Miksi on ok pitää pillifarkkuja ja juoksutrikoita, muttei leggingsejä housuina?
Tämä kysymys nousi mieleeni, kun kävin tänään aamulla kusettamassa vanhempieni koiraa trikooleggarit housuina, päällä toppi, joka peitti vain puolet perseestä. Esiinnyn jatkuvasti pillihousuissa ja juoksutrikoissa julkisella paikalla, mutta oletettavasti mahdollinen paheksunta kohdistuisi vain tämänaamuiseen asuuni?
Kommentit (28)
Samaa olen miettinyt joskus minäkin. :)
[quote author="Vierailija" time="03.08.2013 klo 22:32"]
Samaa olen miettinyt joskus minäkin. :)
[/quote]
Ja minä.
Tiukat vaatteet sopii hoikille. Ihan sama onko farkut vai leggingsit. Läskeille sopii löysät vaatteet.
Mä mietin pitkään, että viitsinkö lähteä niissä leggareissa ulos vai pitääkö kiskoa farkut (tai siis oikeammin farkkuleggarit, eli ihan samaa paskaa, vetskari vaan lisänä) jalkaan, kunnes tajusin, että mähän oon jatkuvasti leggareissa julkisella paikalla...
Ap
Ei mulle sovi tiukat vaatteet, vaikka olenkin hoikka. Ne sopii vain niille, joilla on kauniinmuotoiset sääret.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2013 klo 22:34"]
Tiukat vaatteet sopii hoikille. Ihan sama onko farkut vai leggingsit. Läskeille sopii löysät vaatteet.
[/quote]
Sit on vielä meitä, jotka ei ole riu'unlaihoja, muttei lihaviakaan. Tiesitkös!
Ap
Farkut on tarkoitettu päällivaatteeksi, leggingsit alusvaatteeksi (vrt. miesten pitkät kalsarit). Sama ero on rintsikoilla ja bikineillä.
Näinpä. Tässäpä oma kohautukseni leggarimuotia vastustaville: olen käyttänyt tyttären yökkärin pitkiä housuja tunikan kanssa. Menee ihan täysin leggareista, tosin ehkä vielä leggareita nolommat. =)
olin tänään leggingseissä Oulun keskustassa. Näkikö kukaan? Mua hävetti siksi, koska muut voi katsoa kieroon. Mut niissä on hyvä olla, ni siks en välitä muista. :) Enkä ole lihava, enkä laiha, mutta sopusuhtainen. :)
[quote author="Vierailija" time="03.08.2013 klo 22:36"]
Farkut on tarkoitettu päällivaatteeksi, leggingsit alusvaatteeksi (vrt. miesten pitkät kalsarit). Sama ero on rintsikoilla ja bikineillä.
[/quote]
No ne mun leggarit ei ole mitkään pitkät kalsarit, vaikka käytänkin niitä kotihousuina vain. Mutta saman verran piirtyy persauksen muodot esiin, oli sitten nämä kyseiset pöksyt, juoksuhousut tai farkut - tai oikeammin farkkuleggarit - jalassa.
Alus- ja päällysvaatteen raja on kuitenkin aika liukuva, varmaan sinäkin tiedät monia vaatekappaleita, jotka ovat siirtyneet piilosta näkyville ilman, että mä alan niitä luetella.
Ap
Ap
Legginsseistä kuultaa usein alkkarit läpi. Tai ainakin voi sanoa onko maxia vai stringiä. Siksi ei ole housut.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2013 klo 22:42"]
Legginsseistä kuultaa usein alkkarit läpi. Tai ainakin voi sanoa onko maxia vai stringiä. Siksi ei ole housut.
[/quote]
Nää mun omat on ihan paksua puuvillatrikoota, ei kuulla, tsekkasin.
Ap
[quote author="Vierailija" time="03.08.2013 klo 22:42"]
[/quote]
Niinhän monissa housuissakin, rajojen kanssa. Matalavyötäröissä näkyy päältä. Kivaa filosofista aivojumppaa näin illan ratoksi!
No minusta legginssit on kuin sukkahousut ilman sukkaosaa. Onko sukkikset myös päällishousut teidän mielestänne?
[quote author="Vierailija" time="03.08.2013 klo 22:50"]
No minusta legginssit on kuin sukkahousut ilman sukkaosaa. Onko sukkikset myös päällishousut teidän mielestänne?
[/quote]
Niitä on muunkinlaisia kuin sukkahousuneuloksesta valmistettuja.
Ap
[quote author="Vierailija" time="03.08.2013 klo 22:50"]
[/quote]
No sukkaosan kanssa ei, ilman sukkaosaa kyllä.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2013 klo 22:39"]
Varmaan sinäkin tiedät monia vaatekappaleita, jotka ovat siirtyneet piilosta näkyville ilman, että mä alan niitä luetella.
Ap
[/quote]
Joo minä ainakin tiedän, valitettavasti. Katsoisitte vähän, mitä teininne laittavat päälleen, kun lähtevät aamulla kouluun.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2013 klo 22:56"]
[quote author="Vierailija" time="03.08.2013 klo 22:39"]
Varmaan sinäkin tiedät monia vaatekappaleita, jotka ovat siirtyneet piilosta näkyville ilman, että mä alan niitä luetella.
Ap
[/quote]
Joo minä ainakin tiedän, valitettavasti. Katsoisitte vähän, mitä teininne laittavat päälleen, kun lähtevät aamulla kouluun.
[/quote]
Mä tarkoitin esim. sellaista hirveän paljastavaa vaatetta kuin t-paita. Tai jos vaatekappalaiden lisäksi voi mainitia ruumiinosiakin, niin vaikkapa naisen nilkka.
Ap
Juoksutrikoot on musta vähän sama kuin legginsit, noin niinku vaatteena. Niillä voi mennä juoksemaan, mutta ei oikeestaan muualle. Kyllä ne legginsit näyttää jotenkin väärältä liian lyhyen paidan kanssa hoikillakin, ei se hoikkuus ole se juttu, vaan ehkä juuri se, miten legginsit paljastaa kaikki muodot, pepun lisäksi voi erottua "kamelinvarvas", jos on sellaisen erottumiseen taipumusta. Itselläni on sen verran kurveja, että vetäisen farkkulegginsien päällekin pidemmän paidan, ne taas menee hoikilla sellaisenaan, jos on riittävän farkkumaiset ulkonäöltään.
Tajusikohan kukaan....?
No, kertokaa nyt, leggings-vihaajat, mä tiedän, että teitä on täällä!
Ap