Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keksin syyn järjettömään iltanaposteluuni!

Vierailija
04.08.2013 |

Toisinaan on päiviä, että illalla pitää syödä koko ajan jotain. Ensin banaani, puolen tunniin päästä omena, sitten muutama siivu juustoa, sitten pari näkkäriä jne. Toisinaan normaalit ateriat riittää, eikä ole nälkä tai mielitekoja. Noh, yhdistin sen nyt siihen, että jos en ole juonut päivän mittaan riittävästi vettä, niin sitten illalla nälättää, tai oikeesti se on varmaankin janoa, mutta tulkitsen sen väärin.

Nyt siin koitan muistaa joka päivä töissä juoda vähintään litran verran vettä, auttaa!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei auta. :(

Vierailija
2/8 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että järjetön napostelu; banaani, omena, näkkäriä! Mulla tuo on läjä irtokarkkia, suklaata, jäätelöä, leivoksia, tuoretta vaaleaa leipää juustolla, kaakaota jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloitan päiväni juomalla 3-5dl vettä ennen kuin syön tai juon mitään muuta, sitten aina täyttelen tätä 5dl pulloa vedellä kun se tyhjenee, näin tulee helposti juotua vähintäänkin se 2L vettä päivän aikana :) Eikä tee mieli iltanapostella.

Ennen siis olin ihan samanlainen mitä sinä tuon napostelun suhteen, mutta nykyään se on loppunut, jos tulee mielihaluja ruuan suhteen niin juon eka vähän vettä ja mietin hetken päästä uudelleen. Kyllä sitä ajan kanssa oppii erottamaan sen nälän ja janon kun hetken tilanteessaan miettii. Nykyään ei enää edes tee mieli makeaa/ruokaa vaan tunnistan kun on oikeasti jano :D (ja tämä muutos on tapahtunut ihan parissa kuukaudessa, vaikka veden juonnin automaatio muodostuikin ihan viikossa-parissa)

Vierailija
4/8 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 13:09"]

Vai että järjetön napostelu; banaani, omena, näkkäriä! Mulla tuo on läjä irtokarkkia, suklaata, jäätelöä, leivoksia, tuoretta vaaleaa leipää juustolla, kaakaota jne.

[/quote]

joo, banaanit ja omenat on napostelua, karkit, suklaat ja jäätelöt on mässäilyä

Vierailija
5/8 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, toihan on vanha ja paljon toitotettu juttu. Pitäis itsekin opetella juomaan vettä.

Vierailija
6/8 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei syö päivällä riittävästi, tulee illalla helposti naposteltua. Iltanapostelut ovat yleensä todella energiapitoisia. Kannattaa vain suosiolla syödä tukeva aamianen ja kunnon ruokaisa lounas. Jo tällä tyypillinen ylipainoinen laihtuu useamman kilon.

Vierailija
7/8 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 13:28"]

Jos ei syö päivällä riittävästi, tulee illalla helposti naposteltua. Iltanapostelut ovat yleensä todella energiapitoisia. Kannattaa vain suosiolla syödä tukeva aamianen ja kunnon ruokaisa lounas. Jo tällä tyypillinen ylipainoinen laihtuu useamman kilon.

[/quote]

Tää oli ainakin mun syyni naposteluun ja mässäilyyn iltaisin. Sen jälkeen kun lisäsin proteiinia ja rasvaa aamupalalle ja lounaalle ja vähensin hiilareita on napostelu/mässäily vähentynyt huomattavasti.

Vierailija
8/8 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 13:12"]

Mä aloitan päiväni juomalla 3-5dl vettä ennen kuin syön tai juon mitään muuta, sitten aina täyttelen tätä 5dl pulloa vedellä kun se tyhjenee, näin tulee helposti juotua vähintäänkin se 2L vettä päivän aikana :)

[/quote]

Saat olla onnellinen, jos sinulle tuo on helppoa. Olen juuri tällä viikolla yrittänyt tuota vesimäärää lääkärin ohjeesta, mutta hitsit kun on tylsää koko ajan litkiä, kun ei yhtään janota. Olen tottunut siihen, että ruuan kanssa juon 1-2 dl ja joskus illalla (talvisin) kaakaota. En juo kahvia tai teetä, joten niitäkään en voi laskea päivän nestekiintiöön mukaan. Vaikka pullo nököttäisi vieressä, ei minulle ole ollut helppoa muuttaa juomista alle litrasta kahteen, mutta toki kovasti yritän.

Kolmoselle sanoisin, että vaikka banaanien ja omenoiden syöminen ei tunnu "järjettömältä napostelulta", niin minä luulen, että jollekin ihmistyypille se voi olla ponnahduslauta epäterveellisempien ruokien pariin. Jos tottuu siihen, että vähän väliä täytyy olla syötävää, niin yhtäkkiä huomaa siityneensä kekseihin ja pullaan.