Kun vuokranantaja hakee pitkäaikaista vuokralaista mitä se tarkoittaa
Kommentit (21)
Sitä että vuokra pysyy samana sen 5 vuotta eikä nouse. Näin saa hyvän vuokralaisen joka ei muuta heti pois.
Mun tapauksessa tarkoitti sitä, että vuokranantaja laittoi asunnon myyntiin alle vuoden sisään muuttuneen rahatilanteen vuoksi. Että kyllä ne vuokranantajatkin osaa pettää lupauksiaan.
Minun mielestäni se tarkoittaa "mitä kauemmin sen parempi". Riippuu ihmisestä, miten hän asiaa katsoo, mutta karkeasti arvioiden vähintään 3 vuotta.
Varsinkin jos vuokra on vedetty aivan yläkanttiin niin silloin ei kannata odottaa että vuokralainen siinä vuosikausia asuisi.
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni se tarkoittaa "mitä kauemmin sen parempi". Riippuu ihmisestä, miten hän asiaa katsoo, mutta karkeasti arvioiden vähintään 3 vuotta.
Mutta eihän tuota voi oikeasti arvioida mitenkään, vaikka joku sanoo että juu, kyllä olen pitkäaikainen niin voi tulla mikä vaan elämänmuutos että pakko muuttaa
Kokemuksesta voin sanoa ,että pitkäaikaista vuokralaista hakevat tietävät että asunnossa tai ympäristössä on jotain vialla ja kun vuokrasoppari tehdään vuodeksi ei va:n tarvitse etsiä uutta vuokralaista kuin kerran vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Kokemuksesta voin sanoa ,että pitkäaikaista vuokralaista hakevat tietävät että asunnossa tai ympäristössä on jotain vialla ja kun vuokrasoppari tehdään vuodeksi ei va:n tarvitse etsiä uutta vuokralaista kuin kerran vuodessa.
Kaikki vuokranantajat hakee pitkäaikaista
No, olisitko lyhytaikainen vuokralainen jos haluaisit asua esim. 10 vuotta ko. asunnossa. Käytä järkeäsi, jos löytyy.
Sitähän varten moniin vuokrasopimuksiin määritellään minimikesto, joka on yleensä 1 vuosi ja jos aiemmin irtisanoo, niin joutuu maksamaan yleensä kuukauden vuokraa vastaavan summan vuokranantajalle.
Vuokranantajat etsivät pitkäaikaista vuokralaista siksi, koska uuden (kunnollisen) vuokralaisen löytäminen ei ole välttämättä helppoa ja se aiheuttaa myös kustannuksia, eikä vuokra-asunto sijoituksena tuota, jos se on tyhjillään, kun vastikkeet yms. kuitenkin juoksee koko ajan.
Jos ei hae pitkäaikaista asuntoa, niin se kannattaa suoraan sanoa. On olemassa myös vuokranantajia joiden elämäntilanteeseen sopii määräaikainen sopimus.
Itselleni pitkäaikainen vuokralainen tarkoittaa mitä kauemmin, sitä parempi. On tietenkin itsestäänselvää että elämässä tulee odottamattomia juttuja, eikä niistä voi ketään syyttää. Se tuntuisi kuitenkin ikävältä jos vuokraisi asunnon jollekin siinä uskossa että
siitä tulee hänelle pitkäaikainen koti, ja sitten vuokralainen olisikin jo etukäteen tiennyt asuvansa vain vähän aikaa. Uuden vuokralaisen hakeminen maksaa kuitenkin noin tonnin verran, ja siihen liittyy huolta vuokrasuhteen toimivuuteen jne liittyen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei täysin pidä paikkansa. On vuokranamtajia, jotka esimerkiksi mieluusti harjoittavat Aibnb toimintaa e. pyrkivät vuokraamaan monta lyhyttä mutta parhaimmillaan todella rahakkaita ajanjaksoja mieluummin kuin vuokraisivat jollekin esimerkiksi toistaiseksi tai vaikka vuoden määräajaksi. Toinen esimerkki on vuokranantajia, jotka saattavat antaa oman kohteensa vuokralle vaikka vain talvikuukausien ajaksi, jolloin itse asuvat etelän lämmössä mutta kesällä tulevat Suomeen ja haluava asua ao kohteessa itse.
Vuokrasetä haluaa nuoresta naisesta seksikumppanin itselleen. Vuokra on edullinen, mutta tiettyjä velvotteita kuuluu kauppaan.
Vuokrasetä haluaa nuoresta naisesta seksikumppanin itselleen. Vuokra on edullinen, mutta tiettyjä velvotteita kuuluu kauppaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei täysin pidä paikkansa. On vuokranamtajia, jotka esimerkiksi mieluusti harjoittavat Aibnb toimintaa e. pyrkivät vuokraamaan monta lyhyttä mutta parhaimmillaan todella rahakkaita ajanjaksoja mieluummin kuin vuokraisivat jollekin esimerkiksi toistaiseksi tai vaikka vuoden määräajaksi. Toinen esimerkki on vuokranantajia, jotka saattavat antaa oman kohteensa vuokralle vaikka vain talvikuukausien ajaksi, jolloin itse asuvat etelän lämmössä mutta kesällä tulevat Suomeen ja haluava asua ao kohteessa itse.
Tuliko nyt hyvä mieli, kun pääsit pätemään?
Mä olen asunut samassa vuokra-asunnossa 11 vuotta. Vuokra noussut kerran ja omistajan kanssa tullaan hyvin juttuun. Mulla on esim. hajonnut hella ja jääkaappi ja muutamassa tunnissa on tullut uusi tilalle. On mahtava vuokranantaja ja minä puolestani yritän pitää hyvää huolta hänen omaisuudestaan. Siitä on kiittänytkin. Edellisessäkin vuokra-asunnossa asuin 17 vuotta ja muutin siinä vaiheessa, kun taloon tuli putkiremppa.
Vierailija kirjoitti:
Mutta eihän setä silloin hae pitkäaikaista vuokralaista, kun nuori nainenhan siinä pikkuhiljaa rupsahtaa.
Olenko ehdokkaana hyvä jos asuisin vain vuoden, kysyn?