Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääköö se fuc....king koulukassi ostaa uusiksi joka syksy??

Vierailija
07.08.2013 |

...Kun on vielä niin, että mikään ei kelpaa. Tuntien ramppaamisen jälkeen löytyy sellainen, mistä tiedän heti että ei se sitä kuitenkaan halua. Ja niin käy. Ja muksu kuvittelee saavansa tostavaan uuden, sen takia, että mieli vaan muuttui.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mulle ostettiin uusi reppu ja kynäpenaali joka syksy,sen kanssa oli sitten kiva mennä kouluun,ei mulla mitkään vaatteetkaan tai reppu montaa vuotta olisi kestänyt,eikä oltu mitenkään varakkaitakaan.

Vierailija
42/59 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP: Sinä päätä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, kertokaa mulle mitkä neljä kirjainta tosta fuc....king sanasta puuttuu? Jos kerrotte, en osta uutta reppua mun kolmasluokkalaiselle?

Vierailija
44/59 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua kun omaa lapsuuttani muistelen niin melkein joka vuosi tuli ostettua uusi reppu tai laukku :D Mutta ei niitä kyllä tuolleen kissojen ja koirien kanssa lähdetty metsästämään! Kun hyvä tuli vastaan, esim. kauppareissulla, niin sitten saatettiin ostaa.

Usein tosin olivat ihan parinkympin perusreppuja, näyttivät vaan kivoilta, mutta onneksi kestivätkin ihan hyvin. Ensimmäisen kerran sain laadukkaan "merkkirepun" kun menin 9.luokalle, maksoi varmaan melkein 100€, mutta palveli hyvin läpi ysiluokan ja lukion. (etenkin lukiossa tämä kunnollinen reppu oli pelastus, ei lokeroita ja paljon kirjoja kannettavana..) Ja nyt olen menossa yliopistoon.

Vierailija
45/59 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsilla vasta ekat reput. Tytöllä ollut jo 6 vuotta ja pojalla 3 vuotta käytössä. En ole havainnut niissä mitään vikaa vielä. Maksoivat 54 & 60 euroa ostettaessa, vuosikustannukset olleet varsin kohtuulliset. Ei ole suunnitelmissa uusien ostoa, kun ei ole mitään syytä. 

Vierailija
46/59 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ehkä joka vuosi mutta pienenä useammin vaihtoon ku isona.

Itellä taisi olal eskarissa ja ekalla sama reppu, tokalla uusi, kolmannella sain repun rinnalle haveilemani olkalaukun kun tulivat muotiin, koulussa sitä sain kyl vaan harvoin käyttää (äiti perusteli et selkä voi mennä toispuoleisesta painosta vinoon lapsena). Sit taisi taas mennä pari vuotta samalla repulla? Seiskalla sain tosi mieleisen repun enkä halunnut edes uutta vaan menin sillä  muistaakseni koko yläasteen - reppu oli tarpeeksi neutraali eikä ollu enää heppakuvia tms. noloa.

Lukioon mennessä hankittiin marimekon olkalaukku ja sen jälkeen hankin vielä jonkun uuden olkalaukun vuotta myöhemmin.

Ite kävin peruskouluni v. 1998-2007 ja muistan hyvin kuinka katottiin kieroon niitä jotka vuosi toisensä jälkeen meni sillä jo ihan kuluneeksi menneellä repullaan... joillain ei reppu ees menny kiinni (vetoketju rikki), parilla pojalla oli pohjien kulmat puhki mut uutta ei saanu. Muiden ylpeillessä syksysin uusilla repuillaan. ala-asteella moni myös saatto herkästi just syksyllä naureskella sille jolla oli vielä se menneen vuoden heppa tai autokuvioitu reeppu - etenkin siinä oisko kolmos-nelos ja vitosluokilla uusi "ei lapsellinen" reppu oli aina tärkeä monelle kaverilleni. vaikka senkin taisin kunnolla hoksata vanhempana ites, kun oli jo myöhästä ja olin ite joutunut piikittelyn kohteeksi.

ite olin niitä jotka tykkäs heppakuvioidusta repustaan ja tajus vasta vuoden jäljessä oman lapsellisuutensa. Täytyy sanoa että näin jälkikäteen olisin ollut onnellinen jos äiti olisi sanonut edes sillä viidennellä luokalla että nyt hankitaan neutraali ei kuviollinen reppu, mieluisen värinen kuitenkin. Oisi välttynyt silloin kuudennen luokan lopulla siltä fiilikseltä kun tajuaa muiden ikästensä menneen kauan sitten ohitsesi ja kuinka lapsellinen olet itse ollut. Titenkin lapsi saa olla lapsi, mutta jälkikäteen on harmittanut.

Mutta joo, omille lapsilleni tulen ostamaan repun vaikka joka vuosi jos niin haluavat. Jos taas eivät niin katson sen verran että reppu ei ole ihan lapsellinen toisena vuotena, ettei joudu turhaan kiusatuksi yhden repun tähden heti lukuvuoden alussa.

Vierailija
47/59 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei oo ostettukaan noita heppa- ja autokuvioisia, vaan ihan reilut sporttireput. Oon tarjonnut mahdollisuutta hankkia toinen laukku rinnalle, mutta esim. kuudennelle menevä tytär ei halunnut.

Olen myös saanut mammapiireissä haukut siitä, kun lapselleni on ostettu kallis reppu. Kyseessä ihan tavallinen, viininpunainen sporttireppu tyttärelle, maksoi muistaakseni n. 50 eur viisi vuotta sitten. Ajatukseni oli niinkin pragmaattinen, että sitä reppua voi tarvittaessa käyttää aikuinenkin.

Vierailija
48/59 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekopyhää sanoa ettei ekologisista syistä osta jos vanha on ehjä. Ei ole rahaa on hyvä syy. Ostan joka vuosi jos pystyn ja hyvän sellaisen, itsellä muistoina 3 4 ja vielä 5 luokan ruma ekologinen kestävä ergonominen reppu joka olikin perheen ainoa "viherteko"  Ja oman pojan vanhoja reppuja ei ole roskiin tullut heitettyä, ehjiä olen antanut kierrätykseen tai ottanut muuhun käyttöön. Koittakaa tajuta että se uuden repun hankinta on kiva rituaali ennen koulunalkua ja monelle tärkeää millä repulla kulkee.

Vierailija
49/59 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ostetaan kaikki tavarat vain tarpeeseen - myös koulureput. Uuden saa jos entinen on pieni, resu tms. Olen ostanut aina ns parempia reppuja esim. Halti, kestää vuosia verrattuna johonkin Angry Birds- kamaan, joissa on lähinnä keskitytty kuviin käyttöominaisuuksien sijaan.

Vierailija
50/59 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 20:22"]

No aivan varmaan käyttää sitä Cars- tai heppareppua vielä yläasteellakin?

[/quote]

Me ei ostettu mitään cars tai heppa reppua.

No joo, onhan siinä dinosauruksen kuva, tuskin haittaa seuraavanakaan vuonna. Jos on ehjä, niin sitten ei tartte uutta.

Vierailija
51/59 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä kassi kestää vuodesta toiseen? Mulla kaksi alakouluikäistä poikaa,joille ostetaan kaksi reppua vuodessa kun edellisestä kuluu pohja puhki, hajoaa vetskarit yms. Antakaa vähän vinkkejä te rasavillien äidit, en todellakaan haluaisi ostella reppuja ihan jatkuvasti..

Vierailija
52/59 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa kun en tajunnut lapsena haltireppua hajottaa vaan häpesin sitä kolme vuotta. No ehkä siksi tajuan kuinka iso asia uusi pojan tyyliin sopiva reppu hänelle koulun alkaessa on. Ja on myös kiva huomata onnellinen ilme kun kirkon avustuksiin viedään vanha reppu ja vaatteita yms. Näin oppii kierrättämään, auttamaan ja myös pitämään omasta tyylistä kiinni.

Vierailija
53/59 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 00:01"]

Muiden ylpeillessä syksysin uusilla repuillaan. ala-asteella moni myös saatto herkästi just syksyllä naureskella sille jolla oli vielä se menneen vuoden heppa tai autokuvioitu reeppu - etenkin siinä oisko kolmos-nelos ja vitosluokilla uusi "ei lapsellinen" reppu oli aina tärkeä monelle kaverilleni. vaikka senkin taisin kunnolla hoksata vanhempana ites, kun oli jo myöhästä ja olin ite joutunut piikittelyn kohteeksi.

ite olin niitä jotka tykkäs heppakuvioidusta repustaan ja tajus vasta vuoden jäljessä oman lapsellisuutensa. Täytyy sanoa että näin jälkikäteen olisin ollut onnellinen jos äiti olisi sanonut edes sillä viidennellä luokalla että nyt hankitaan neutraali ei kuviollinen reppu, mieluisen värinen kuitenkin. Oisi välttynyt silloin kuudennen luokan lopulla siltä fiilikseltä kun tajuaa muiden ikästensä menneen kauan sitten ohitsesi ja kuinka lapsellinen olet itse ollut. Titenkin lapsi saa olla lapsi, mutta jälkikäteen on harmittanut.

Mutta joo, omille lapsilleni tulen ostamaan repun vaikka joka vuosi jos niin haluavat. Jos taas eivät niin katson sen verran että reppu ei ole ihan lapsellinen toisena vuotena, ettei joudu turhaan kiusatuksi yhden repun tähden heti lukuvuoden alussa.

[/quote]

Siis en tajua. Jos itse tykkää hepparepustaan, niin mikä syy sitä on vaihtaa? Oma esikoinen menee viidennelle. Olen kysynyt, haluaako luopua repusta, joka ostettiin toka luokalle mennessä. Ei kuulemma halua. Olen sanonut, että kesken lukuvuodenkin voimme etsiä uuden repun tarvittaessa. Esim. jos kirjoja ja kuljetettavaa tavaraa alkaa olla niin paljon, ettei reppuun enää mahdu. 

Kuopukselle ostettiin uusi reppu tokaluokalle mennessä. Hänellä oli eskarin ja ekaluokan sama reppu. Olisi mennyt tokankin se reppu, mutta kulu pohjasta puhki. Nyt toista vuotta lähtee tämä toinen reppu.

Ei minusta joka vuosi tarvitse uutta reppua. En minäkään osta käsilaukkuja joka vuosi. Reppuja vielä harvemmin. Ostamme tarpeeseen. En ole kuullut, että ketään kiusattaisiin siitä, että käyttää samaa reppua kuin edellisvuonna. Ei minuakaan kiusattu aikanaan. 

Yleensäkin ostamme tarpeeseen, emme siksi että sesonki vaihtuu. Jos viimevuotinen toppatakki mahtuu, sitä käytetään tänäkin vuonna. Ja ostetaan sitten talvella uusi, jos jostain syystä kasvupyrähdys yllättää. 

Koulujen alkua juhlistamme yleensä vähän juhlavammalla välipalalla. Leivos- tai jätskikahveilla. Emme ostamalla läjäpäin tavaraa, joiden tarpeellisuuskaan ei ole ihan tiedossa. Kyniä, kumeja ja viivottimia on muutenkin niin paljon, ettei niitä tarvita uusia. Penaleja lapsemme eivät käytä. Koulussa on koulun kynät ja kumit, kotona toiset. 

Vierailija
54/59 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulevaisuudessa ostan kaikille 3lapselle aikusemmat reput jokka kelpaa montavuotta :Den 100 eri reppua

Vierailija
55/59 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ostanut.

Esikoinen on saanut toisen laukun kouluaikanaan, eikä edes pyytänyt. Menee seiskalle.

Kuopus yrittää saada jatkuvasti uutta kassia, joka toinen kuukausi, mutten osta. Nyt neloselle mennessä ostin uuden. Sitten seuraava varmaan, kun menee yläasteelle.. katotaan nyt missä kunnossa reppu on.

Vierailija
56/59 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko ottaa osaa tähän keskusteluun, koska meillä esikoinen meni nyt ysille ja tällä on käytössä sellainen suomalaisesta kirjakerhosta ilmaiseksi saatu vaaleansininen muumireppu, jota on käyttänyt kasin keväästä saakka :D on kuulemma tarpeeksi iso ja kätevä kuljettaa kirjoja ja treenikamppeita

Vierailija
57/59 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan oman kasvatuksen tulosta. Kun on opettanut mukulalleen pienestä pitäen, että aina pitää ostaa ja ostaa, ja pitää olla uutta kun sillä uuden ostamisella tehdään kivaa ja osoitetaan arvostusta - kuten monet  mammat näissä koulutarvikeostoketjuissa kertovat.

Mielikuvituksen ja älyn puutetta, jos muulla tavalla ei voi osoittaa koulutyön arvostusta.

Vierailija
58/59 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on mullekin vähän pakko ostaa, kun käytin semmosta tosi vanhaa reppua. Pohja hajos kaikista niistä kirjoista :/

Vierailija
59/59 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain aikanaan ehkä viidennellä luokalla lahjaksi nahkaisen repun. Sillä pärjäsin lukion loppuun saakka! Jossain välissä käytin sitä suutarilla. Lukiossa se meinas olla vähän liian pieni joskus, mutta pärjäsin. Voi se oli ihana reppu!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan