Parasta pitsaa, mitä olet Suomessa syönyt? Missä?
Kommentit (92)
Onko tietoa minkälainen on Tampereen Napoli? Sinne oli kuulemma (ennen koronaa) aina jonoa.
Kilpisjärvellä, Saanan kupeessa, Retkeilykeskuksen ravintolassa. Ohut, rapea ja herkullinen pohja. Täytteet sai itse valita. Suosittelen!
Puistopaviljonki/San Milano Kemissä saa myös minun ääneni. Parasta pizzaa Suomessa. Ja se ihana valkosipulin tuoksu mikä siellä leijailee aina ilmassa! Pakko päästä ainakin kerran vuodessa maistamaan vaikka asunkin vain vaivaisen 700 kilometrin päässä.
Vierailija kirjoitti:
Hotelli Maestoson ravintolassa Frutti di Mare -pizza vuonna 2009, paikka Lipizza (!), Slovenia. Melkein vaivutti nirvanaan. Ja olen yleensä kranttu.
Missä päin Suomea tämä Slovenia on?
Ylläksen Eväskori. Poroa ja leipäjuustoa ainakin ollut täytteenä.
Vierailija kirjoitti:
Onko tietoa minkälainen on Tampereen Napoli? Sinne oli kuulemma (ennen koronaa) aina jonoa.
Sinne on kautta aikain ollut jonoa. Pizzat ok, mutta ei Suomen eikä edes Tampereen parhaita. Silti paikalliset äänestää aina parhaaksi pizzeriaksi.
Vierailija kirjoitti:
Popino Hämeenlinnassa. Aina, kun sinne vaan pääsee.
Käyty, ei jäänyt mieleen. Eli ei tehnyt vaikutusta.
Pizzalaiva Najaden Nauvossa. Ravintola Reeti Luhangassa. KInkku , pepperoni, katkarapu, paprika. (+vs ja oregano)
Kaiholla muistelen:
Maximin pizzat Joensuussa
Rastikrouvin pizzat Vuosaaressa
Seiskan pizzat Valtimolla
Mikään noista paikoista ei ole enää pystyssä, harmitusten harmitus. Seiskan pizzat rankattiin aikoinaan Suomen parhaiksi jopa telkkariohjelmasarjassa, eikä suotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kotona teen itse parempaa pitzaa
Upeeta! Mihin hintaan teille saa tulla syömään?
Suihinotto riittää.
M40
Kiva, Erkki62
Classic pizzassa söin joskus hyvän pizzan jossa oli kylmäsavulohta ja pinaattia.