Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten sanoisin tämän ystävälleni?

Vierailija
15.07.2006 |

Minua on alkanut vaivaamaan eräs asia, ja tuntuu että minun pitäisi puhua aiheesta ystävälleni. Mutta vaikka muuten pystymme puhumaan mistä tahansa, en osaa muotoilla tätä asiaa niin että uskaltaisin hänelle siitä mainita!

Ongelmana on siis se, että hän on aina melko avoimesti kadehtinut minun ja mieheni seksielämää. Nyt hän on alkanut (huomaamattaan?) syyllistämään vaimoaan asiasta. Hän vertaa vaimoaan ja minua ja olettaa että hänen vaimossaan on vikaa. (Niin ei ole, vaimo on myös hyvä ystäväni ja tiedän myös hänen puolensa tarinasta)

Minusta ongelma on siinä, että ystäväni kohtelee vaimoaan nykyisin aika huonosti ja tappaa samalla vaimon halut. Mies on tehnyt paljon vääriä asioita vaimolleen, mutta ei ilmeisesti tajua oman toimintansa vaikutusta suhteeseen. Toisaalta haluaisin kertoa mielipiteeni ystävälleni, mutta pelkään että se pilaisi meidän kaikkien (minä, mieheni, ystäväni ja hänen vaimonsa) ystävyydet, puuttuisin liikaa heidän suhteeseensa jne.

Molemmat puhuvat minulle samasta ongelmasta eri kannoilta, enkä tiedä kumman puolia minun pitäisi pitää vai pitäisikö pysyä sivussa vai mitä hittoa..??

Tästä tuli nyt aika sekalainen sepustus, mutta en oikein itsekään saa ajatuksiani kasaan kun mietin jatkuvasti mitä minun kuuluisi tehdä.

Kiitos jos jaksoit lukea ja jos viitsit sanoa oman mielipiteesi!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
15.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuinka paljon hän tietää sinun ja miehesi seksielämästä?

Aina voi sanoa mielipiteensä, mutta silloin pitäisi myös kertoa vaimolle, että hänen miehensä on puhunut sinulle kyseisetä asiasta ja haluat sanoa mielipiteesi. Jos puutuut asiaan, niin sitten rehellisesti samat asiat kaikille ihmiselle. Muuten voi tulla isojakin riitoja.

Mitä mieltä oma miehesi on?

Vierailija
2/9 |
15.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

haukkuu vaimoaan? Kyllä minusta voit vastata samantyylisesti kuin hänkin ja osoittaa, että hänessäkin on vikaa. Siis jos hän syyllistää vaimoaan ikään kuin sivujuonteessa, voit samaan tapaan kiertäen tuoda ilmi hänen omatkin mokansa. Tai jos hän sanoo että vaimonsa on kuollut kala, niin sano sinä että itse olet tuhkamuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
15.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on puheittemme ja käyttäytymisemme perusteella saanut mielikuvan minusta ja vertaa sitä mielikuvaa vaimoonsa. Minusta ja miehestäni hän tietää paljon, olemme tunteneet pitkään ja puhumme aika avoimesti kaikesta, myös seksistä. Myös miehet keskenään puhuvat siitä.

Miten sanoisin vaimolle, mitä mies on sanonut minulle? En tietenkään voi mennä päin naamaa laukomaan sellaista, varsinkin kun minusta ne asiat eivät pidä paikkaansa. Toisaalta en ole pystynyt sanomaan ystävälleni, että minusta vikaa on hänessäkin ja hänen käytöksessään ja että vaimo vain reagoi hänen käytökseensä.

Oma mieheni on sitä mieltä että he selvittävät itse omat riitansa, hän on sillä kannalla että jos niitä yritetään yhdessä selvittää niin siinä kaatuu samalla ystävyyssuhteet.

ap

Vierailija:

Aina voi sanoa mielipiteensä, mutta silloin pitäisi myös kertoa vaimolle, että hänen miehensä on puhunut sinulle kyseisetä asiasta ja haluat sanoa mielipiteesi. Jos puutuut asiaan, niin sitten rehellisesti samat asiat kaikille ihmiselle. Muuten voi tulla isojakin riitoja.

Vierailija
4/9 |
15.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt kuitenkaan halua mennä ystävääni haukkumaan tuhkamunaksi, sillä hän ei ole koskaan sanonut tai tehnyt minulle mitään pahaa. ap

Vierailija:

haukkuu vaimoaan? Kyllä minusta voit vastata samantyylisesti kuin hänkin ja osoittaa, että hänessäkin on vikaa. Siis jos hän syyllistää vaimoaan ikään kuin sivujuonteessa, voit samaan tapaan kiertäen tuoda ilmi hänen omatkin mokansa. Tai jos hän sanoo että vaimonsa on kuollut kala, niin sano sinä että itse olet tuhkamuna.

Vierailija
5/9 |
15.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kannata mennä liiaksi sekaantumaan asiaan. Ehkä kuitenkin sinun kannattaisi puhua kahden kesken tuon ystäväsi kanssa, vaikkapa seuraavalla kerralla kun hän alkaa taas puhumaan tuollaisia juttuja sinulle.

Vierailija
6/9 |
15.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä voi hyvälle ystävälle sanoa, että hän on väärässä tai tekee sinusta väärin. Ei ystävyys ole vain päähän silittelyä. Kai ystäväsi odottaa myös jonkinlaista kommenttia kun puhuu sinulle näistä asioista.

2.

Vierailija
7/9 |
15.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole velvollinen raportoimaan vaimolle miehen luottamuksellisia sanoja! Miehelle itselleen voit oman mielipiteesi sanoa kahdenkesken.

Vierailija
8/9 |
15.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Hän on puheittemme ja käyttäytymisemme perusteella saanut mielikuvan minusta ja vertaa sitä mielikuvaa vaimoonsa. Minusta ja miehestäni hän tietää paljon, olemme tunteneet pitkään ja puhumme aika avoimesti kaikesta, myös seksistä. Myös miehet keskenään puhuvat siitä.

Miten sanoisin vaimolle, mitä mies on sanonut minulle? En tietenkään voi mennä päin naamaa laukomaan sellaista, varsinkin kun minusta ne asiat eivät pidä paikkaansa. Toisaalta en ole pystynyt sanomaan ystävälleni, että minusta vikaa on hänessäkin ja hänen käytöksessään ja että vaimo vain reagoi hänen käytökseensä.

Oma mieheni on sitä mieltä että he selvittävät itse omat riitansa, hän on sillä kannalla että jos niitä yritetään yhdessä selvittää niin siinä kaatuu samalla ystävyyssuhteet.

ap

Vierailija:

Vierailija
9/9 |
15.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajat hämärtyvät, ystävyys mutkistuu kun tietää asioita jotka ei itselle kuulu. Syntyy asenne että itsellä ikäänkuin olisi oikeus puuttua toisen pariskunnan vaikeuksiin vaikka itse todellisuudessa on täysin ulkopuolinen.

Muista rajat. Kyseessä on ystäviesi liitto. He ovat antaneet sinun olla kuunteleva korva mutta se ei tee sinusta osallista eikä oikeuta sinua siis puuttumaan/toimimaan millään lailla. Saattaisit vain vaikeuttaa asioita ja viedä heidän liittoa aivan väärään suuntaan.

Ystävyys on kuuntelemista ja läsnäoloa. Ei puuttumista ja toisen puolesta elämistä.