Lisääkö miehen sukunimi hänen markkina-arvoaan?
Onko sukunimellä mielestänne vaikutusta miehen arvoon parisuhdemarkkinoilla? Eli jos mies olisi vaikka kuinka ATM eli komea, varakas, arvostettu, mutta hänen sukunimensä olisi Möttönen, Nännimäinen tai Finni, niin vaikuttaisiko nimi negatiivisesti hänen arvoonsa.
Nostaako nimi Schauman, von Julin tai Retting vähemmän koulutetun, vähemmän komean tai vähemmän varakkaan miehen arvoa?
Mitä mieltä te olette asiasta?
Kommentit (25)
Ei vaikuta, koska minulla on jo nimi, enkä ole miehen nimeä ottamassa.
Eipä se sukunimi vaikuta, paitsi silloin kun aletaan miettimään naimisiinmenoa.
ATM = Alemman Tason Mies.
Info ap:lle
[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 18:01"]
ATM = Alemman Tason Mies.
Info ap:lle
[/quote]
Ups, sori. No, YTM. Paljastuipa, ettei minulla ole asiaa niihin piireihin kun en perusasioita osaa :D
T: Ap
Täh? Ehkä 1800-luvulla vielä nosti. Tai mistä minä tiedän millaisia fantasialeikkejä naisilla on nykyäänkin.
Ei ainakaan mun silmissä nosta. Jos sukunimi joku em niin en itse miehen nimeä ottais jos naimisiin mentäs, mutta ei se nimi miestä pahenna.
Mitään "markkina-arvoa" ei oikeasti ole olemassakaan. Eikä "parisuhdemarkkinoitakaan". Ihmiset ovat erilaisia ja arvostavat eri asioita ja hakevat kukin sellaista kumppania, joka omiin arvostuksiin sopii.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 18:10"]
Mitään "markkina-arvoa" ei oikeasti ole olemassakaan. Eikä "parisuhdemarkkinoitakaan". Ihmiset ovat erilaisia ja arvostavat eri asioita ja hakevat kukin sellaista kumppania, joka omiin arvostuksiin sopii.
[/quote]
Amen. Vihaan koko markkina-arvo sanaakin tässä yhteydessä.
Periaatteessa kyllä. Eiköhän jokainen meistä mieti, onko työkaveri Urpilainen sukua Jutalle vai ei.
No ei kyllä tulisi pieleen mieleenikään. On eri asia miettiä, onko Kekkonen sukua Urholle, vai olla kiinnostunut toisen sukunimen saamisesta.
Ei vaikuta siten, että sen perusteella hylkäisin/ottaisin miehen. Voi sen sijaan vaikuttaa siihen, ottaako miehen sukunimen kun menee naimisiin. Omalla miehelläni on ihan tavallinen ja tylsä nimi, pidin sitten oman nimeni naimisiin mennessä.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 18:05"]
Täh? Ehkä 1800-luvulla vielä nosti. Tai mistä minä tiedän millaisia fantasialeikkejä naisilla on nykyäänkin.
[/quote]
Älä viitsi jauhaa skeidaa, Fazer tulee vastaan niin olet aivan *myyty*!
Tottakait sillä on väliä ja kaikille, miehille ja naisille ihan joka paikassa. Sukunimellä on merkitystä, sillä saa parempaa palvelua kaikkialla.
Ei tollanen "ylhäinen" tai aatelisnimi hetkauta, eikä tavallinen moilanenkaan. mutta pakko myöntää, että jos nimi on harvinainen / erikoinen ja miehekäs, jylhä, voi se toimiakin osana iskutekniikkaa.Ehkä miehenkin näkee miehekkäämpänä`? ;)
[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 18:32"]
[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 18:05"]
[/quote]
Älä viitsi jauhaa skeidaa, Fazer tulee vastaan niin olet aivan *myyty*!
Tottakait sillä on väliä ja kaikille, miehille ja naisille ihan joka paikassa. Sukunimellä on merkitystä, sillä saa parempaa palvelua kaikkialla.
[/quote]
En kyllä todellakaan allekirjoita. Ei aivan oikeasti voisi vähempää kiinnostaa, aivan rehellisesti sanottuna. Et voi sanoa kaikkien puolesta.
Sukunimi voi vaikuttaa siten, että jokainen arvaa, että Fazer on rikas. Eiköhän se vaikuta niin miesten kuin naistenkin asenteisiin kyseistä henkilöä kohtaan, kaikki mielistelevät. Lehdessä haastateltiin kerran erästä Hackmannia (nainen), joka kertoi, että kaikki ovat aina mielin kielin kun hän sanoo nimensä. Vaikka kuuluu köyhempään sukuhaaraan siitä suvusta.
Mulle tulee ap:sta mieleen, että joku mies yrittää selitellä huonoa flaksiaan sukunimellään. Sori vaan, mutta ei onnistu. Suurimmalla osalla ihmisistä on ihan tavallinen nimi, ja silti he saavat naisen/miehen.
Mulla se vaikuttaa lähinnä siihen suostuisinko naimisiinmennessä vaihtamaan sukunimeni miehen sukunimeen.
Yllä mainitun Fazerin kanssa ei kauaa tarvisi pohtia vaihtuuko sukunimi vai ei.
Sen sijaan esim. Finnilä ja Tampio on sellaisia nimiä, että voisin kyllä seurustella tämän nimisen kanssa ja mennä naimisiinkin, mutta sukunimi ei kyllä ikinä vaihtuisi miehen sukunimeksi.
En itse voisi kuvitella mielisteleväni ketään nimen takia, tuskin edes tajuaisin kanssakäymisen aikana, että joku toinen on vaikka Fazer tai Hackmann. Miksi haluaisin olla esim "Sirpa Fazer"? Sori vaan, en tajua tätä nimijuttua.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 18:38"]
[/quote]
Jep, en ikinä ottais moista!
[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 18:52"]
[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 18:38"]
[/quote]
Jep, en ikinä ottais moista!
[/quote]
Mä kyllä ottaisin. Lyhyt, kaunis kirjoitusasu ja vielä kauniin kuuloinenkin omaan korvaan.
Mutta makuja on monia ja hyvin ymmärrän, että jonkun mielestä Fazerkaan ei ole niin kaunis nimi kuin omasta mielestäni.
Nostaa.