Paras paikallishoito (aikuisiän) akneen?
Vielä en voi aloittaa pillereitä, joten sitä odotellessa, mikä on paras kokeilemasi paikallishoitovalmista akneen? Sitä esiintyy lähinnä leuan alueella.
Clindoxyl?
Epiduo?
Avitcid?
Dalacin?
Differin?
Kommentit (5)
Joskus oli clearasil pesuneste, jolla hävisi selästäkin finnit ja ehkäisi uusia. Sitten se kai laimennettiin jotenkin, mutta olisiko nykyisessä clearasil washing gelissä tehoa?
Neutrogena wash mask ja täsmähoito pikku tuubi aika hyviä mun iholle, sembamed clear face täsmähoito myös toimi aikoinaan. Salisyylihappo ylipäätään. Tuntuu kyllä välillä, ettei oikein mikään auta:/ kipeitä patteja taas itsellekin tulee kasvoihin
Älä ainakaan noita edellä mainittuja kokeile. Kuivattavat koko ihon ja ongelma vain pahenee.
Ihon puhdistus kosteuttavilla, hellävaraisilla tuotteilla ja hyvä kosteusvoide, joka ei tuki. Paikallistuote näpyille, joka hoitaa aina näpyn yksittäin.
Juo paljon vettä ja puhdas terveellinen ruokavalio, ei sokeria se on pahin tulehduksen ylläpitäjä. Syö sinkkiä.
Minulla ollut vuosia hormonaalista aknea, jota aikoinaan pahensin itse liian tujakoilla pesuaineilla ja kuorinnoilla ja huonolla ruokavaliolla.
Kokeile siis hellävaraisempaa linjaa ja kosteutusta. Näppyjä voi kuivatella vaikka topsiin laitetulla laimennetulla teepuuöljyllä, joka samalla puhdistaa. Äläkä puristele ikinä, vaikka mikä olisi, koska silloin tulehdus vain leviää.
Akne on sisäinen sairaus, ei siihen pintarasvat auta.
Kokeile suolasaippuaa.