Tyttäreni sai synttärilahjaksi korvikset. Missä ne rei'ät nykyään laitetaan?
Kannattaako laittaa sitä jotain emlaa korviin puuduttamaan ja saako sitä reseptivapaasti apteekista?
Kommentit (16)
Meillä mummi hommasi tyttärelleni 7v lahjaksi kuukausi sitten (kysyi kyllä luvan) ja ihan kultaliikkeessä laitattivat. Ei tarvitse pyydutteita. Sattuu niin vähän ettei tarvia. Eihän rokotettaessakaan laiteta ja enemmän se tuntuu.
Sitä paitsi olen sitä mieltä että lapsi on sitten valmis kun itse haluaa.
Meidän tytölle laitettiin kultasepänliikkeessä "ampumalla". Mitään puudutteita ei tarvittu, eli en osaa vastata saako emlaa reseptivapaasti vai ei. Kyseessä 5-vuotias joka reiät otti korviinsa ja sanoi ettei se paljoa sattunut.
Meidän 5-vuotiaalle kun laitettiin niin ampuivat näppärästi molempiin korviin yhtäaikaa, niin ei kirpaissut kuin kerran.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 16:59"]
Meidän 5-vuotiaalle kun laitettiin niin ampuivat näppärästi molempiin korviin yhtäaikaa, niin ei kirpaissut kuin kerran.
[/quote]
Täh?
=)
Koruliikkeissä laittavat. Täällä muutama kauhistelee tuota ampumista ja "ehdottomasti pitää lävistämössä tehdä". Olen kyllä niin eri mieltä.
Ampumalla homma on parissa sekunnissa ohi ja sillä selvä.
Niitä lahjaksi saatuja ei varmaankaan voi laittaa heti. Jos reikä tehdään ampumalla, niin siinä se "harjoituskorvis" tekee sen reiän. Oikeat korvakorut voi vaihtaa sitten kun korvat ovat parantuneet.
Ampumalla saa reiät ehkä tehtyä hieman nopeammin, mutta neulalla tehdyt reiät parantuvat paremmin eivätkä turpoa niin paljon. Näin ainakin oman kokemuksen mukaan : >
Meillä laitettiin kosmetologikoulussa. Se ope laittoi, ei oppilaat. :)
tiesittehän että korvareikien ampumisessa on pieni c-hepatiitti riski?
Joo, mutta sen takia meidänkin 5-veellä oli rokotukset voimassa.
Mäkin sain lahjaksi korviksia, saan vieläkin, muttei reikiä ole korvissa. Miksi pitäisi olla? Koska muillakin on?
Missä se hepatiittiriski on? Nuohan on kertakäyttöisiä korviksia? Ja toisekseen, hepatiitti C:hen EI ole olemassa rokotetta. A ja B on sellaisia, joihin on.
nostan