Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt kaikki tekemään postinkantajista tarpeettomia

Vierailija
05.08.2013 |

Laitetaan laskut e-laskuksi, ja noi tyhmät saa keksiä jotain muuta.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

14/41, meillä sama juttu. Mies haluaa palkkaerittelynsä paperina, muuten miltei kaikki muu tulee sähköisessä muodossa, joko e-laskuna tai netpostiin. Ei niitä tarvitse päivittäin vahdata, riittää kun käy 2-3 kertaa kuukaudessa. Postin saapumisilmoituksetkin paketeista tulevat useinmiten joko tekstarina tai sähköpostiin. Ainoastaan Hesari ja yksi meille tilattu aikakausilehti tulevat paperisina laatikkon.p Mielestäni aperin määrää tulisi vähentää todella rajusti jo  ihan ympäristösyistäkin, vaikka en olekaan mikään viherpiiperö.

Vierailija
2/47 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 22:02"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 22:00"]

E-lasku on sinänsä ihan hyvä ympäristöteko

[/quote]

Miten todistat, että olet maksanut laskusi jos koneesi tilttaa?

Mistä tiedät maksaa laskusi jos et pääse koneelle?

[/quote]

Jos minulle tulee paperilasku, ja maksan sen nettipankissa, niin minulle ei automaattisesti tule mitään kuittia maksamisesta. Eli se maksutapahtuman kirjautuminen ei poikkea mitenkään siitä, jos maksan siellä samaisessa nettipankissa Netpostiin tulleen laskun. Omasta pankistani ei enää edes lähetetä tiliotetta paperisena, vaan sen voi tulostaa sieltä nettipankista. Eli ihan sama saanko laskun paperisena tai sähköisenä, ei siitä maksamisesta sen kummempaa todistetta tule.

Jos koneeni tilttaa, pääsen jollain muulla koneella nettipankkiini ja pystyn tulostamaan joko tiliotteen tai kuittikopion. Vielä ei ole ollut yhtään instanssia, joka ei olisi nettipankista tulostettua kuittikopiota hyväksynyt maksun todistamiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Siis miten ihmeessä todistat maksaneesi jos netin tiedot häipyy ikiajoiksi esim. valtakunnallisen tietokonevian takia?

[/quote] Minä printtaan tiliotteet puolen vuoden välein ja tsekkaan tilitapahtumat. Sitten tungen ne kansioon 7 vuodeksi.

Vierailija
4/47 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 22:35"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 22:09"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 22:03"]

Typerää Postin lobbaamista nettikeskusteluissa, mutta maksetaanha siitä viestintäfirmoille;-)

. En halua että kirjeitäni lukee joku postin mamukeikkalainen ja skannailee niitä. Briteissä posti tulee kahdesti päivässä. Haluan saman palvelun kuin mitä on ennenkin ollut.

[/quote]

Voi mitä vittua? Luuletko sä, että esim. sähköisesti tulevat laskut on ensin jossain tulostettu ja sitten joku skannaa ne?

[/quote]

Tuollainenkin palvelu on, mutta se toimii lähinnä kuluttajalta yrityksiin päin, eli kuluttajan kirjettä ei kanneta perille, vaan se skannattaan sähköiseen muotoon vastaanottajalle.

Suurinta osaa paperilaskuistakaan ei lähetetä velkojan konttorista toiselta puoelen Suomea, vaan ne menee sähköisesti lähempään potiin, jossa posti tulostaa ne ja kantaa kotiin.

[/quote]

No ei tosiaan tulostella laskuja missään postissa, siellä lajitellaan posti ja jaetaan asiakkaille. Toivoisin että ette tee minusta työtöntä kun en todellakaan haluaisi istuskelemaan mihinkään toimistohommiin. Joku kun epäili ettei se nettikaupan lähettämä paketti meitä työllistä, niin kerrottakoon nyt kuitenkin, että joku sen sinne lähipostiisikin toimittaa.

Terkuin postinjakaja

Vierailija
5/47 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vierailija
6/47 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Systeemi vain ei toimi, jos se ei toimi. Postinkantaja on yksi maailman tärkeimmistä ammateista ja hänellä tulee olla erittäin korkea moraali ja eettinen ymmärrys. So ap, stop when you can.

Vierailija
7/47 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpäin posti päätti ihan itse tehdä itsestään turhan. Meidän olisi pitänyt siirtää postilaatikko aika todella kauas portiltamme, ei viitsitty vaivautua joten posti tulee vain postitoimistoon asti. Siksipä minä vaihdoin kaikki laskut e-laskuiksi, lopetin viimeisetkin turhanpäiväiset lehtitilaukset ja asioin muutenkin sähköisesti jos vaan mahdollista, postista käydään kerran viikossa hakemassa aku ankka ja muutama turha lippulappu. Joten kiitos vaan, ei tarvitse postinjakajankaan enää vaivautua :-/

Vierailija
8/47 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerää Postin lobbaamista nettikeskusteluissa, mutta maksetaanha siitä viestintäfirmoille;-)

. En halua että kirjeitäni lukee joku postin mamukeikkalainen ja skannailee niitä. Briteissä posti tulee kahdesti päivässä. Haluan saman palvelun kuin mitä on ennenkin ollut.

Vierailija
9/47 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Ööö, missä todistat? Pesisstagan kanssa tulleelle maksunkerääjälle? Saahan sen kuitin printattua kuiteskin, eihän se kuitti paperilaskussa tule automaattisesti peräaukostasi, vai tuleeko?

Vierailija
10/47 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä haluais vaihtaa e-laskuja paperisiksi, maksetut tallentuu arkistoon ja kuitit voi tulostaa tai tilata pankista. mitäpä muuta muistelemista niissä on, hyväksyy vaan laskut ja katsoo että tilillä on katetta. Kätevää, ei tarvi papereita säilytellä eikä miettiä millä ne tuhotaan. Ja riittää kun käy 2 - 3 kertaa kuukaudessa nettipankissa, on niissä sen verran maksuaikaa.

Vierailija
11/47 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Miten mä sen silläkään todistan, että mulle on tullut lasku paperilla, olen maksanut sen nettipankista ja edelleen mulla on vain se lasku paperilla?  Äly hoi...

En osaa kuvitella, miksi en pääsisi nettiin. Sinnehän nyt pääsee joka paikasta, ja jos ei pääse, kyseessä on jokin suurempi ongelma, kuin mun maksamaton jätemaksu.

-ohis-

Vierailija
12/47 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ettehän te ole kaikki, kyllä vanhemmat ihmiset tarvitsevat niitä paperiversioita kaikesta ja postin kautta tulevia lehtiään, sanotte mitä tahansa.

Muutenkin aika kurjaa joltakin dissata postinkantajia.

Vierailija
13/47 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 21:54"]

e-laskut olen jo ottanut mutta en postinkantajia kiusatakseni vaan oman mukavuuteni takia. lehdetkin vois lopettaa kun tulevat vasta iltapäivällä vanhentuneine uutisineen. veikkaanpa että kohta postinjako vähennetäänkin esim joka toiseen päivään täällä maalla.

[/quote]

Minullakin jäi alussa netpostin laskuja myöhään, mutta nyt sinne tulee sen verran monta laskua että muistaa käynä aina laskuja maksaessa.

Nyt ongelmana on puhelinoperaattorien laskut, jotka haluavat lähtettää sähköposteihinsa, joita ei tahdo muistaa käydä katsomassa.

Vierailija
14/47 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Laskunmaksamisen todistan tiliotteella kuten nytkin. Ei sitä sillä paperilaskulla todisteta. Koneelle pääsee aika monesta paikasta mm kirjastosta. 

Vierailija
15/47 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 21:56"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 21:50"]

[/quote]

Tyhmä !

e-laskusta sinulle ei jää paperiversiota ja et muista mitä olet maksanut tai et.

[/quote]

Siinähän ne heti näkyy, kun katsoo nettipakkia. Ei ne minnekkään unohdu

Vierailija
16/47 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 21:56"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 21:50"]

[/quote]

Tyhmä !

e-laskusta sinulle ei jää paperiversiota ja et muista mitä olet maksanut tai et.

[/quote]

Netpostissa saa maksetut omaan kansioonsa, paljon paremmin pysyy tallessa kuin paperiset.

Vierailija
17/47 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 22:03"]

[/quote]

Voi mitä vittua? Luuletko sä, että esim. sähköisesti tulevat laskut on ensin jossain tulostettu ja sitten joku skannaa ne?

Vierailija
18/47 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on niin typeriä ihmisiä taas täällä ettei mitään rajaa. Missä kivikaudella elätte?

Laskut paukkuvat nettipankkiin, niihin saa tilattua muistutukset joko sähköpostilla tai tekstarilla. Itse ei tarvitse kuin hyväksyä, mitään laskunsyöttötoimenpiteitä ei tarvita. Voit laittaa laskuttajakohtaisesti laskut automaattimaksuun, myös siten että vain alle tietyn eurorajan alittavat maksetaan automaattisesti.

Toimii puhelimella ainakin OPn osalta loistavasti. Laskut näkyvät verkkopankissa statuksineen joten en ymmärrä miten en voisi tietää mitä olen maksanut ja mitä en. Pääsen laskuun myös itse verkkopankissa kiinni, jolloin voisin tulostella niitä nyt tai jälkeenpäin niin paljon kuin haluan. Tiliotteelle jää normaalit merkinnät. Mikä tässä on taas niin vaikeata?

Vierailija
19/47 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trallallaa, minä en ainakaan osallistu, haluan tilata netin kautta ja haluan lukea hömppälehteni ja haluan saada postikortteja. :D

Vierailija
20/47 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 21:59"]

Onneksi tilailen sen verran paljon tavaraa netin kautta, ettei ainakaan mun vuoksi postinkantajat joudu ihan heti työttömiksi.

[/quote] Postistahan ne joutuu melkein aina hakemaan kun tulevat useinmiten joko kirjattuna kirjeenä tai sitten eivät mahdu postiluukusta sisään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi