Lue keskustelun säännöt.
Milloin raskaustestii?
06.08.2013 |
Hei, Kuukautiskiertoni on 23päivää. Olin yhdynnässä ilman ehkäsyä 20.kiertopäivänäni, sen jälkeen menkat jäivät pois ja ovat olleet nyt 9 päivää myöhässä. (yhdynnästä siis nyt 13 päivää). Tein tänään testin ja se näytti negatiivista. Milloin minun kannattaa tehdä testi, jolloin tulos olisi luotettava? Eikö tuloksen pitäisi näyttää positiivista, kun menkat ovat jääneet pois. (olen ostanut kaupan halpoja testejä ja niissä lukee et voidaan käyttää heti ku ekat menkat jää pois.) Stressin takia menkat ovat joskus olleet myöhässä päivän tai pari, mutta ei koskaan näin pitkään. Muuten ne ovat tosi säännölliset ja toimivat kuin kello. Kiitos vastauksista
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
23 päivää??? Sen verran poikkeuksellinen kierto että ei kyllä aavistustakaan. Mutta jos olet raskaana niin todennäköisesti tämä kierto on ollut pidempi, koska kolme päivää ennen vuotoa on yleensä jo myöhäistä tulla raskaaksi. Varmuuden saat todennäköisesti laskemalla tekemällä testin kiertopäivänä 35. Silloin pitäisi joka tapauksessa näyttää jos raskaana on niin positiivista. Jos näyttää silloin edelleen negatiivista eikä kuukautisia tule, niin lääkäriin.
Suosittelisin myös ostamaan helpommin luettavan testin, vaikka digital plussan joka sanoo kyllä tai ei ja on myös herkempi kuin kaupan testit eli reagoi matalampaan hormonitasoon. Mun mielestä ne kaupan halpistestitikut on tosi vaikeita lukea etenkin raskauden alkuvaiheessa kun viiva on olemattoman haalea, eikä viivan paikkaakaan ole merkattu. Muuten ne on kyllä ihan yhtä luotettavia kuin apteekinkin... paitsi että kerran ostin kaupasta niin siinä oli positiivisen viiva jo valmiiksi vaikka paketti oli sinetissä :D