Äitini ei halua nähdä lapsenlapsiaan, mutta puhuu kylillä, että
EI SAA tavata heitä!
Suututtaa. Äiti ei halua nähdä lapsenlapsiaan. Ei tule kylään, vaikka kutsutaan, ei soita, ei mitään. Joskus lupailee, että tulee pistäytymään ohikulkumatkallaan, jos on meidän suunnalle tulossa esim. ystäväänsä tapaamaan, mutta lopulta ei tuke kuitenkaan. Ok, olen tämän jo vuosien varrella hyväksynyt, vaikka hieman surullinen olenkin tilanteesta...
Mutta nyt suututtaa. Sain kuulla, että äitini on puhunut ihmisille, että hänen lapsenlapsensa eivät ole läsnä hänen elämässään, koska EN ANNA tavata?! En voi ymmärtää!
Olen niin rai-vo-na, että parempi rauhoittua pari päivää ennen kuin kysynyn asiaa äidiltäni. Lisäksi jostain syystä hävettää. Ties kuinka moni nyt pitää minua hirvönä :(
Kommentit (5)
Meiilä myös.
Äitini hoiti joskus vanhinta tyttöäni 2 TUNTIA, kun olin asioilla.
Mitään muuta ei ole tarvinnut tehdä.
Ei osallistunut synttäreihin ym, vaikka kutsuttiin.
Nyt mummo kuulemma puhuu naapurustolle, kuinka työlästä oli hoitaa kolmea lapsenlasta!!!!
Olis pitänyt tajuta jo anopin lauseesta (kun ilmoitimme perheenlisäyksestä) "älä ainakaan miun hoidettavaksi sitä tee".
Pysy vaan itsekses lapsen kanssa, kyllä se siitä!
Noinhan useimmat tekevät. Tilanteet/asiat kerrotaan itselle suotuisaan suuntaan. Oikeastiko kuvittelit, että äiti kylillä sanoo, ettei hän halua nähdä lapsenlapsiaan? Jonkin tuossa touhussa kuitenkin haiskahtaa, olisiko väärinkäsitys teidän välillänne..
Väärinkäsitys voi olla joku vanha juttu, jossa sinä olet sanonut jotain loukkaavaa tai miehesi ja te ette ole sitä huomanneetmiten se vaikutti äitiisi.
Perinteinen höpömummo. Noitahan riittää. Tuossa sukupolvessa on paljon vanhempia, jotka jostain syystä haluavat syyllistää lapsiansa asioista mitä eivät ole tehneet. Been there.
Niinpä niin.
Meillä appivanhemmat selittävät ympäri kyliä miten hoitavat lapsiamme niin paljon. Tosi asiassa ovat hoitaneet viimeisen neljän vuoden aikana kerran illalla parin tunnin ajan ja kerran esikoista puolen tunnin ajan, kun tämä nukkui. Olen päättänyt etten rasita lapsinemme heitä enää yhtään enempää. En myöskään aio rasittua heidän asioistaan, kun vanhenevat. Mieheni hoitakoon, mutta tuskin häntäkään kiinnostaa.