Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos sairastutte siis sinä ja miehesi koronaan ja joudutte sairaalaan, onko yhteiskunta miettinyt minne lapset laitetaan?

Vierailija
09.08.2020 |

Hoidetaanko ne suoja puvuissa paikassa x.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On

Vierailija
2/53 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa olla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kait on

Vierailija
4/53 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä

Vierailija
5/53 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunnanko vastuulla kaikki on? Eiköhän lastensuojelu ne muksut ota hoiviinsa.

Vierailija
6/53 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä luulisi

Vierailija
7/53 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eittämättä

Vierailija
8/53 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän

Vierailija
9/53 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo on ihan sinun oma tehtäväsi miettiä lapsen hoito poikkeuksellisessa tilanteessa. Jos teillä ei ole tukiverkkoja tai tilapäistä hoitajaa lapselle, lapsenne varmaankin sijoitetaan väliaikaisesti. 

Vierailija
10/53 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunnanko vastuulla kaikki on? Eiköhän lastensuojelu ne muksut ota hoiviinsa.

Lastensuojelu on sitä yhteikunnan apua ja vastuuta toisten lapsista.

Vierailija
11/53 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei korona ole ainoa tai edes todennäköisin syy, jonka vuoksi voimme joutua yhtä aikaa sairaalaan. Voimme joutua esimerkiksi auto-onnettomuuteen tms ja vaikka kuolla. Olemme ihan itse tehneet lähipiirimme kanssa suunnitelmia tällaisen varalle. Yhteiskunnan ei tarvitse tehdä ja suunnitella puolestamme ihan kaikkea, kykenemme myös itsenäiseen ajatteluun.

Vierailija
12/53 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ni minkä muun? Lapset eivät voi mennä riskiryhmään kuuluvien isovanhempien luo. Tuskin kukaan sukulainen uskaltaa ottaa koronalle altistuneita tai koronaa mahdollisesti oureettomina sairastavia lapsia luokseen.

Vierailija
13/53 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei korona ole ainoa tai edes todennäköisin syy, jonka vuoksi voimme joutua yhtä aikaa sairaalaan. Voimme joutua esimerkiksi auto-onnettomuuteen tms ja vaikka kuolla. Olemme ihan itse tehneet lähipiirimme kanssa suunnitelmia tällaisen varalle. Yhteiskunnan ei tarvitse tehdä ja suunnitella puolestamme ihan kaikkea, kykenemme myös itsenäiseen ajatteluun.

Auto-onnettomuus ei tartu. Korona tarttuu.

Vierailija
14/53 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ni minkä muun? Lapset eivät voi mennä riskiryhmään kuuluvien isovanhempien luo. Tuskin kukaan sukulainen uskaltaa ottaa koronalle altistuneita tai koronaa mahdollisesti oureettomina sairastavia lapsia luokseen.

Itse ottaisin sukulaislapset, vaikka olisi altistuneet koronalle.

Vierailija
15/53 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yksinhuoltaja ja tein käräjäoikeudelle keväällä hakemuksen, että luotettamani sukulainen lisättiin lapseni oheishuoltajaksi. Jos minulle tapahtuisi jotain, kuten kuolisin tai joutuisin sairaalaan, niin lapsella on yoinenkin huoltaja. Muussa tapauksessa lastensuojelun työntekijät olisivat päättäneet kiireesti huostaanottaalapsen, käytännössä poliisi olisi tullut kotiin hakemaan lapsen lastenkotiin.

Eli itse kannattaa asiat järjestää riskien varalta, jos ei halua tuollaista kategorista yhteiskunnan tapaa ratkaista näitä ongelmia.

Vierailija
16/53 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menisivät isovanhemmille.

Vierailija
17/53 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Mutta jos on kyse siitä, että 2-vuotiaat kaksoseni ovat yksin kotona, on pienempi paha, ilmeisesti ainakin siskoni mielestä, että hän ottaa lapset hoiviinsa. Vai mitä itse tekisit? Jättäisit lapset yksin kotiin? Jos eivät menisi siskolleni, heidät sijoitettaisiin todennäköisesti johonkin muuhun sijaisperheeseen siksi aikaa. Ei ole olemassa mitään säiliötiloja korona-altistuneille lapsille.

Terveisin lastensuojelun sos.työntekijä.

Vierailija
18/53 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinhuoltajana tämä on minulle suuri huoli. Isovanhemmat eivät voisi mahdollisesti koronaan sairastunutta lasta ottaa, kuuluvat riskiryhmään. En usko, että hänen toinen vanhempanakaan ottaisi lasta, jos on korinariski.

Ottaako yksikään sijoitusperhekään? Tuskin lastenkotikaan voi ottaa, jos muut lapset sitten joutuu riskiin?

Ja mitä se tekee henkisesti pienelle lapselle, joutua ties kuinka pitkäksi aikaa vieraiden ihmisten hoteisiin?

Vierailija
19/53 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Mutta jos on kyse siitä, että 2-vuotiaat kaksoseni ovat yksin kotona, on pienempi paha, ilmeisesti ainakin siskoni mielestä, että hän ottaa lapset hoiviinsa. Vai mitä itse tekisit? Jättäisit lapset yksin kotiin? Jos eivät menisi siskolleni, heidät sijoitettaisiin todennäköisesti johonkin muuhun sijaisperheeseen siksi aikaa. Ei ole olemassa mitään säiliötiloja korona-altistuneille lapsille.

Terveisin lastensuojelun sos.työntekijä.

Juuri näin. Itselläni ei olisi mitään vaikeuksia ottaa siskon lapsia luokseni, jos vanhemmat joutuisi sairaalaan. Oli sairaalareissun syynä korona tai ei.

Vierailija
20/53 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lain mukaan orvoksi joutuneiden lasten tilanteen selvittää lastensuojelu ja se selvittää heudän läheisverkostonsa. Välttämättä lapsia ei siihen kuitenkaan sijoiteta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi