Voiko miehen ja naisen työtoveruus olla täysin vailla eroottista viritystä?
Väitän että ei. Tarkoitan läheistä työtoveruutta. Molemminpuolista viritys harvemmin, on mutta aina sitä on.
Kommentit (27)
Mä väitän että voi olla.
Olen tehnyt nyt töitä kohta 15 vuotta ainoana naisena 60 miehen joukossa eikä ainakaan mun osaltani ole ollut yhtään eroottista viritelmää. Miesten mielistä en niin tiedä, mutten myöskään välitä koska mulla on hyvä mies itselläni.
Kyllä voi ja väitän että useimmiten on.
mun työparini on mies, eikä meillä mitään ole.
No mun täytyy sanoa että voi olla. Olen aina ollut miesvaltaisella alalla ja ihan totisesti on läheisiä työkavereita, joiden kanssa ei kemiaa ole millään tasolla puoleen eikä toiseen. Lähinnä sellainen "ärsyttävä serkku" asetelma. Ja jos voi olla kaukana toisesta niin hyvä.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2013 klo 16:15"]
Mä väitän että voi olla.
Olen tehnyt nyt töitä kohta 15 vuotta ainoana naisena 60 miehen joukossa eikä ainakaan mun osaltani ole ollut yhtään eroottista viritelmää. Miesten mielistä en niin tiedä, mutten myöskään välitä koska mulla on hyvä mies itselläni.
[/quote]
Olen täysin samaa mieltä, olen työskennellyt yli 20 vuotta 20-25 miehen kanssa. Monen kanssa olen ystävä, osan kanssa työtoveri, mutta eroottista viritystä ei minun puoleltani ole ollut kenenkään kanssa. Moinen ei ole edes tullut mieleeni. Mutta miesten kanssa on mukava tehdä töitä, aikaa ei kulu juoruamiseen kovin paljon, tulee töitäkin tehtyä.
Mun työkavereina on useampi opiskeluaikainen mies. Näämme päivittäin ja käymme yhdessä lounaalla, usein käyn kahdestaankin jonkun kanssa. Tunnen heidän vaimonsa ja he minun mieheni. Olemme ystäviä myös työn ulkopuolella ja tapaamme perheidemme kanssa. Käsi sydämellä, nämä miehet ovat mulle eroottisesti yhtä neutraalilla alueella kuin vaikkapa veljeni. Ja uskon ja kaikesta käyttäytymisestään päättelen, että he kokevat minut samoin (olemme 30-35-vuotiaita, jos sillä on merkitystä).
Siis "opiskeluaikainen mies" = miespuolinen opiskelukaverini, ei opiskeluaikainen treffikumppani tms. :D
Kyllä se minusta mahdollista on. Ihan hyvin voi osua työkavereiksi sellaiset ihmiset, joissa ei ole niitä ominaisuuksia, jotka juuri siinä työtoverissa herättäisivät jotakin eroottista. Minulla on useita vastakkaista sukupuolta olevia työkavereita, ja olen aika varma siitä, että suurimmalle osalle heistä olen vain yksi työntekijä muide joukossa, kuten hekin minulle.
Toisaalta sitten, pienessä eroottisessa virityksessä ei ole minusta mitään pahaa, kun ei ryhdytä mihinkään toimiin sen suhteen. Minulla esimerkiksi on sellainen työkaveri, jonka kanssa tosin teen yhdessä töitä vain satunnaisesti. Minä en tiedä, onko tunne molemminpuolinen, vaikka tulkitsen usein hänen sanojaan tai eleitään sellaisiksi, että se olisi. En silti edes haluaisi tehdä asian suhteen mitään, mutta nautin suunnattomasti siitä ilmapiiristä, joka välillämme vallitsee silloin harvoin, kun työskentelemme yhdessä. Se on päivän piristys, joka saa hyvälle tuulelle.
Kuvittelepa tilannetta, että työpaikassa on vain yksi nainen (sinä tai minä) ja noin 10 miestä, joiden kanssa liikutaan työpisteissä päivittäin erilaisissa porukoissa.
Että sillä yhdellä naisella olisi jotain viritystä niiden kaikkein kymmenen kanssa, ja useamman kanssa päivittäin? Sinulla ehkä onnistuisi, mutta ei onnistunut minulla.
Ei tietenkään kaikkien mutta saattaa sieltä 10:n joukosta joku olla puoleensavetävä :)
Voi, ja pitäisikin olla. Kyllä meillä töissä on miehiä ja naisia, eikä itsellä ainakaan ole ollut mitään eroottista jännitystä kenenkään välillä.
Jaa-a. Viritystä voi olla tai olla olematta - oli sitten kyse työ- tai harrastusporukoista. Ihan sattumaa minkälaisia työkavereita saa. Itse en ainakaan tunne minkäänlaista eroottista viritystä miespuolisia työkavereitani kohtaan. En tuntisi heihin (vaikka mukavia tyyppejä ovatkin kaikki!) eroottista viritystä missään ympäristössä. On myös täysin mahdollista, että työkaveriksi sattuisi mies, joka olisi eroottisesti kiinnostava.
Voi, mä oon aika ruma eikä noi miehetkään töissä mitään adoniksia ole. Hirveen hyvä työporukka meillä kyllä on. Mutta että joku eroottinen lataus... ajatus olisi (molemminpuolisesti) aika ällö.
Voi.
Töitähän siinä tehdään. Seksuaalinen lataus miespuolisia kollegoja kohtaan on samaa tasoa kuin tunteeni firman kopiokonetta kohtaan - joskus ärsyttävä, mutta täysin olennainen töiden valmistumisen kannalta.
Työskentelen 15 miehen kanssa samassa tiimissä ainoana naisena. Kenenkään kanssa ei mitään viritystä ole. Enemmän olen sellainen, jos nyt en mies miesten joukossa, mutta nainen jolle kerrotaan miesten juttuja. Puhutaan naisista, golfista, lapsista, seksistä miehen näkökulmasta, maaleista, työkaluista, autoista, tietokonepeleistä... Juttelen töissä paljon miesten kanssa ja käymme lounaalla joskus kahden jonkun kanssa mutta siltikään mitään viritystä ei ole. En voisi oikeastaan edes kuvitella. Monet työkavereistani ovat kyllä komeita, älykkäitä, mukavia, hauskoja ja koulutettuja. Tavallaan ihannemiehiä minun silmissäni. Teemme kuitenkin yhdessä haastavaa työtä, huudamme toisillemme, vietämme välillä liian monta tuntia yhdessä, sanomme suoria sanoja, tiedämme millaiset rinnat työkavereiden puolisoilla on... Ne miehet ovat minulle ihmisestä riippuen kuten veljiä, isähahmoja tai naapureita. Tiedän heistä liikaa, olen nähnyt heidän heikoimmillaan. Taputtelemme toisiamme olkapäille, paiskomme selkään ja halaamme tsemppihalauksia. En kuitenkaan osaisi edes kuvitella mitään seksuaalista. Enkä ikinä haluaisi pilata mahtavaa porukkaamme. Miesten kanssa on huikean hauskaa tehdä töitä. Ei kukaan edes ajattele tuollaista. Ja jos ajatteleekin, ei ainakaan näytä sitä.
Minulla on työkokemusta reilusti yli 20 vuotta eri työpaikoissa. Koko aikana on ollut työkavereista vain yksi mies, joka sai minun polvet notkumaan ja sydämen pamppailemaan. Oli se kyllä ihana, mutta ei meidän välillä mitään ollut siitä huolimatta.
Totta kai voi olla vain työkaveruutta. Minä en oikeasti ymmärrä naisia, joiden pitää aina kehittää jotain viritystä, kun näkee miehen. Ehkä multa puuttuu jotain hormoneja sitten, kun voin aivan hyvin olla miesten kanssa hyvä kaveri, ilman mitään eroottista kutinaa. Toki jos mies on sairaan komea ja muutenkin hyvä ilmestys, niin siihen voi tulla joku kutina, mutta vain sellainen kutina, mitä muut eivät huomaa :)
Mutta minulla on montakin hyvää mieskaveria töissä, ihan sellaisia joiden kanssa olen joskus vapaa-aikana tekemisissä. Olen ilmeisesti jotenkin sellainen nainen, jonka kanssa moni mies alkaa kaveeraamaan. En tiedä puuttuuko minusta joku naisellinen kotkotus tai mikä se on, ehkä osaan vaan keskustella heidän kanssaan. En toki kaikkien miesten kanssa, ja mulla on paljon myös naispuolisia kavereita.
Mutta hyvä ystävä voi siis olla sekä mies, että nainen. Siis vain ystävä.
Voi olla. väitä mitä väität mutta tee ensin ihan konkreettinen, maailmanlaajuinen tutkimus jonka tulokset kerrot kiitos. Miksei voisi muka olla miestä joka ei tunne vetovoimaa läheiseen naistyötoveriin ja samalla se nainen ei myöskään tunne miestä kohtaan.... Melkonen väite jollen sanoisi. o.O
Todellakin voi. Esimies on kuusikymppinen sikaniska-sovinisti ja lähin työkaveri parikymppinen finninaama. Mitäs luulet, kehitelläänkö tästä kombosta jotain sutinaa kun minä olen kolmekymppinen vanhapiika-nainen?
Hyvä aihe ja mielenkiintoinen kysymys. Olen töissä miesten keskellä, ja sen pohjalta vastaan, että tottakai voi olla! Siis onhan ihan mahdottomuus, että minä kokisin vetovoimaa jokaista kaksilahkeista kohtaan! Mutta mutta: mistäs minä sen tiedän kokeeko jokainen näistä työkavereistani eroottisia virityksiä minua kohtaan? No ei varmasti.
Pitäisikö sen olla?