Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikää vikana jos mies saa c-paperit armeijaan?

Vierailija
09.08.2020 |

Ei siis tarvinnut mennä armeijaan eikä sivariin.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan nykyään C-papereita ei edes pitäisi kutsua enää "hullun papereiksi", koska nykyään armeijalla on käytössä myös se joku T-luokitus, joka annetaan sellaiselle henkilölle, jotka vapautetaan armeijasta siksi koska hänet katsotaan jostain syystä liian vaaralliseksi asepalvelukseen.

Vierailija
22/52 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko olla että saa C paperit mutta silti käy armeijan??

Meillä yksi yritti sydänvikaisena ja teki itsemurhan kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pääsin pois kun välilevy pullistuma vihoitteli intti aikaan. Mitään ulkoista vikaa ei ole eikä selkä enää vaivaa monien vuosien jälkeen. Aina luokitellaan perusterveeksi mieheksi (viimeksi luokiteltiin nuoreksi vaikka sitä en omasta mielestä näillä ikävuosilla ole enää😂).

Vierailija
24/52 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli siihen aikaan syöpä, jonka hoitoon meni viisi vuotta. C-paperit.

Ainakin aiemmin pistos-diabetes oli automaattinen hylkäys. Tukielinten ongelmat kuten skolioosi tai muut selkäongelmat, polvi-nilkkavammat, pahat lättäjalat ym. riittävät myös.

Mielenterveysongelmat on helpompi teeskennellä kuin skolioosi, sitä moni on yrittänyt.

Teeskentelin ja se uskottiin. Arvelen, että kohta sataa paskaa niskaan kommenteissa. Olen sen verran vanhoollisesta suvusta, että sitä on kuulkaas tullut. Olen jo täysin immuuni.

T: C-mies

Vierailija
25/52 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan cum laude ihan kohtalainen tulos.

Vierailija
26/52 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. sellainen ruoka-aineallergia, että Puolustusvoimat ei halua järjestää erityisruokavaliota.

Vierailija
27/52 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bill Clinton tietää.

Vierailija
28/52 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun aikana puhuttiin HULLUNPAPEREISTA

Vierailija
29/52 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. sellainen ruoka-aineallergia, että Puolustusvoimat ei halua järjestää erityisruokavaliota.

Eikös keliakilla tule automaattisesti vapautus?

Vierailija
30/52 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

C-paperit saa mielenterveys ongelmista kärsivä. Vapautus armeijasta.

Vierailija
31/52 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se oli silloin vuonna nakki ja makkara. Nykyisin kaikki tietää, että ihminen voi olla henkisesti täysin terve, mutta silti saada C-paperit. Ei siihen tarvita kovinkaan kummoista syytä. Osa saa ne jopa täysin syyttä, kun sopivasti satuilevat. 

Vierailija
32/52 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tule edes b-papereita.

Gluteenittomat, maidottomat, pähkinättömät, sianlihattomat, vegaaniset jne jne on oikeasti aika helppo järjestää

Vierailija
33/52 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

C-paperit saa mielenterveys ongelmista kärsivä. Vapautus armeijasta.

Voi saada myös aika monen fyysisen terveysongelman takia. Ottakaa selvää asioista ennen kuin huutelette.  

Vierailija
34/52 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tule edes b-papereita.

Gluteenittomat, maidottomat, pähkinättömät, sianlihattomat, vegaaniset jne jne on oikeasti aika helppo järjestää

Okei. Luulin, että veljen kaveri sai vapautuksen nimenomaan keliakian takia. Toki heidän armeija ajoistaan parikymmentä vuotta, joten kriteerit ovat voineet muuttua, kun gluteenittomia tuotteita on ruvennut laajemmin olemaan tarjolla. Eivätkä enää ole järjettömän kalliitakaan. 

Vierailija
35/52 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannabis. Ja varmaan muidenkin laittomien päihteiden käyttö.

Näillä wi tule c-luokitusta, vaanT-luokitus. Eli turvallisuussyistä ei Missään oloissa palvelukseen.

Vierailija
36/52 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veljeni sai v. -90 nämä "hullunpaperit" nuoruusiän epilepsian vuoksi.

Vierailija
37/52 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

MT-ongelmat riittää syyksi.

Vierailija
38/52 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan kiinnostanut, eli mentiin sieltä mistä aita matalin. Aika monella siis tämä tarina, vaikka muuta toki kerrotaan tutuille ja muille.

Vastuu otosta kertoo yllättävän paljon.

Vierailija
39/52 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska "sun" aika oli? Itse palvelin 95/96, enkä muista että enää silloin c-lausunnolla olisi ollut tuollaista leimaa. Selkävaivat, diabetes, tai riittävän huono iho ovat tyypillisiä syitä.

Ei se, että saa c-paperit tarkoita että on jotenkin vakavasti sairas tai invalidi. Riittää että miehelllä on sen verran vaivoja että ne suurella todennäköisyydellä aiheuttaisivat vaikeuksia palveluksen suorittamisessa ja johtaisi suureen määrään poissaoloja.

Huono iho kuten maitorupi voi olla tällainen syy. Ei mitään järkeä ottaa palvelukseen, kun tiedetään että kun vedetään karkeat armeijan vaatteet päälle ja mennään ryynäämään, niin miehellä olisi jatkuvasti jokin paikka auki, ja tulisi turhia tulehdussairauksia jne. Turhaa kiusaamista ja lopputuloksena heikko sotilas. Ei mitään järkeä.

Vierailija
40/52 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika laittoi viestiä että huomenna selviää saako b:n vai c:n paperit. Astma oirehtii armeijassa nyt niin pahoin että on jo neljästi käynyt siellä lääkärissä, aloitti palveluksen heinäkuussa. Sai jo vahvemmat lääkkeet mutta ne ei auta. Joku sanoi että tuvissa olisi hometta, en tiedä pitääkö paikkansa. Itse haluaisi jatkaa, tykkää kyllä olla siellä. Toivottavasti löytyy ratkaisu että saa jatkaa palvelusta.