Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi olisi parempi matkakohde pidennettyyn viikonloppuun

Vierailija
04.08.2013 |

4 päivää, Riika vai Varsova?

mielellään perustelisitko. Näitä pohdin seuraavaksi lomaseksi.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa ehkä miettiä, onko mielenkiintoista tekemistä sille teinille? Ehkei oopperaan...

Vierailija
2/22 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 10:27"]

kannattaa ehkä miettiä, onko mielenkiintoista tekemistä sille teinille? Ehkei oopperaan...

[/quote]

No teinejä on monenlaisia.

Riika on ihan viehättävä mutta minusta pieni 4 pvän matkaa ajatellen. Siksi ehdottaisin Varsovaa. Toisaalta Krakova on ehkä kauniimpi. (Mutta on Varsovakin mielenkiintoinen!)  Ehkä voit ottaa listalle harkittavaksi myös tuon Krakovan? Toisaalta Riika on nätti pieni kaupunki, joten ei sekään hullumpi vaihtoehto. Ja meneehän 4 päivää matkustuspäivineen lopulta aika nopeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme perillä sen 4 päivää. tuo Riika kiehtoisi ehkä itseänikin, pienuus nyt alkanut arveluttamaan ja suurkaupunki ny hiukan hirvittää. Mutta Varsovasta olen löytänyt paljon mielenkiintoista, mikä voisi kiinnostaa molempia, toki näin on Riikassakin, mutta ehkä vähemmän. Aktiviteetteja kaipaamme, emme ole menossa vain kahvilaan istumaan... Päätös pitäisi tehdä piakkoin.

t. Ap.

Vierailija
4/22 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 17:27"]

Käynyt molemmissa ja pidin kummastakin.

Silloin käydessämme Hotelli Bristolissa oli suklaabrunssi, aivan mahtava - taisi maksaa 9€. Majoituimme Grand hotellissa mikä on vähän vanhan keskustan ulkopuolella mutta edelleen 26 maan ja kymmenien hotellien perusteella paras aamiainen! Toivottavasti on edelleen! Mielenkiintoinen "basaarialue" minkä putiikeista sai upean iltapuvun 20-30 eurolla, harmi ettei kukaan tarvinnut vanhojenpäiväpukua silloin!

[/quote]

tietääkö kukaan missä tuo basaarialue on Varsovassa. Olen sinne menossa ja kiinnostaa tämä. Kiitos.

Vierailija
5/22 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan käynyt näissä molemmissa?

Vierailija
6/22 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, että lomaseksi mielessä =)

Vierailija
7/22 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ei ole :) lapsen kanssa olen lähdössä, teini-ikäisen. Lomanen: pieni loma ja se translatiivissa.

Vierailija
8/22 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsova, Riika on pieni ja tylsä

Vierailija
9/22 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riika. Varsova oli jotenkin persoonaton, iso. En vain päässyt sen makuun. Riika mielenkiintoinen, kovasti kehittyvä, kallis kylläkin. Hieno vanha kaupunki. No molemmissa olen ollut 90-luvulla. Jollain voipi olla tuoreenpi näkökanta. Kysymyksen ulkopuolelta suosittelisin Vilnaa.

Vierailija
10/22 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt molemmissa. Riikassa useamman kerran ja vanhakaupunki on aina yhtä viehättävä ja läheisessä Origo kauppakeskuksessa saa aikaa myös kulumaan. Helppo kohde lyhyelle matkalle, sinne riittää toisaalta kaksi tai kolme päivääkin.

Varsovassa olin lopulta vain yhden yön, en oikein päässyt sen makuun. Sen sijaan hyppäsin junaan ja jatkoin Krakovaan ja siihen ihastuin. Samaten Auschwitz oli kokemisen arvoinen. Sitten vain takaisin Varsovaan junalla ennen paluulentoa. Ehtii neljässä päivässä hyvin.

Vierailija
11/22 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krakova. Mutta käy nyt ensin Riikassa koska sinne pääse kuitenkin nopeammin, ja sitten seuraavaksi Puolassa.

Vierailija
12/22 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saa ehdottaa tuon parin ulkopuolelta, niin minäkin suosittelisin Puolassa Krakovaa. Kaunis, historiallinen, hyvät shoppailut ja paljon nähtävää. Varsova on vähän sellainen betonihelvetti.

Ja Riika oli mielestäni vähän tylsä.

Vierailija
13/22 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt Riikassa, joten sikäli olen huono vastaamaan, mutta suosittelen silti Varsovaa. Mä taas tykkäsin siitä enemmän kuin Krakovasta. Krakova oli enemmän sellainen perinteisen turistikaunis, Varsova oli mielestäni mielenkiintoisempi. Vanhakaupunki on siellä rakennettu kokonaan uudelleen ja se on kiehtova, mutta ne betonitalotkin viehättävät. Ja siellä oleva Stalinin hammas -rakennus teki muhun vaikutuksen.

Vierailija
14/22 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 13:22"]

lapsen kanssa olen lähdössä, teini-ikäisen. 

[/quote]Sairas pervo! 

Vierailija
15/22 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kui? Kai nyt oman perheen kanssa saa matkustaa? 

Vierailija
16/22 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsovan suuruus on tosi. Toisaalta sieltä löytyy aktiviteetteja. Riikaa on kovasti tuttavapiirissäni kehuttu, en ole käynyt. On suurin Baltian kaupungeista. 

Vierailija
17/22 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uteliaana kysyn, miksi nämä vaihtoehdot?

Vierailija
18/22 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käynyt molemmissa ja pidin kummastakin.

Varsovan vanhakaupunki on kaunis vaikkakin tietty tehty uudelleen sodan raunioista. Mielenkiintoisia museoita ja sodan muistomerkkejä kirkoissa ja rakennuksissa. Kaunis linna. Hyvää ruokaa, erityisesti riistaa (fasaania ja villisikaa, nam).

Silloin käydessämme Hotelli Bristolissa oli suklaabrunssi, aivan mahtava - taisi maksaa 9€. Majoituimme Grand hotellissa mikä on vähän vanhan keskustan ulkopuolella mutta edelleen 26 maan ja kymmenien hotellien perusteella paras aamiainen! Toivottavasti on edelleen! Mielenkiintoinen "basaarialue" minkä putiikeista sai upean iltapuvun 20-30 eurolla, harmi ettei kukaan tarvinnut vanhojenpäiväpukua silloin!

Riikassa asuimme ihan keskustassa viihtyisässä hotellissa Gutenbergs. Siihen aikaan aika vähän kauppoja (tavarataloja keskustan ulkopuolella) mutta hyvä ravintoloita runsaasti.

Vierailija
19/22 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riika oli ihan kiva, olimme 3 päivää ja ehti ihan kivasti nähdä kaupunkia. 4 päivää on sopiva matkan pituus.

Varsovassa en ole koskaan käynyt, joten siitä ei kokemusta.

Vierailija
20/22 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääni Krakovalle myös, vaikkei vaihtoehtona edes ollut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan