Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naisen ja miehen ystävyyden ongelmia

Vierailija
10.08.2020 |

Facebook-kaveri väitti minulle tänään että syy miksi miesten on vaikea nähdä naisia "vain ystävinä" on siinä että miehillä on tapana uskoutua tunne-elämän asioista ja osoittaa heikkoutta vain naisten seurassa. Vielä spesifimmin, kumppanilleen. (eli ihmiselle jonka kanssa todennäköisesti harrastaa seksiä)

Eli emotionaalisen tuen tarjoamisen ja vastaanottamisen, tunteista puhumisen, haavoittuvuuden ja uskoutumisen sekä seksin harrastamisen välillä on linkki.
Tämän takia mies alitajuisesti odottaa että kun henkisessä ja emotionaalisessa läheisyydessä saavutetaan tietty taso ystävyydessä, on seurauksena seksiä.

Naisena taas näen että nuo ovat kaksi eri polkua tyystin. Hyvin harvoin hyvän miespuolisen ystävän kanssa minulla herää tunteita häntä kohtaan, miehillä taas on herännyt useamman kerran. Näen asian jotenkin niin että olemme edenneet yhtä polkua eteenpäin siitä tienristeyksestä joka jakautui seksuaaliseen partneriin tai ystävyyteen, jonkun matkaa. Jos alkaisimme säätämään jotain suhdehommaa, joutuisimme palaamaan takaisinpäin ja menemään tällä kertaa y-risteyksen toista haaraa pitkin eteenpäin, aivan eri suuntaan siis.
En ole koskaan suostunut siihen, koska se on ajanhukkaa. Saavutettu ystävyys on paljon arvokkaampaa kuin suhde, joka tulisi toimimaan tai ei, jos ei, on usein vaivalla rakennettu side ja luottamus välillämme mennyttä.

Sitten kaivamaan sitä pointtia tämän kaiken keskeltä.
Jäin miettimään millaisia kokemuksia ihmisillä on? Olen myös käsittänyt että naiset eivät yleensä näe vanhoja ystäviä (joiden kanssa luottamus on syventynyt jo vuosien ajan) potentiaalisina kumppaneina, vaan jos nainen kiinnostuu "ystävästä", ystävä on tuoreehko tapaus ja ystävyys vielä pinnallisella tasolla (= ei ole varma kumpaan suuntaan haluaa lähteä).
Pitääkö paikkansa?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä sinunkin tekstisi vaan vahvistaa oman mielipiteeni; naiset ja miehet eivät voi olla keskenään vaan platonisia ystäviä. Toinen/molemmat haluaa aina enemmän..

Vierailija
2/27 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä sinunkin tekstisi vaan vahvistaa oman mielipiteeni; naiset ja miehet eivät voi olla keskenään vaan platonisia ystäviä. Toinen/molemmat haluaa aina enemmän..

Tietysti voi myös pitää tunteensa omana tietonaan ja anta itsensä rakastua johonkin muuhun?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites sitten miesten välillä? Jos nyt olisi, hypoteettisesti, oikein intensiivinen ja emotionaalisesti avoin ystävyys kahden miehen välillä, johtaako sekin seksiin ennen pitkää? 

Mieheni väitti että tuollaisia omistautuvia kahdenvälisiä ystävyyssuhteita miesten välillä ei ole olemassa mutta en ole varma uskonko....

Vierailija
4/27 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus mies jää kaveripohjalle siksi, että on yhteensopimattomat arvot sen kannalta mitä haluaa parisuhteelta. Muuten voisi olla hyväkin ehdokas.

Vierailija
5/27 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen ja mies voivat olla ystäviä mikäli ovat tunteneet kauan, eivät ole olleet keskenään parisuhteessa ja mies saa tyydytettyä seksuaaliset tarpeensa muualla.

Vierailija
6/27 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti voi myös pitää tunteensa omana tietonaan ja anta itsensä rakastua johonkin muuhun?

Onhan se vähän ikävää jos toinen/molemmat on parisuhteessa ja kumppanille jauhetaan suu vaahdossa 'ollaan vaan kavereita'

Vierailija
7/27 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen ja mies voivat olla ystäviä mikäli ovat tunteneet kauan, eivät ole olleet keskenään parisuhteessa ja mies saa tyydytettyä seksuaaliset tarpeensa muualla.

Mutta silloinkin, naisen halu ystävyyteen laimenee siinä vaiheessa kun miehellä menee poikki tyttöystävän/puolison kanssa eikä jaksa lähteä baariin tai muuten vaan vinkuu kun ei löydy ketään ja alkaa ehdotella naispuoliselle ystävälleen seksiä (esim. fwb-suhde). Tuo on aikamoinen kolaus jos näkee toisen veljenä/muuna perheenjäsenenä, eikä itsellä mitään kiinnostusta muunlaiseen. 

Fwb on ainoastaan miehen halujen täyttämistä, toki nainen voi siihen suostua halutessaan, mutta siitä siinä on kyse. Ystävyys typistyy sellaiseksi että toiselle ollaan kohteliaita vielä seksin jälkeenkin. Varsinainen ystävyys lakkaa olemasta. 

Vierailija
8/27 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokaas sitten miksi ystävä mies voi ghostata yhtäkkiä kokonaan?

Vierailija
9/27 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanokaas sitten miksi ystävä mies voi ghostata yhtäkkiä kokonaan?

Olet loukannut hänen ylpeyttään. Esim. ollut kiinnostunut mutta sinä et. 

Vierailija
10/27 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kokenut ongelmia suhteessa miespuolisiin ystäviin. Useimmat heistä ovat toki olleetkin lähinnä tuttavia eikä ystäviä, mutta minulla on ollut myös pitkäaikainen miespuolinen ystävä. Meillä oli molemmilla koko ajan omat suhdekiemuramme ja avautuimmekin niistä toisillemme. Mikäli hän olisi halunnut minun kanssani seksiä niin se oli hänen ongelmansa, hän tiesi että minulla ei ole häntä kohtaan sellaista mielenkiintoa.

Vierailija
11/27 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta silloinkin, naisen halu ystävyyteen laimenee siinä vaiheessa kun miehellä menee poikki tyttöystävän/puolison kanssa eikä jaksa lähteä baariin tai muuten vaan vinkuu kun ei löydy ketään ja alkaa ehdotella naispuoliselle ystävälleen seksiä (esim. fwb-suhde). Tuo on aikamoinen kolaus jos näkee toisen veljenä/muuna perheenjäsenenä, eikä itsellä mitään kiinnostusta muunlaiseen. 

Fwb on ainoastaan miehen halujen täyttämistä, toki nainen voi siihen suostua halutessaan, mutta siitä siinä on kyse. Ystävyys typistyy sellaiseksi että toiselle ollaan kohteliaita vielä seksin jälkeenkin. Varsinainen ystävyys lakkaa olemasta. 

"Friends with benefits" on enemmänkin "Civil with benefits". 

Vierailija
12/27 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet on niin herkkiksiä että heti suututaan jos nainen ei suostu vaikka suutelemaan. Nämä on niin nähty!

Ei miehissä ole mitään niin erikoista, mitä nainen ei voisi ystävänä korvata.

Vierailija
13/27 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja ylianalysoi. Jos nainen on liki miehen tasoa tai parempi, niin mies haluaa panna. Jos mies on yli naisen tasoa, niin nainen haluaa parisuhteen. Siksi molemminpuolinen ystävyys on erittäin harvinaista ja johtuu useimmiten väärästä kuvasta oman tason suhteen.

Vierailija
14/27 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

wo kirjoitti:

Aloittaja ylianalysoi. Jos nainen on liki miehen tasoa tai parempi, niin mies haluaa panna. Jos mies on yli naisen tasoa, niin nainen haluaa parisuhteen. Siksi molemminpuolinen ystävyys on erittäin harvinaista ja johtuu useimmiten väärästä kuvasta oman tason suhteen.

Kysymys ei ole panemisen haluamisesta vaan siitä millaisena ihmissuhde jatkuu.

Kyllähän mielessä voi pyöriä kaikenlaisia ajatuksia, toisella tai molemmilla osapuolilla. Se, että mies haluaa seksiä ei ole kovin uutta eikä eksoottista. Kysymys on lähinnä siitä pystyykö (haluaako) seksiä janoava osapuoli suuntamaan nämä halunsa toiseen kohteeseen, ystävänsä sijasta. Eli mikä on ystävyyden arvo, parempi/huonompi kuin seksin harrastaminen tai mahdollinen parisuhde? 

Vierailija
15/27 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväsi on oikeassa, heteromies ei pysty naisen kanssa ystävä olemaan. Olen lopettanut sellaisten ystävyyksien ylläpidon kokonaan, koska jossain vaiheessa kuitenkin käy ilmi, että mies onkin rakastunut. Joka ikinen kerta käynyt näin. Ja tyypilliseen naisten tapaan mulle ystävä on totaalisen eri asia kuin potentiaalinen kumppani. Ystävästä ei ikinä tule seksikumppania, koska ystävä on sellainen, jota ei ajatella seksimielessä ollenkaan. 

Vierailija
16/27 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

wo kirjoitti:

Kysymys ei ole panemisen haluamisesta vaan siitä millaisena ihmissuhde jatkuu.

Kyllähän mielessä voi pyöriä kaikenlaisia ajatuksia, toisella tai molemmilla osapuolilla. Se, että mies haluaa seksiä ei ole kovin uutta eikä eksoottista. Kysymys on lähinnä siitä pystyykö (haluaako) seksiä janoava osapuoli suuntamaan nämä halunsa toiseen kohteeseen, ystävänsä sijasta. Eli mikä on ystävyyden arvo, parempi/huonompi kuin seksin harrastaminen tai mahdollinen parisuhde? 

Voihan sitä ystävänsä kroppaa ihailla ja miettiä millainen hän olisi sängyssä. Se on ihan normaalia. 

Ei se tarkoita että asiaa haluaisi testata käytännössä.

Lisäksi todellisuus on monesti kuvitelmaa huonompi, joten senkin takia kannattaa pitää asiat erillään.

Vierailija
17/27 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl olis niin blueballs koko touhu et mielummin pysy kaukana.

Vierailija
18/27 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella miehellä ei ole sisäsyntyistä tarvetta naisystävälle ja/tai kaikki naissuhteet tuntuvat menevän samaa uraa kohti "ystävyyttä". Jos mies ei taistele pois siitä urasta, niin homma menee kuten niiden muidenkin naisten kohdalla. Minä saan naisesta ystävän niin halutessani. Minun täytyy vain olla oma itseni ja nainen pitää minusta platonisesti. Toisaalta en koe saavani näistä ystävyyssuhteista kovinkaan paljon ja suoraan sanottuna monesti näistä naisten ystävyyksistä haisee pienoinen oman edun tavoittelu. Eli minä olen paras kaveri silloin kun nainen on jotain vailla, mutta vastavuoroisuus ei kuulu suunnitelmiin.

Naisen saaminen ajatuksineen sille toiselle uralle, joka johtaa seksiin ja parisuhteeseen, onkin minulle huomattavasti haastavampaa ja suoraan sanottuna myös palkitsevampaa. Minulla kuitenkin on paljon myös miehiä kavereina ja aika ei riitä aina edes nykyisien kavereiden näkemiseen. Eli monet naiset koittaa tarjota kiimaselle kamelille hiekkaa ja miettivät miksi kamelia ei hiekka innosta.

Vierailija
19/27 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyl olis niin blueballs koko touhu et mielummin pysy kaukana.

Eli jos olisit parisuhteessa ja oletettavasti saisit seksiä niin et tarvitsisi hyviä ystäviäkään? Onko ystävyyden tavoite seksi?

Vierailija
20/27 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monella miehellä ei ole sisäsyntyistä tarvetta naisystävälle ja/tai kaikki naissuhteet tuntuvat menevän samaa uraa kohti "ystävyyttä". Jos mies ei taistele pois siitä urasta, niin homma menee kuten niiden muidenkin naisten kohdalla. Minä saan naisesta ystävän niin halutessani. Minun täytyy vain olla oma itseni ja nainen pitää minusta platonisesti. Toisaalta en koe saavani näistä ystävyyssuhteista kovinkaan paljon ja suoraan sanottuna monesti näistä naisten ystävyyksistä haisee pienoinen oman edun tavoittelu. Eli minä olen paras kaveri silloin kun nainen on jotain vailla, mutta vastavuoroisuus ei kuulu suunnitelmiin.

Naisen saaminen ajatuksineen sille toiselle uralle, joka johtaa seksiin ja parisuhteeseen, onkin minulle huomattavasti haastavampaa ja suoraan sanottuna myös palkitsevampaa. Minulla kuitenkin on paljon myös miehiä kavereina ja aika ei riitä aina edes nykyisien kavereiden näkemiseen. Eli monet naiset koittaa tarjota kiimaselle kamelille hiekkaa ja miettivät miksi kamelia ei hiekka innosta.

"Toisaalta en koe saavani näistä ystävyyssuhteista kovinkaan paljon ja suoraan sanottuna monesti näistä naisten ystävyyksistä haisee pienoinen oman edun tavoittelu."

Ymmärrätkö että totesit juuri haluavasi seksiä heidän kanssaan? :D

Ei sinua oman edun tavoittelu haittaa, vaan se että sinä et pääse tavoittelemaan todellista päämäärääsi, seksiä.