Miten älykkäiden parisuhde on parempi kuin tavisten?
Täällä on ketju jossa älykkäät etsii älykästä kumppania. Miten älykkäät toimii parisuhteessa? Onko heillä kiistaa tiskeistä? Miten rahat jaetaan? Mitä tekevät vapaapäivinä yhdessä? Opettakaa meitä taviksia älykkään liiton saloihin!
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä luulisin että älykkäiden keskusteluissa pohditaan ihmissuhdeasioita, kuten miksi Pirkko haluaa aina tietää miten kauan Pertti aikoo olla autoa korjaamassa, vaikka voisi ihan hyvin suunnitella päivänsä ilman tätä tietoa. Tai miksi Niina tunsi lapsena itsensä ulkopuoliseksi ja ei-hyväksytyksi? Tai sitten päivitellään diesel-moottorin toimintaa, mikä on elämän tarkoitus tai miten räpylä valmistetaan. Miksi nykykirjallisuudessa arvostetaan eniten kokeellisuutta vaikka dekkarit myy eniten?
Vaikka itse en tällaisista mitään tiedäkkään.
Eivät "älylliset" tai filosofiset tai matemaattiset tai insinööriasiat kiinnosta älykästä välttämättä sen enempää kuin tavistakaan. Ero tulee mielestäni vaan tavassa käsitellä asioita ja suurimmalla osalla halusta keskustella, koska se on antoisaa ja osaa katsoa asioita monelta kannalta.
Eli ei ne kiinnostuksen kohteet, vaan se että käsittelee niitä monelta kantilta?
Vai mikä, tekee ihmisestä normaalia älykkäämmän?
Jokaisella on varmaan oma käsityksensä. Minusta yksi tekijä on kyky omaksua erilaisia asioita, oppia. Toinen käsitellä omaksumiaan asioita kehittäen niitä edelleen tai tarkastellen monesta suunnasta, hoksaten uusia näkökulmia. Yksi on myös nopeus, aivojen prosessointikyky. Eli hoksataan nopeasti asioita ja asiayhteyksiä. Mietitään vaikka uutista lukiessa asiaa laajemmalta näkökulmalta kuin mitä uutisessa esitetään ja ehkä kiinnostuu omiin teorioihin tai etsimään lisätietoa netistä. Myös mittarit ovat yksi lähestymistapa: koulumenestys, testit, ylennykset, sidosryhmien tyytyväisyys, oman firman menestys jne.
Hei kiitos tästä. Tajusin että en ole kovin älykäs. Kirjoitin joo ällän paperit, mutta se johtui lähinnä siitä että omasin nuorempana hyvän muistin. En kuitenkaan nyt aikuisena ole mitenkään erityisesti menestynyt uralla tai missään muussakaan oikeastaan. Se että luen paljon ja keksin asioita, ei varmaan ole älykkyyttä vaan jonkinlaista omalaatuista ajattelua.
Tajuan nyt että yks ärsyttävä sukulainen (in-law) on samanlainen kuin minä, se keksii tavallisista sanoista omia versioita ja käyttää niitä arjessa.. koska ajattelee niitten huvittavan muitakin kuin itseään.
Itse en keksi sanoja vaan ajatuskulkuja, jotka huvittavat minua... mutta tuskin ketään muita. Ilmankos puolisoni on usein ymmällään, eikä jaksa kuunnella houreitani ;P
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huippuälykäs sukulaiseni meni naimisiin toisen huippuälykkään ihmisen kanssa. Pitkä avioliitto ja aivan hirveä. Erosivat. Harva olisi sitä kestänyt niin pitkään.Pahimpia liittoja joita edes tiedän olleen. Ap ei nyt taida tietää mistä puhuu.
Siis en tiedä alykkäiden liitoista mitään. Siksi kysyin kun mainitsemassani ketjussa väittivät sen olevan parasta ikinä. Aina vain viittauksia älykkäisiin keskusteluihin, mutta ei sanota koskaan aiheita
ap
Tiedän ihan tarpeeksi. Älykkäät ovat minusta kylmempiä ihmisiä. Jos molemmilla on hyvä luonne liitto voi onnistua. Täytyy ihan pysähtyä miettimään tunnenko ketään älykästä jolla olisi hieno luonne. Anteeksi kaikille jotka pitävät itseään älykkäinä.
Ei mitenkään, mutta älykkyyteen ei voi vaikuttaa ja parisuhteessa molemmat on tyytyväisiä kun ero on Max. 15 pistettä.
Oon saanut älykkyystestissä huippupisteet. Mitä enemmän ajattelen asiaa, luulen että vähemmän älykkäät on ihan yhtä onnellisia. Eivät välttämättä nauti samoista asioista mitä minä, mutta ovat niiden omien asioidensa kanssa varmasti tyytyväisiä. Älykkyys ei ole asia josta kannattaa kilpailla tai jota pitää tavoitella. Itse tavoittelen rauhallista arkea ja menen eteenpäin mielenkiintoisissa harrastuksissa. Ne ei katso älykkyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä luulisin että älykkäiden keskusteluissa pohditaan ihmissuhdeasioita, kuten miksi Pirkko haluaa aina tietää miten kauan Pertti aikoo olla autoa korjaamassa, vaikka voisi ihan hyvin suunnitella päivänsä ilman tätä tietoa. Tai miksi Niina tunsi lapsena itsensä ulkopuoliseksi ja ei-hyväksytyksi? Tai sitten päivitellään diesel-moottorin toimintaa, mikä on elämän tarkoitus tai miten räpylä valmistetaan. Miksi nykykirjallisuudessa arvostetaan eniten kokeellisuutta vaikka dekkarit myy eniten?
Eivät "älylliset" tai filosofiset tai matemaattiset tai insinööriasiat kiinnosta älykästä välttämättä sen enempää kuin tavistakaan. Ero tulee mielestäni vaan tavassa käsitellä asioita ja suurimmalla osalla halusta keskustella, koska se on antoisaa ja osaa katsoa asioita monelta kannalta.
Eli ei ne kiinnostuksen kohteet, vaan se että käsittelee niitä monelta kantilta?
Jokaisella on varmaan oma käsityksensä. Minusta yksi tekijä on kyky omaksua erilaisia asioita, oppia. Toinen käsitellä omaksumiaan asioita kehittäen niitä edelleen tai tarkastellen monesta suunnasta, hoksaten uusia näkökulmia. Yksi on myös nopeus, aivojen prosessointikyky. Eli hoksataan nopeasti asioita ja asiayhteyksiä. Mietitään vaikka uutista lukiessa asiaa laajemmalta näkökulmalta kuin mitä uutisessa esitetään ja ehkä kiinnostuu omiin teorioihin tai etsimään lisätietoa netistä. Myös mittarit ovat yksi lähestymistapa: koulumenestys, testit, ylennykset, sidosryhmien tyytyväisyys, oman firman menestys jne.
Hei kiitos tästä. Tajusin että en ole kovin älykäs. Kirjoitin joo ällän paperit, mutta se johtui lähinnä siitä että omasin nuorempana hyvän muistin. En kuitenkaan nyt aikuisena ole mitenkään erityisesti menestynyt uralla tai missään muussakaan oikeastaan. Se että luen paljon ja keksin asioita, ei varmaan ole älykkyyttä vaan jonkinlaista omalaatuista ajattelua.
Tajuan nyt että yks ärsyttävä sukulainen (in-law) on samanlainen kuin minä, se keksii tavallisista sanoista omia versioita ja käyttää niitä arjessa.. koska ajattelee niitten huvittavan muitakin kuin itseään.
Itse en keksi sanoja vaan ajatuskulkuja, jotka huvittavat minua... mutta tuskin ketään muita. Ilmankos puolisoni on usein ymmällään, eikä jaksa kuunnella houreitani ;P
No en nyt tuon perusteella poissulkisi myöskään älykkyyttäsi. Kunnianhimon puute esimerkiksi voisi saada älykkään ihmisen tuollaiselle polulle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lehdessä oli kerran juttu maailman älykkäimmästä miehestä. Asui yksinäisellä paikassa taloröttelössä, pihassa vanha auto. Talo oli täynnä vanhoja sanomalehtiä. Siinä olivat hänen maallisen elämänsä puitteet.
Vierailija kirjoitti:
Outoa että "älykkäät" kuvittelee tavisten riitelevän suhteissaan? Kuulostaa ennakkoluuloiselta eikä älykkäältä.
Hmm. Minua taas häiritsisi sellainen yhdenmukaisuus mielipiteissä ja niissä älykkäissä ajatuksissa, jolloin ei koskaan oltaisi mistään eri mieltä eikä riideltäisi ikinä mistään. Epäilen että silloin on kyse kyllä jostain muusta kuin älykkyydestä.
Älykkäät ei tuhlaa aikaansa parisuhteisiin.
Parisuhteet on taviksille, rahvaille.
Vierailija kirjoitti:
Kaikesta , ihan kaikesta mutta ei riidellä.
Miten ratkaisette tunnetason konfliktit? Vai onko ihan puhtaasti älyllinen järjestely ilman tunteita? Suhtaudutaanko seksiinkin älykkään analyyttisesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huippuälykäs sukulaiseni meni naimisiin toisen huippuälykkään ihmisen kanssa. Pitkä avioliitto ja aivan hirveä. Erosivat. Harva olisi sitä kestänyt niin pitkään.Pahimpia liittoja joita edes tiedän olleen. Ap ei nyt taida tietää mistä puhuu.
Siis en tiedä alykkäiden liitoista mitään. Siksi kysyin kun mainitsemassani ketjussa väittivät sen olevan parasta ikinä. Aina vain viittauksia älykkäisiin keskusteluihin, mutta ei sanota koskaan aiheita
ap
No ei se välttämättä ole syvällistä keskustelua vaan sitä, että voi puhua laajasti eri asioista ja puhutaan. Tänään on puhuttu autoverotuksesta, automallista x, golfin tasoitusjärjestelmästä, koronalinjauksista, toisen työjutuista, auringon terveyshyödyistä jne. normaalien höpsötysten ja arkijuttujen lisäksi. Tämä tapahtuu sillä tasollla, että koen sen itselleni riittäväksi ja mielenkiintoiseksi, asioistahan voi puhua monella eri tavalla ja asenteella.
Kyky keskustella erilaisista aiheista on älykkyyttä? Älykkäälle tuo on normi, siihen kykenemättömyys tyhmyyttä ja älykkyys sitten vielä jotain ihan muuta 🤦♀️
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outoa että "älykkäät" kuvittelee tavisten riitelevän suhteissaan? Kuulostaa ennakkoluuloiselta eikä älykkäältä.
Hmm. Minua taas häiritsisi sellainen yhdenmukaisuus mielipiteissä ja niissä älykkäissä ajatuksissa, jolloin ei koskaan oltaisi mistään eri mieltä eikä riideltäisi ikinä mistään. Epäilen että silloin on kyse kyllä jostain muusta kuin älykkyydestä.
Äly on yhtä kuin nopeat hoksottimet ja kyky ajatella asioita eri kulmista ja loogisesti. Ihmiset ovat useinkin eri mieltä, ovat sitten älykkäitä tahi eivät, sillä maailma on mutkikas. Älykkäämpi ymmärtää toisen perustelut nopeammin ja on niistä yleensä kiinnostunempi.
Erimielisyys pysyy todennäköisemmin keskusteluna, kun ei ole tarvetta vetää hernettä nenään siitä että toinen käyttää erilaista ajatuspolkua. Tyhmempi taas näkee useammin vain yhden mahdollisen maailman ja yhdet oikeat ajatukset, jolloin oikeassa on joko minä tai hän ja erimielisyys tarkoittaa automaattisesti riitaa.
Ja kyllä älykkäänkin tunteet voi leiskua, mutta äly helpottaa tilanteen käsittelyä.
No en tiedä, kenelle viestisi oli osoitettu, mutta tässä sitten ehkä tulee se olennainen ongelma esille, mikäli se oli osoitettu minulle.
Toinen ottaa pätemisenä sen, mikä minun mielestäni on vaan keskustelua. Pitää löytää sellainen vastinpari, joka ottaa sen keskusteluna, koska motiivini ei ole päteä. Silloin suhde toimii. Meidän suhde ei toimisi, koska joutuisin muuttamaan itseäni.