Mitä helvetti noi firmat on ruvenneet kräväämään laskujaan puhelimitse!
Minusta se on asiatonta, nyt ei enää viitsi puhelimenkaan vastata!
Kommentit (26)
Enää pitäisi ymmärtää mitä krävääminen tarkoittaa.
Jos se tarkoittaa maksamattomien laskujen perään soittelua niin maksamalla laskut se kuule loppuu!
No ei ole maksaa vaikka kuinka soittelevat, vai meinaatteko että piruuttani ne jätän maksamatta. Lähettäköön vaikka tuhat karhukirjettä ennemmin, mutta soitella ei tarvi!
Mulla on ollut aina tapana ensin soittaa, ennenkuin laitan maksumuistutuksen. Yleensä ihmiset ovat tuosta tavasta tykänneet. Ne jotka ovat vaan unohtaneet, ovat maksaneet heti, ja ne joilla ei ole rahaa ovat sopineet maksusuunnitelman tai vaan lisää maksuaikaa. Joillain on saattanut lasku hukkua ym. mutta kenelläkään ei ole ollut tuollaista asennetta kuin ap:llä.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 13:26"]
No ei ole maksaa vaikka kuinka soittelevat, vai meinaatteko että piruuttani ne jätän maksamatta. Lähettäköön vaikka tuhat karhukirjettä ennemmin, mutta soitella ei tarvi!
[/quote]
Omat kokemukseni velallisista ovat sellaisia että piruuttansa jättävät maksamatta.
Heh, yhtä satasen velkaa kinuan ulosottomiehen avulla niin pitkään kun laki sen mahdollistaa! :)
Hauska sana tuo krävätä. Hetki piti miettiä, mistä ja minkäkielisestä sanasta se on peräisin :-)
Minuakin ärsyttää tämä soittelu. Mulla oli santanderin osamaksusopimus autosta ja työpaikka ja sitä myöden palkkapäivä muuttui vanhasta poari päivää. Joka jumalan kuukausi sain sen kahden päivän vuoksi näitä ruinaamispuheluita. He ehdottivat kyllä, että siirtäisin eräpäivää, mutta eräpäivän siirtäminen oli tietenkin maksullista eikä siis kannattanut kun kirjallista maksuhuomautusta ei ikinä ehtinyt tulla kun olin jo laskun maksanut.
Eikö se ole ihan yleinen sana? Kräväyskirje?
[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 14:01"]
Eikö se ole ihan yleinen sana? Kräväyskirje?
[/quote]
Karhuamisesta ja karhukirjeestä meillä päin puhutaan.
Joo just tuolta Santanderista ainakin ollaan langat kuumina heti kun lasku on vähänkin myöhässä. Helvetin noloa, jos esim. töissä erehtyy noille vastaamaan. No mulla ei onneksi enää ole kuin muutama satanen tonne, en kyllä enää ikinä erehdy sieltä lainaamaan.
Krävääminen eoi ole kyllä mistään sanasta peräsin, joku ap:n oma keksintö
[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 13:31"]
Mulla on ollut aina tapana ensin soittaa, ennenkuin laitan maksumuistutuksen. Yleensä ihmiset ovat tuosta tavasta tykänneet. Ne jotka ovat vaan unohtaneet, ovat maksaneet heti, ja ne joilla ei ole rahaa ovat sopineet maksusuunnitelman tai vaan lisää maksuaikaa. Joillain on saattanut lasku hukkua ym. mutta kenelläkään ei ole ollut tuollaista asennetta kuin ap:llä.
[/quote]
Ehkä eivät vaan kehtaa kassajonossa tai töissä ruveta sulle möykkäämään?
[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 14:11"]Krävääminen eoi ole kyllä mistään sanasta peräsin, joku ap:n oma keksintö[/quote]
http://ilmainensanakirja.fi/sanakirja_ruotsi-suomi/kr%C3%A4va
Tänään tuli DNA:lta tekstari(po se nyt vielä menettelee) lasku erääntyi viimeinen päivä, olin maksoin sen sunnuntaina(4 pvä)? Aika äkkiä ovat asialla?
Kuinka yksinkertainen voi ihminen olla??
Jos sulla ei ole varaa maksaa laskujasi, niin soita niihin firmoihin ja ilmoita ettei sinulla ole varaa ja sovi maksusuunnitelma!!! Turha sun on mussuttaa sitä että yritykset haluavat rahansa, jos et kerta maksa laskujasi.
Laskut on maksettava. Vai haluatkos että lapsesi saavat kivat velat perinnöksi sinulta?
Kiitos viestistäsi, annan sille asiaankuuluvan arvon.
Mulle kans joku Lintorfi soittelee, mä aina sanon että lähetä lasku. Kerra ne sano että me ollaa lähetty jo lasku mutta sitä si ole hoidettu. Sanoin niille että varmaa se lasku meni sitte väärää osotteesee. No, nehän tarkistamaan osotetta. Oikein oli. Sitte mä sanoin että ei mulla näitä laskuja oo rahoja maksella, lähetelkää vaa lappui nii mä lämmitän niil uunia.
Sitte toisesta virmasta joku huonosuomi nainen soitti ja kyseli minua väärällä nimellä, sanoin aika pahasti, ei oo saoittanu enää.
Eikös av:lla KAIKKI ollutkaan niitä kovapalkkaisia akateemisia? Av:llahan niitä pyörii enemmän kuin Suomessa on yliopistotutkinnon suorittaneita.
Ai sitäkö ne mulle Saunalahdelta yksi päivä soitteli? Olin tosiaankin unohtanut maksaa ajallaan puhelin-/nettilaskun. Löin luurin korvaan, niin kuin aina tuollaisissa puheluissa, koska pelkäsin, että ne tarjoaa jotakin uutta pilipali-liittymää tai etuutta. En ymmärrä noista liittymä-asioista yhtään mitään, niin en halua hoitaa niitä puhelimessa ja näyttää tyhmyyttäni. Mulle on pääasia, että nettiin pääsee ja puhelimella pystyy soittamaan.
: ) No näköjään kaikki muut täällä ovat paitsi minä. Kellään ei ole koskaan mikään lasku myöhässä. Enkä todellakaan rupea soittelemaan ja linjoilla jonottamaan, vaikka jonkun laskun vähän myöhässä maksankin. Ite oon just maksanut liikamaksua eräälle perintäfirmalle, hitaat ne ovat niidenkin kiireet, odotellut tässä jo yli kaksi viikkoa.
Kandeis ehkä vaan maksaa ne laskut