Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

me&i -myyjiä tai semmoisia tuntevia paikalla?

Vierailija
01.08.2013 |

Harkitsen me&i -myyjäksi ryhtymistä näin hoitovapaan ratoksi. Kaikki kokemukset (myös negatiiviset) tervetulleita. Kiitos jo etukäteen jos joku voisi vähän kertoa minkälaista hommaa se on. Mainospuheet ko firman sivuilta on luettu, mutta ajattelin jos täällä olisi ihan käytännön kokemusta. 

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisää kokemuksia? AP

Vierailija
2/14 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritetääs vielä jo olisi uusia mielipiteitä. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lyö leiville. Ta sitten olen vaan liian laiska tyrkyttämään;)

Vierailija
4/14 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostan vielä uusien vastausten toivossa ;) AP

Vierailija
5/14 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sisko on, ja tykkää kovasti. Kuulemma tienaa hyvin suhteessa käytettyyn aikaan. Ainakin heilläpäin (pks) on kutsuilla hyvä myynti.

Vierailija
6/14 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2013 klo 20:58"]

Mun sisko on, ja tykkää kovasti. Kuulemma tienaa hyvin suhteessa käytettyyn aikaan. Ainakin heilläpäin (pks) on kutsuilla hyvä myynti.

[/quote]

vähän arveluttaa se, että se mallisto pitää ensin ostaa omaks ja se, että kutsuja on pakko pitää 1-2 krt /viikko... harkitsen edelleen vakavasti. AP

Vierailija
7/14 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun hyvä tuttu on myyjä, ja on ainaki tykänny. Niinku joku jo sanoki niin provikat suhteessa käytettyyn aikaan kuulemma hyvät. Eikä ees toimi missään isossa kaupungissa myyjänä, vaan aika maalla. Kauden alussa ja lopussa enemmän hulinaa (kutsuja voi olla viidetki viikossa), mut sitte muuten hiljasempaa. Eli ne vilkkaammat ajat kompensoi niitä hiljasempia, joka viikko ei siis tarvi tiettyä määrää kutsuja olla.
Ja siitä omaks ostetusta mallistosta hän on ainaki näppärästi päässy eroon kauden lopussa pitämällä pienen "häppeningin", missä on siis tyhjennysmyynnissä mallikappaleita. Ja oon ymmärtäny että voit valita itse mallikappaleitten kokoja, eli omille ja tutuille sopivia vaatteita kannattaa valita. :) 

Vierailija
8/14 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aikoinaan tehnyt työtä useamman kauden ajan.

Plussat:

- palkka/provisio on hyvä käytettyyn aikaan, monessakaan palkkatyössä ei pääse omaan keskituntiansiooni :)

- mallistovaatteet jää itselleen (malliston saa kohtuu myynnillä ilmaiseksi seuraavilla kausilla)

- itse myyminen ja esittely oli yleisesti ottaen mukavaa

- nykyään moni asia hoituu firman puolesta (reklamaatiot, toimitukset jne.)

- mukavat työkaverit

- opit kotiseutusi kaikki paikannimet ja samalla oivaksi kartturiksi (navigaattori kannattaa hankkia heti!), heh

Miinukset:

- valtavan kassin ja rekin raahaminen/säilyttäminen

- myös pettyneet tai muuten ikävät asiat/asiakkaat tulee hoitaa ammattitaidolla

- tuotteissa on välillä reklamaation aihetta ja se tulee vain hyväksyä

- yleinen imago kotimyyntityössä on heikko ihmisten keskuudessa

- työ on pääsääntöisesti iltatyötä, lapset joskus reagoivat tähän

- kirjanpito (sis. verohässäkät)... tosin tässä osataan varmasti nykyään auttaa aloittavaa myyjää paremmin kuin ennen

- työ on nopeatahtista ja muutoksia tulee usein pienellä varoitusajalla

- työ on yksinäistä puurtamista, pienillä paikkakunnilla ei paljoa myyjiä ole, joten tukiverkosto toimii lähinnä netissä

- pohjoisemmassa pitkät ajomatkat

...varmasti olisi muutakin, mutta annetaan muiden jatkaa tästä.

Vierailija
9/14 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2013 klo 21:10"]

Olen aikoinaan tehnyt työtä useamman kauden ajan.

Plussat:

- palkka/provisio on hyvä käytettyyn aikaan, monessakaan palkkatyössä ei pääse omaan keskituntiansiooni :)

- mallistovaatteet jää itselleen (malliston saa kohtuu myynnillä ilmaiseksi seuraavilla kausilla)

- itse myyminen ja esittely oli yleisesti ottaen mukavaa

- nykyään moni asia hoituu firman puolesta (reklamaatiot, toimitukset jne.)

- mukavat työkaverit

- opit kotiseutusi kaikki paikannimet ja samalla oivaksi kartturiksi (navigaattori kannattaa hankkia heti!), heh

Miinukset:

- valtavan kassin ja rekin raahaminen/säilyttäminen

- myös pettyneet tai muuten ikävät asiat/asiakkaat tulee hoitaa ammattitaidolla

- tuotteissa on välillä reklamaation aihetta ja se tulee vain hyväksyä

- yleinen imago kotimyyntityössä on heikko ihmisten keskuudessa

- työ on pääsääntöisesti iltatyötä, lapset joskus reagoivat tähän

- kirjanpito (sis. verohässäkät)... tosin tässä osataan varmasti nykyään auttaa aloittavaa myyjää paremmin kuin ennen

- työ on nopeatahtista ja muutoksia tulee usein pienellä varoitusajalla

- työ on yksinäistä puurtamista, pienillä paikkakunnilla ei paljoa myyjiä ole, joten tukiverkosto toimii lähinnä netissä

- pohjoisemmassa pitkät ajomatkat

...varmasti olisi muutakin, mutta annetaan muiden jatkaa tästä.

[/quote]

Ihanaa, kiitos sinulle kun jaksoit kirjoittaa. Nyt alkaa vaaka kallistua aloittamisen suuntaan ;) AP

Vierailija
10/14 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap! Milloin ajattelit aloittaa?

Vierailija
11/14 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yksi tuttu on myyjä ja hänen puheidensa perusteella ihan ok hommaa. Tekee myyntihommaa kotiäitinä, eli voi päivisin olla kotona lasten kanssa ja iltaisin ja viikonloppuisin käy kutsuilla myymässä ---> mukavaa lisätienestiä kotihoidontuelle. En sitten tiedä miten kävisi jos tuolla hommalla pitäisi oikeasti itsensä elättää, mutta ainakin tuollaiseen elämäntilanteeseen tuntuu sopivan hyvin. 

Vierailija
12/14 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika erikoista että näin vähän tulee negatiivista juttua, ottaen huomioon tämän palstan yleisen ilmapiirin ko vaatemerkkiä kohtaan. Kai se on uskottava että ok hommaa on. Ja en vielä ole päättänyt aloitanko. Ap

Vierailija
13/14 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no, en tunne ketään myyjiä, mutta ylihintaisia rättejä ovat. En kyllä kehtaisi semmoisia alkaa myymään...

Vierailija
14/14 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

okei, onko muita mielipiteitä? Mun mielestä ihania vaatteita. AP