joilla on sohva niin täynnä pehmoleluja ettei sinne meinaa mahtua istumaan.

22/44 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 43v.ja mulla on mun ihanat pehmonallet. Jokainen sisältää tarinan kuinka ovat sängylleni päätyneet. Ja oon niin kovis et kakkupikkunen=Pikku Kakkonen on mun suosikki ohjelmiani. Ei väkivaltaa, vaan opettavaisia tarinoita itse kullekin. Juontajat ovat ihania ja musiikki käy niin rullaten. Nimim: Alas eteen oikeaan, sivuun taakse vasempaan, seikkailun voit löytää ihan mistä vaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 13v samanlainen, aloitti siis yläasteen nyt syksyllä. Ei niillä pehmoilla mitään varsinaista tehdä, siinähän könöttävät sängyllä. Mutta poiskaan ei saa antaa/ laittaa säilöön.

Vierailija
24/44 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä leikin vielä 13-vuotiaana barbeilla :D ja pehmoleluja oli huoneessa vielä 18v:nä. Mikä kiire nykylapsilla on aikuistua :/

Vierailija
25/44 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 11.v kesällä 12.v tyttö omistaa hirmuisen paljon pehmoleluja, tosin ei kaikkia enää käytä mutta niitä ei silti kuulemma saa heittää pois. Tykkää myös piirtää, lukea, olla puhelimella, leikkiä barbeilla joskus ja kuvata vauvanukeillaan (niitä on jopa 6) videoita. Ihan normaali leikkivä ja kielellisesti lahjakas fiksu lapsi.

Vierailija
26/44 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti annat pitää pehmot!

Minulla +60N on ISOJA pehmoja sängyssä enkä luovu ainoastakaan. Ne  vaan ovat niin kivoja (eikä lapsena ollut leluja, joten ihan sama mitä muut sanovat). Miesystäväkin +65M tykkää. XD

Kukaan ei ole liian vanha pehmoleluihin. :)

Vierailija
27/44 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yli 40v. Rapsutan nytkin pehmoleluni korvaa. Minulla on 2 pehmolelua. Aivan kaikki muu omaisuus on vaihtunut elämäni aikana ja monta kertaa. Ne ei ole.

Vierailija
28/44 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 12v pojalla on susi- ja koirapehmoja sänky täysi.

Näkyy olevan nykyään sosisalisesti hyväksyttyä olla lapsi.

Vierailija
29/44 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua tällaisia "kauhisteluja" siitä mitä LAPSI voi tehdä tai pukea. Meillä samanikäinen, joka ulkoilee talvella haalarissa, ja siitäkin muistan jonkun täällä valittaneen, että ei voisi tämän ikäinen muka käyttää enää haalaria. Miksi ei? Ja miksi ei voisi olla pehmoja?

Vierailija
30/44 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun pojallani oli tuon ikäisenä sängyssä niin paljon pehmoleluja että hyvä kun itse mukaan mahtui. Anna olla lapsi niin kauan kuin itse haluaa. Se on hyväksi hänen mielenterveydelleen.

Vierailija
31/44 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 10-v tytöllä ja 11-v pojalla on pehmoja. Tyttö tykkää tunkea sängyn täyteen niitä ja pojalla on muutama. Ottaa mukaan reissuunkin unilelun ja hyvä niin.

Vierailija
32/44 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 11-vuotias poika. Muutama pehmolelu joskus nukkumakaverina, kuten pikkusiskollaankin. En pidä minkäänlaisena ongelmana enkä aio siitä sellaista tehdä. Itsekin leikin nukeilla vielä alakouluikäisenä, eikä isäni sitä paheksunut. M45

Vierailija
33/44 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä otin joskus kaikki pehmot pois ja sanoin, että palautan ne kaikki, jotka lapsi pystyy luettelemaan.

Ja sehän luetteli ne kaikki.

Olivat siis tärkeitä ja saivat jäädä.

Vierailija
34/44 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on. Pehmolelut ❤

Vierailija
35/44 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä3185 kirjoitti:

Mä oon 43v.ja mulla on mun ihanat pehmonallet. Jokainen sisältää tarinan kuinka ovat sängylleni päätyneet. Ja oon niin kovis et kakkupikkunen=Pikku Kakkonen on mun suosikki ohjelmiani. Ei väkivaltaa, vaan opettavaisia tarinoita itse kullekin. Juontajat ovat ihania ja musiikki käy niin rullaten. Nimim: Alas eteen oikeaan, sivuun taakse vasempaan, seikkailun voit löytää ihan mistä vaan

Sama! Niin hyvän mielen ohjelma. Mies ei arvosta ja haukkuu mut yritän olla välittämättä sen arvostelusta..

Vierailija
36/44 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pian 12v pojat leikkivät pehmoillaan, ja keräilevät niitä, ostetaan jos tiettyjä löytyy kirppikseltä. Mun mielestä on erittäin hyvä että leikkivät vielä eivätkä vain pelaa pleikalla. Niitä juttuja on hauska kuunnella kun on niin mielikuvituksellisia.

Ei kävisi mielessäkään niitä heiltä pois ottaa. Mulla on omatkin isot nuket ja nallet tallessa, ei toki ole noin paljon kuin nykylapsilla, mutta en kyllä luopuisi omistanikaan, ne on jo kuitenkin yli 40 vuotta vanhojakin.

Vierailija
37/44 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, annan olla lapsi. Oikein mielelläänkin, sillä en meinaa pysyä perässä lapsen kuitenkin nopeassa kehityksessä. Esim. av-palstan lukeminen sai minut esittämään tämän kysymyksen: pesen vielä hänet ja hampaansakin mutta täältä sain sellaisen käsityksen, että 10 v on jo liian iso tällaiseen. Ja muistan, kuinka systeemiä aikanaan kiusattiin suurinpiirtein samanikäisenä lapsellisista tavaroista.

Yritän antaa pojan olla ja kasvaa rauhassa :) Kiitos vastauksista.

Ap

Pitää opettaa pesemään itsensä jo tuossa iässä, myös ne hankalat paikat, mutta kuten joku muukin jo sanoi, hampaat onkin hyvä vanhemman pestä jos muuten ei tule hyvin pestyä, meille on hammaslääkäri näin sanonut. Ennenvanhaan oli sääntö että jos osaa kaunokirjoitusta niin sitten osaa pestä hampaat... eli näyttää siltä että mun pitäisi pestä kuolemaani asti mun poikien hampaat...

Vierailija
38/44 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on edelleen sängyssäni normaalin petauksen lisäksi lapsena saamani Silja Line pehmohylje. Joskus saatan sitä jopa sylitelläkin kännispäissäni.

Terveisin karvaperseduunari m36

Vierailija
39/44 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et antaisi pitää niitä pehmoja.. tosi tärkeitä ja rakkaita.. Mollaaminen on tyhmää ja voivat kiusata jostakin muusta... tiedän kokemuksesta niin et aina löytyy syy kiusata. Kiusaajien pitää oppia olemaan kunnolla eikä kiusattujen pidä lopettaa pitämästä kaikesta mistä tykkää ja muututtavan kiusaajien toiveiden mukaisiksi vai pitääkö? Voi tulla masennusta ja mielenterveysongelmia...

Vierailija
40/44 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää.. onko tämä provo? Voiko joku oikeasti ajatella noin? Kauheata. Tosi vierasta minulle...Lapsesi on siis hei haloo 10v!!! Minkä ikäinen ja luonteinen äiti kun ei tajua.. Olisin huolestunut jos pehmolelut ei kiinnostaisi tai mikään muukaan.. Oikeasti ihmettelen...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän