Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei te jotka ette selvittäneet esikoisen sukupuolta etukäteen,

Vierailija
31.07.2013 |

kun alotite odottamaan toista lasta selvititteko silloinkaan?

Meillä on toinen raskaus ihan alkutekijöissä ja ennen raskautumista päätimme että tämänkään tulokkaan sukupuolta ei etukäteen selvitetä.... mutta sitten..... mietiskelen että kun esikoinen oli tyttö niin olisi kätevää tietää tarviiko ostaa jotain sinistä pipoa alennuksesta tai jotku kivat poikamaisemmat lakanat...mikä sinänsä hassua kun ei sitä ekan kohdalla noin ajatellut, ostin paljon valkoista ja ruskeaa ja ne on edelleen kaikki säästössä että ne käy myös pojalle...Ja sinne kauppaan varmasti ehtii sitten synnytyksen jälkeenkin. Vai ehtiikö? :D

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo vielä toista tulossa mutta tiedän jo haluavani selvittää.

Vierailija
2/18 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kauppaan ehtii synnytyksen jälkeenkin ja paljon voi ostaa sukupuolineutraalin väristä - vaalea keltainen, valkoinen, mintun vihreä, beige, punainen, sininen... nehän menee molemmille. Vaaleanpunainen on lähes ainoa, jota ei viitsi käyttää molemmilla.

Meillä yksi lapsi, jonka sukupuolta ei selvitetty. Jos toinen tulisi, en haluaisi sitäkään selvittää etukäteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei selvitetty kenenkään ja 4 lasta.

Vierailija
4/18 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei selvitetty ekan sukupuolta. Mä en halunnut, mies olisi halunnut. Toisen kohdalla kysyttiin, mutta vauva ei halunnut näyttää jalkoväliään eikä se sitten niin paljon kiinnostanut että olisimme sitä varten erikseen ultraan menneet. Kolmannen kohdalla kysyttiin ja saatiin tietää.  Mun mielestä kolmannen kohdalla synnytyksestä puuttui vähän niin kuin joku jännitys, kun sukupuolen tiesi etukäteen. 

Vierailija
5/18 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaksi lasta, ei selvitetty kummankaan sukupuolta etukäteen. Ekan raskauden aikaan ostin neutraalin värisiä vaatteita, valkoista, beigea, harmaata, tummansinistä... Kun lapsi syntyi ja tyttö tuli, niin innostuin ostamaan vaaleanpunaista yms. tyttömäistä. Toinenkin lapsi oli sitten tyttö, niin hän sai sitten isosiskon muutamia vanhoja vaatteita. 

Mielestäni ihan hyvin niitä vaatteita ehtii ostaa kun lapsi on syntynyt! Tietenkin perusjutut, vaunut, sänky yms. ja jotain perusvaatteita kannattaa ostaa ennen synnytystä, mutta kannattaa ottaa huomioon että lapsen synnyttyä niitä vaatteita tuli ainakin meille ihan hirveästi sukulaisilta ja ystäviltä. 

Vierailija
6/18 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halunnut tietää kummastakaan ja eri sukupuolta olivat. 50cm vaatteet oli kaikki valkoisia, beigejä tai muuten neutraaleja. Ajatuksena hyvä, mutta käytännössä ongelmaksi muodostui, että kakkonen oli yli kilon suurempi, eli jäivät sitten käyttämättä ne beiget.... Ensin ajattelin, ettei ole niin väliä vaikka pukisin niitä vaaleanpunaisia isompia vaatteita pojalle, mutta en sitä kauan viitsinyt tehdä kuitenkaan, vaan lähdin sitten ostamaan pojalle ihan omia vaatteita.

Vaatteiden värin takia en todellakaan lähtis selvittämään! Mielestäni on paljon parempi, että tietämättömyys jarruttaa vähän ostamisintoa;) Kauppaan todellakin ehtii ja useimmat miehetkin osaavat ostaa vauvan vaatteita, jos vain naisena annat luvan. Sitten niitä tulee lahjaksi (etenkin jos eri sukupuolta) ja voihan pyytää kaveriltakin vaatteita lainaan. Tai lähettää siskon, tädin, sukulaisen ostoksille. Tai tilata kätevästi netistä! Itsekin tykkään siitä jännityksestä ja kokisin, että jotain synnytyksestä puuttuisi, jos sukupuoli olisi jo tiedossa. Haluan odottaa pientä yksilöä ja pelkään, että tiedossa oleva sukupuoli jotenkin vaikuttaisi liikaa odotuksiin...

Vierailija
7/18 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä tokan kohdalla kysyin, mutta poika oli sellaisessa asennossa ettei ultraaja osannut sanoa mitään. Mies ei halunnut tietää, ilmeisesti kakkonen sitten halus noudattaa isänsä toivetta :) Kolmannen kohdalla päätin etten kysy, kun kerran kahta aikaisempaakaan ei tiedetty. Ylläreitä siis kaikki meillä.

Vierailija
8/18 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei selvitetty ekan sukupuolta mutta toisen kyllä. Halusin vain tietää onko tulossa toinen tyttö vai poika tällä kertaa.

Vierailija
9/18 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei selvitetty ekan eikä aiota selvittää nyt tokankaan. Musta oli todella jännittävää odottaa ekan kohdalla, että kumpi sieltä tulee, haluan kokea sen uudestaan. Pikkuvauvojen vaatteet saavat mun mielestä olla aika neutraaleja, enkä halua pinkkejä vaunujakaan :)

Vierailija
10/18 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehtii ehtii!

mulla on neljä lasta,enkä kenenkää sukupuolta ole halunnut etukäteen tietää. sehän on kuin avaisi lahjan etukäteen! enkä mä halua,että elämä eo noin etukäteen suunniteltua.

Vierailija
11/18 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole sukulaisia eikä ystäviäkään joten sitä ei tarvi pelätä että niitä lahjaksi tulisi keneltäkään :D

Olen tosiaan säästänyt kaikki esikoisen vauvajutut joten pistän kiertämään ja sitten kun syntyy niin ostan joka tapauksessa jotain uuttakin tulokkaalle :)

Kiitos vastauksista, just päätin että en halua tietää tulokkaan sukupuolta etukäteen, oli se viimeksikin niin hauskaa ja jännää miettiä että kumpi se ois :)

Vierailija
12/18 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole yhdessäkään kolmesta raskaudestani ottanut sukupuolta etukäteen selville. Kaupat ovat auki syntymän jälkeenkin, ja sitä paitsi: tuskin se vauva välittää vaikka sillä olisi "väärää" väriä yllä.

Vierailija
13/18 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kerrottu vaikka on kysytty!

Tokan ja kolmannen kohdalla on suostuttu sanomaan, että tytöltä näyttää (olivat tyttöjä). Neljännen kohdalla olin hysteerinen, kun ei suostuttu sanomaan mitään. Olen taikauskoinen: ekan kohdalla ei sanottu mitään ja syntyi kuolleena. Pelkäsin, että se toistuu taas...

Vierailija
14/18 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole selvitetty kummankaan lapsen sukupuolta. Samoja vaatteita käytettiin vauva-aikana ja ajan mittaan on sitten ostettu vaatteita molemmille lapsille mieltymysten mukaan.

Vierailija
15/18 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka tapauksessa aioin käyttää ja käytinkin samoja vaatteita kaikilla lapsillamme. Mitä järkeä ostaa kaikki uutena seuraaville? Oli sitten tyttö/ poika. No mekkoa nyt en pukisi pojalle, mutta muuten ihan sama. Eikä siis kysytty sukupuolta kummallakaan kerralla.Oli kiva jännittää kumpi tulee.

Vierailija
16/18 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei selvitetty kummankaan lapsen sukupuolta, ensin tuli tyttö ja sitten poika. Samoja vaatteita käyttivät - sukupuoleen sidotuimmat prinsessamekot ja puuhapetepotkarit saatiin lahjaksi sukulaisilta ja ystäviltä, itse panostettiin neutraalin värisiin vaatteisiin. Ja kun vauvapojalla oli lopulta kuitenkin se pinkki kietaisubody päällä, ei se haitannut kyllä ainakaan bodyn käyttäjää, pääasia että body oli puhdas ja kuiva :) 

Vierailija
17/18 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 13:36"]

Ei ole kerrottu vaikka on kysytty!

[/quote]

Minä etsiytyisin jonnekin muualle ultrattavaksi, jos ei lääkäri ei kertoisi.

Olen yllättynyt, että niin moni täällä ei halua tietää sukupuolta ennakkoon, mutta voihan olla, että nyt on vain sattumalta vastaamassa sellaista porukkaa.

Vierailija
18/18 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylä selvitimme tokassa raskaudessa ihan käytännön syistäkin. Kaksoset oli tulossa ja halusin tietää, vienkö esikoisen vaatetta kirppikselle raskausaikana vai pitääkö säästellä. Lisäksi oli hyvä hankkia tarpeeksi vaatetta ym. kamaa etukäteen, kun kahden vauvan kanssa se olisi jokseenkin mahdotonta.