Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En suostunut ylitöihin - nyt esimies kiristää!!

Vierailija
07.08.2013 |

Teen 3-vuorotyötä ja mulla on määräaikainen sopimus kesän ajalle, eli  lomitan nyt niitä jotka ovat kesälomilla. Meillä on kuitenkin jatkuvasti joku sairaana töissä ja esimies joutuu pyytämään jäämään ylitöihin (tuplavuoro 16h) tai tulemaan vapailla töihin. Itse en ole kuitenkaan suostunut, ja sama tilanne toistui tänään: mulla on just yövuoroputki ohitse, mutta nyt pitäis kesken vapaiden lähteä yövuoroa vielä tekemään. Sanoin esimiehelle, että minäkin tarvitsen palautumisaikaa rytminvaihdosta varten ja koska vapaat oli tiedossa etukäteen, olen tehnyt jo suunnitelmia. No, esimiespä tokaisi, että jassoo, tietääpähän kenen sopmuksia jatkaa ja ketä palkata taas ensi vuonna... Musta toi on niin törkeää kiristystä! Olen opiskelija ja melkeinpä riippuvainen kesätöistä, olen ollut samassa firmassa jo vuosia kesäisin. Mutta ei työ koko mun elämä ole, on rahaa kertynyt jo sen verran ettei ole tarvetta niska limassa painaa menemään. Eikö kesätyöläisellä tosiaan ole mitään oikeuksia?  Miksi minä olen se, jonka täytyisi aina uhrautua?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt vaan on niin että joustavat työntekijät saavat helpommin töitä ja omista oikeuksistaan kiinni pitävät jäävät ilman.

Sopii itkeä ja valittaa kapitalistin ahneudesta, tosiasiat eivät muuksi muutu.

Luuliko joku että elämä on Disneyn elokuvaa? Jossa on onnellinen loppu.

Luuli väärin.

Vierailija
22/29 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset