Grillattiin tuoretta tonnikalaa viikonloppuna, oli pettymys
En ole punaisen lihan ystävä ollenkaan ja tämä oli kuin jotain nautaa olisi syönyt. Ei lainkaan kalanmakuinen.
Kommentit (9)
Suolaa ja pippuria tonnikalafileen pintaan, sivellään vielä hieman oliiviöljyllä ja käytetään kuumalla parilapannulla niin että jää raa'aksi sisältä. Muuten siitä tulee samanlaista kuivaa hiutalemaista kuin säilykeversio.
Lisukkeeksi vain jotain salsaa jossa tomaattia, basilikaa, punasipulia, oliiviöljyä, balsamiviinietikkaa, koska kalapala on aika tuhti syötävä.
Suolaa ja pippuria tonnikalafileen pintaan, sivellään vielä hieman oliiviöljyllä ja käytetään kuumalla parilapannulla niin että jää raa'aksi sisältä. Muuten siitä tulee samanlaista kuivaa hiutalemaista kuin säilykeversio.
Lisukkeeksi vain jotain salsaa jossa tomaattia, basilikaa, punasipulia, oliiviöljyä, balsamiviinietikkaa, koska kalapala on aika tuhti syötävä.
Tottakai isojen kalojen liha on hyvin lihasmaista. Mites nuo pärjäisivät syvissä vesissä kevyen huteran lihaksiston kanssa.
Saa sitä varmaan itsekin ajatella, niin ei pääsis pettymään.
ps. sitruuna on maullisesti kalan surma. mielenköyhyyttä sekin.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 12:25"]
Jätitkö roseeksi sisältä? Ja limeä tai sitruunaa päälle? Itse pidän tuoreesta tonnikalasta pikapaistettuna ja hyvin raskana sisältä, nopea jäähdytys jääpedillä.
[/quote]
Juuri näin tehtiin, ei vaan ollut mun juttu. ap
[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 13:12"]
Tottakai isojen kalojen liha on hyvin lihasmaista. Mites nuo pärjäisivät syvissä vesissä kevyen huteran lihaksiston kanssa.
Saa sitä varmaan itsekin ajatella, niin ei pääsis pettymään.
ps. sitruuna on maullisesti kalan surma. mielenköyhyyttä sekin.
[/quote]
Huoh, kummasti muita isoja kaloja kyllä olen syönyt. Jopa hai oli hyvää =) ap
Tonnikalan osalta "tuore" tarkoittaa jotain 7-14 päivää vanhaa...
Jätitkö roseeksi sisältä? Ja limeä tai sitruunaa päälle? Itse pidän tuoreesta tonnikalasta pikapaistettuna ja hyvin raskana sisältä, nopea jäähdytys jääpedillä.