Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaksosten kanssa helpompaa kuin kahden eri ikäisen

Vierailija
01.08.2013 |

Ja puhun nyt eri ikäisistä lapsista joilla on pieni ikäero.

Kaksosten äidit itkee kun kaikkea saa ostaa tuplaten ja tulee kalliiksi, no, onhan ne etuudetkin lasten osalta tuplana.

Jokaisesta saa lapsilisää ja elatusmaksuakin jos ero tulee.

-Eri ikäisillehän tuleekin kaikki toiselle ilmaiseksi!

Noniin, sitten ne valvottaa. Vanhemmat aivan karrelle huutaen vuoronperään ja äiti kulkee sumussa ekan vuoden. 

-Juust. Se taapero kun ei koskaan valvota, tutti putoaa, mustasukkaisuus iskee, vaipassa on kakka. Pelottaa. Sitten kun taaperon saat uneen niin vauva herää ja päinvastoin. Taaperon kanssa ei aamusta myöskään nukuta, vaan äidin pitää nousta katsomaan Muumeja ja aamupala.

Kaksoset eivät kehity samaan aikaan ja on eri tarpeet myös.

-niin, näin saattaa olla myös eri ikäisten lasten kanssa.

Kun imetät niin taapero juoksee kalleimman kellosi kanssa vessaan ja viskaa sen pönttöön. Niin ja muistaa vetää vessankin tällä kertaa..

Yhdessä he sitten ideoivat myöhemmin mitä kivaa äidin pään menoksi voisi tehdä. Isompi ymmärtää jo ehdottaa kenties hieman haastavampaa juttuja ja pienempi sitten toteuttaa ne, ymmärtämättä välttämättä lainkaan syitä ja seurauksia. Isompi hakee tussit ja pienin sitten taiteilee vaalean kangassohvan kirjavaksi. 

Onhan näitä, mutta hitsi kun ottaa päähän tuo yleistys toisinkin päin.

Äitien kilpailu ja pätemistarve vaan taas asialla?

Jep, ja relatkaa. En todellakaan provosoidu väittelemään sillä lähden nyt  tekemään aamupalaa mun 5 lapsikullalleni. :)

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on neljävuotiaat kaksospojat, enkä edes jaksa alkaa vänkäämään sulle mitään. Ikinä en tekisi alle 4-5 vuoden ikäerolla lapsia. Eikä ole mitkään hoidot olleet meillä kaksosten aiheuttajana, ihan vaan geenit. Missään ei olla oltu kertaakaan kahdestaan miehen kanssa sen jälkeen kun pojat syntyi. Ketään ei ole kenelle lapset voisi viedä hoitoon. Ja kun olen työttömänä, ei myöskään päiväkotimaksuihin ole varaa. Kallista on, ja raskasta, vaikka keskosena syntyneet pojat on ihan terveitä, herrajumala jos vielä olis kaikkia allergioita ja korvatulehduksia ollut!

Vierailija
2/12 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on molemmat. Luomukaksoset ja toinen kattaus paljon myöhemmin eli kaksi pienellä ikäerolla. Ja kyllä ne kaksoset rankkuudessaan peittosivat yksöset mennen tullen. Mutta rankkaa oli pienellä ikäerollakin.

Oman kokemukseni mukaan en tosiaan suosittelisi pientä ikäeroa, jättäisin ainakin 4v väliin tai jopa lapsiluvun yhteen. Kaksosiin ei valitettavasti voi itse vaikuttaa, mutta kun kuulen jonkun saavan kaksoset, tunnen lähinnä sääliä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin vielä jäi.

Kukaan ei vahdi kaksosia, mutta eri ikäisiä kyllä?

Missä, kuka? paljollako???

AP

Vierailija
4/12 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovitaan sitten vaikka niin, koska sulla näköjään oli tarve pätemiselle. Mä en ymmärrä miksi pitää jaksaa valittaa joka asiasta.. Onneks sä oletkin niin täydellinen äiti! Onnea sulle!

Vierailija
5/12 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä itse olet sen iäeron lapsillasi päättänyt. Kaksosia ei noin vain tilatakaan.

Myönnän, että kahden pienen ikäeron omaavan lapsen äidillä voi olla rankkaa ja jopa rankempaa kuin hyvin nukkuvien kaksosten äidillä, mutta tämä vain ääriesimerkissä ja edelleenkin niin, että itse se äiti on lastensa ikäeron päättänyt (nykyaikana ei voi puhua vahinkovauvoista vaan voidaan puhua vain omasta välinpitämättömyydestä). Käytännössä kaksosten äideillä on lähes aina rankempaa jo siksi, että samaan aikaan on samanlaiset tarpeet mutta kahdella erilaisella yksilöllä. Taapero osaa kävellä, usein puhuakin, leikkiä, syödä jne.  Kaksoset ovat yhtäaikaa kannettavia, liikkuvia jne.

En muuten käsitä lainkaan näitä todisteluja yksösten rankkuudesta. Itse valitsin lapsilleni ison ikäeron, kun näin tuttavaperheiden arkea kahden pienen kanssa. He olivat valinneet toisin. Kaksosia ei valita.

Vierailija
6/12 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä meilläkään valittu edes eri ikäisiä kun tuli ehkäisystä huolimatta yllärinä, joten jos rouva nelonen pitäisi  tuon yleistyksensä ihan omanaan.

Vierailija
7/12 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2013 klo 08:55"]

Onhan näitä, mutta hitsi kun ottaa päähän tuo yleistys toisinkin päin.

Äitien kilpailu ja pätemistarve vaan taas asialla?

[/quote]

Opetelkaa palstamammat lukemaan.

Ap, ei moittinut kumpaakaan vaan kertoi esimerkkejä väittämistä.

Vierailija
8/12 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on kaksoset ja olen aina ollut sitä mieltä, että minulla oli huomattavasti helpompaa kuin ystävättärelläni, jonka lapsilla on ikäeroa 1v5kk. Tosin minun olivat ns. helppoja vauvoja.

Vierailija
9/12 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksosetko on aina esikoiset, kun niiden vanhemmilla ei ole taaperoa, joka juoksee tekemään tuhmiaan, kun kaksoset ovat rinnalla? :O

Vierailija
10/12 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksosten kohdalla jaksetaan aina muistuttaa kuinka kaikki pitää ostaa kahteen kertaan, ei voi kierrättää vaatteita yms. Pitää kuitenkin muistaa että kaksosperhe saattaa säästää jopa kymmeniä tuhansia euroja verrattuna kahden eri ikäisen lapsen perheeseen. Jos siis haluaa hoitaa lapsia kotona esimerkiksi 2 vuoden ikäisiksi asti niin kaksosten kanssa selviää 2 vuodella kun eri ikäisten lasten kanssa menee monta vuotta enemmän. 

Vierailija
11/12 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2013 klo 09:05"]

Sinä itse olet sen iäeron lapsillasi päättänyt. Kaksosia ei noin vain tilatakaan.

Myönnän, että kahden pienen ikäeron omaavan lapsen äidillä voi olla rankkaa ja jopa rankempaa kuin hyvin nukkuvien kaksosten äidillä, mutta tämä vain ääriesimerkissä ja edelleenkin niin, että itse se äiti on lastensa ikäeron päättänyt (nykyaikana ei voi puhua vahinkovauvoista vaan voidaan puhua vain omasta välinpitämättömyydestä). Käytännössä kaksosten äideillä on lähes aina rankempaa jo siksi, että samaan aikaan on samanlaiset tarpeet mutta kahdella erilaisella yksilöllä. Taapero osaa kävellä, usein puhuakin, leikkiä, syödä jne.  Kaksoset ovat yhtäaikaa kannettavia, liikkuvia jne.

En muuten käsitä lainkaan näitä todisteluja yksösten rankkuudesta. Itse valitsin lapsilleni ison ikäeron, kun näin tuttavaperheiden arkea kahden pienen kanssa. He olivat valinneet toisin. Kaksosia ei valita.

[/quote]

Lapsettomuushoidoissa käydessä voi huomattavasti nostaa kaksosraskauden todennäköisyyttä. Kahden alkion siirrossa on 25 % todennäköisyys kaksosiin, ihan turha valittaa että ei tilattu kaksosia jos on suostuttu kahden alkion siirtoon.

Vierailija
12/12 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystävällä on 3 lasta, joista vanhin on 5v. Minulla 1. Ja voin sanoa että minun elämäni on paljon rankempaa kuin ystäväni. Hänen kaikki lapsensa ovat nukkuneet lähes heti pitkiä öitä, syövät kaikkia ruokia, ovat kilttejä ja tottelevaisia. Minun erikoislapseni ei tottele, on paljon allergioita ja hyvin paljon energiaa.

marttyyrit eivät elä yhtään pitempään kuin ei-marttyyritkään

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan