Mies oli käyttänyt salaa lapselle säästetyt lapsilisät
Tänään paljastui sellainen juttu... Olimme laittamassa taas yhtä satasta purkkiin, jossa pidämme reilu 2-vuotiaan poikamme lapsilisiä säästössä. Noh, sitten pyysin, että "näytäppä, miten iso kasa siellä on jo rahaa" ja mies meni oudoksi... Hän näytti purkkia ja......
se oli tyhjä!!! Pidin sitä vitsinä... Sitä se ei kuitenkaan ollut.
Mies sanoi, ettei ollut halunnut kertoa. Oli olevinaan joutunut käyttämään niitä tiukkoina aikoina. No juu, välillä on ollut tiukkaa, kun mies on ainoastaan töissä, kun minä hoidan lapsiamme kotona (taaperon lisäksi pieni vauva), mutta ei nyt niin tiukkaa, että iso summa rahaa olisi kadonnut tuhka tuuleen.
Nyt epäilyttää, mikä niiden rahojen oikea kohtalo on. En nimittäin usko tuohon hänen sepustukseen. Mies ei juo, ei pelaa uhkapelejä, eikä hänellä ole ollut mitään isoja hankintojakaan, joten en todellakaan keksi syytä...
Mutta voi apua, luottamus meni täysin :( Lapsemme rahat... En olisi ikinä voinut uskoa näin käyvän... En ikinä olisi uskonut miehestäni... Hän vain tuumasi, että on meillä aikaa maksaa. Aiomme siis säästää kaikki lapsilisät, että lapsella on hyvä starttiraha oman elämän aloittamiseen.
Noh, tiedämpä ainakin, että toisen lapsemme tulevat lapsilisät pidän omassa tallessani, että ne edes säilyvät. Ja tietenkin myös esikoisen tulevat lapsilisät.
Anteeksi pitkä avautumiseni, mutta oli pakko johonkin purkaa tämä pas*a... :(
Kommentit (24)
No voisin vaikka uskoa, ajaa työkseen rekkaa ja ravaa etelässä yhtenään. Onneton pas*a koko mies, jos sitä nyt mieheksi voi kutsua... Sen jälkeen, kun sain tietää tapahtuneesta ja olin mennyt suihkuun niin säälitys oli paennut nukkumaan.
ap
Sorry, maneerit kirjoiruksessa paljastaa provoksi ennen kuin koko tarina ehti edes alkaa....
Purkki? Eikö tili olisi ollut paljon parempi?
Sorry itsellesi, mutta ei valitettavasti ole provo... Olisinkin :( Empä tiedä, miten olisi pitänyt sitten kirjoittaa... Uskokoon, ken tahtoo.
ap
No just, kuka säästää purkkiin, miksi eivät olleet pankkitililläsi.
Äitihän ne lapsilisät saa joten ihmettelen miksi ne olisit nostanut ja sitten yhdessä laittaisitte johonkin random-purkkiin.
Juuri tuo purkki homma hämää, että aikuiset ihmiset säästää tietyt rahat johonkin purkkiin aikana, jolloin paperirahan merkitys muutenkin on heikko. Oma tili lapsilisille olisi mennyt läpi mennen tullen.
Oli tarkoitus laittaakin tilille jossain vaiheessa, mutta emme pitäneet kiirettä, koska ainakin minä luotin siihen, että ne rahat pysyvät siellä siihen asti, kunnes siirrämme ne tilille. On niin tyhmä olo... Syystäkin, kun olen mennyt sinisilmäisesti luottamaan.
ap
[quote author="Vierailija" time="03.08.2013 klo 01:43"]
Oli tarkoitus laittaakin tilille jossain vaiheessa, mutta emme pitäneet kiirettä, koska ainakin minä luotin siihen, että ne rahat pysyvät siellä siihen asti, kunnes siirrämme ne tilille. On niin tyhmä olo... Syystäkin, kun olen mennyt sinisilmäisesti luottamaan.
ap
[/quote]
Tajua nyt, ettei sua kukaan usko. Provo ei nyt mennyt läpi, huomenna uusi yritys.
Eihän tuossa ole mitään järkeä! Lapsilisä tulee sinun tilillesi, eikös? Tällöin helpointa olisi alunperin ollut perustaa oma tili noille lapsilisille, jolle ne suunnataan suoraan kelasta. kuka aikuinen nostaa tietyn summan rahaa ja jemmaa sen kotiinsa joka kuukausi??
Siis nostitte rahat ja laitoitte ne purkkiin? Vai nostitte itsellenne rahaa, otitte siitä tietyn summan pois ja laitoitte purkkiin?
Helpompaa olisi ollut kävellä pankkiin ja avata lapselle tili.
Purkissa olivat, koska joudumme hakemaan sosiaalitoimosta tt-tukea, joten tilillä ne ei olleet, jos sosiaalitoimessa olisivat vaatineet niitä käytettäväksi. Ainakin minun mielestäni ensin he vaativat käyttämään säästöt, ennen kun saa tukea. Miten lie, jos sen tilin olisi laittanut niin, että vain lapsi saisi 18-vuotta täytettyään niitä käyttää. Päätimme kuitenkin pelata "varman päälle" ja pitää rahoja omassa, hyvässä tallessamme siihen asti, kun ei enää tarvitsisi tt-tukea hakea. Ihanpa sama sinällään, uskotteko vai ette. Itse tiedän totuuden ja siitä kärsin.
Ja tasan sata euroa laitoimme aina säästöön, eli emme koko rahaa.
Ok jos oletetaan, että tuo sossujuttu on totta, miten miehesi ei muka osannut antaa selvää syytä, mihin rahat on menneet??
Menitte yhdessä purkille, siellä ei ollut mitään, mies myönsi käyttäneensä rahat... sinä tulit koneelle ja mies livahti suihkun kautta nukkumaan eli täh?????
tuli vaan mieleen että onkohan mies käyttänyt rahat maksullisiin naisiin. nyt tivaat mieheltäsi sen totuuden esiin.
Tuohan mua juuri hämää, että kuka helvetti olis muka päästänyt miehen siitä tilanteesta ulos tietämättä syytä asialle?
Mies väitti käyttäneensä ne polttoaineisiin jne. Enkä todellakaan usko.
Menimme siis yhdessä purkille viemään taas uutta satasta ja sitten paljastui, että purkki oli tyhjä, lähdin pettyneenä, itkien suihkuun ja sillä välin mies oli paennut nukkumaan. Purkkia säilytämme korkealla katon rajassa, jonne minä en edes tuolin kanssa yltäisi niin enpä ole voinut tilannetta tarkastella...
Keksit hyvän tarinan, sait mukaan mammoja aina kuohuttavan asian, eli sosiaaliturvan väärinkäyttämisen lapsilisärahoja pimittämällä. Kirjoittelit tän nyt vaan vähän liian myöhään, ei tää nyt saa mammoja riehaantumaan, kun ei meitä täällä taida enää olla kuin muutama. Aamulla saattaa olla parempi onni, ehkäpä jokunen mamma vielä tuohtuu tuosta teidän vilpistä.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2013 klo 01:59"]
Mies väitti käyttäneensä ne polttoaineisiin jne. Enkä todellakaan usko.
Menimme siis yhdessä purkille viemään taas uutta satasta ja sitten paljastui, että purkki oli tyhjä, lähdin pettyneenä, itkien suihkuun ja sillä välin mies oli paennut nukkumaan. Purkkia säilytämme korkealla katon rajassa, jonne minä en edes tuolin kanssa yltäisi niin enpä ole voinut tilannetta tarkastella...
[/quote]
Että ihan katonrajassa säilytitte, jep jep. Sorry nyt vaan, mutta ei tää kovin uskottava juttu ole. Vaikka hyvinhän sä näitä aukkoja yrität selitellä. Mutta onhan tuo, purkki oli katonrajassa, joten en yltänyt sinne edes tuolilla, aika naurettava selitys.
Virolaiseen huoraan ne rahat on pantu.