Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käytätkö suuvettä? Olisiko siitä hyötyä?

Vierailija
07.08.2013 |

Otsikossa olikin jo kysymys. Ostin tänään hammastahnaa ja ihmettelin siinä samalla suuvesivalikoimaa. En ole koskaan ostanut/käyttänyt suuvettä ja aloin miettiä pitäisikö kokeilla. Mitä hyötyä siitä on jos pesee hampaat huolellisesti aamuin illoin ja lankaa hammasvälit iltaisin?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ilmeisesti ole suuveden käyttö kovin suosittua palstalaisten keskuudessa :) ap

Vierailija
2/7 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuveden päivittäinen käyttö lisää suusyövän riskiä saman verran kuin päivittäinen alkoholinkäyttö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kyllä. Ihan hyvin menee päähän.

Vierailija
4/7 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi reikä ja hammaskiveä, niistä johtuen raadon maku suussa vaikka pesen hampaat kunnolla ja säännöllisesti ja käytän hammaslankaa. Ostin apteekista sb12-suuvettä, jonka väitetään pitävän hajut kurissa 12 tuntia. Jotakin piti keksiä, menee vielä monta viikkoa ennen kun hammaslääkäri ja suuhygienisti ottavat vastaan.

Tuohon 12 tuntiin en oikein usko, mutta suussa on raikkaampi maku selkeästi pidempään kun pelkän harjauksen jälkeen. Hajuhaitoista en ole kysellyt kun en usko, että kukaan suoraan sanoisi jos ei ihan hirveä löyhkä olisi. Sen sitten näkee varmaan ilmeistä ja tahattomista eleistä kysymättäkin :) Mutta ainakin mulla on varmempi olo ihmisten lähellä kun suussa ei ole jatkuvasti paha maku. Jatkuvasti en haluaisi käyttää, mun suu tuntuu kuivuvan jossakin määrin tuosta suuvedestä johtuen.

Markettilitkuista en osaa sanoa, muistelen lukeneeni joskus ettei niistä ole muuta kun haittaa jonkun hammaslääkärin mukaan.

Vierailija
5/7 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkaan alkoholipitoisia markettisuuvesiä EI pidä käyttää! Korkeintaan erityistilanteissa HARVOIN.

Tietyille erityisryhmille alkoholittomista suuvesistä voi olla hyötyäkin,esim.jos hampaat tosi helposti reikiintyy mutta silloinkin kannattaa kysyä hammaslääkäriltä tai apteekista apua tuotteen valintaan.

Vierailija
6/7 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen käyttänyt jotain suun desinfoimiseen tarkoitettuja suuvesiä ainoastaan joskus harvoin kun on ollut joku afta, sillä purskuttelu on nopeuttanut paranemista. Muuten en koskaan ja pitää tosiaan paikkansa että säännöllisesti käytettynä lisäävät suusyövän riskiä.

Jos on pahanhajuinen hengitys niin kannattaa mieluummin selvittää syy ja hoitaa se kuin koittaa peittää sitä jollain suuvedellä.

Vierailija
7/7 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kokeilla apteekista saatavaa Fludent fresh -suuvettä. Sisältää fluoria ja xylitolia ja käytetään nimenomaan aterian jälkeen estämään happohyökkäys ja raikastamaan hengitystä. Hammaslääkärini suositteli päivittäiseen käyttöön. Yleensähän noita suuvesiä ei pitäisi jatkuvasti käyttää, mutta tämä on enemmänkin fluori- tai xylitol-tabletin korvike. Ei myöskään kärvennä samalla tavalla suuta kuin useimmat suuvedet.