Ystäväni muutti lapsensa kanssa uuden miehensä hometorppaan :(
Olin pari päivää muuttoapuna ja heti kotona piti napata allergialääke että sain edes henkeä! Ihan hirveä kellarihome haisee koko talossa ja vielä 5v lapsikin muutti sinne taloon,toivottavasti ei ala sairastelemaan :(
Ihmettelin myös sitä miksei MITÄÄN ikkunaa avattu missään vaiheessa vaikka ulkona +28,eikä siellä muutenkaan ole minkäänlaista ilmanvaihtoa!
Oikein ärsyttää että tuollaisiin mörskiin ihmisen muuttaa..
Kommentit (4)
Miten ihmeessä ihmiset eivät (muka) haista noita homeita?
Olin itsekin alkukesästä muuttoapuna perheelle, joka osti vanhan rintamamiestalon. Koko rakennus lemusi märältä mullalta. Onneksi tuon perheen lapset pääsevät ikänsä puolesta jo pian muuttamaan halutessaan pois tuolta, 5-v ei. :(
No kyllä ne varmaan haistaakin mutta ilmeisesti ongelmaa ei kovin vakavana pidetä..ap
Voi sentään, miksi ihmiset yhä edelleen asuvat homeasunnoissa? :( Surullista.. Kyllä kait jokainen jo tietää homeen vaikutukset terveyteen.
Me asuttiin aikoinamme homekämpässä, eikä tajuttu sitä. Ei haissut eikä näkynyt ulospäin mitenkään. Kun lapsi, nyt 6v, syntyi, oli hällä atooppinen iho, ihan punaista ihottumaa kauttaaltaan. Myös minä aloin saada oireita, ihottumaa, kuumeilua, väsymystä, jatkuvaa lämpöilyä. Siitähän se koko karmeus paljastui, alettiin aukoa seiniä ja homettahan sieltä löytyi. Muutettiin pois, uusittiin koko irtaimisto ja kolmessa päivässä tytön "atooppinen iho" parani! Loppuiäksi jäi "homeallergia", eli aletaan tytön kanssa oireilla heti, jos jossakin on hometta. Saa aika tarkkaan miettiä mihin uskaltaa muuttaa, mihin antaa tytön hoitoon, ja nyt eskarin alkaessa (vanhassa kyläkoulussa) jännittää, alkaako tyttö oireilla.. :(