Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Löysin ratkasun 10 vuotta vaivanneeseen peräaukonhaavaumaan!!!

Vierailija
30.07.2013 |

Hei, olin jo menossa nukkumaan, kunnes tajusin että haluan tulla kertomaan teille peräaukonhaavaumista kärsiville että apu on yllättävän lähellä!

Synnytin ekan lapseni lähes 11 vuotta sitten ja siitä lähtien olen KÄRSINYT todella paljon kyseisestä vaivasta. Olen itkenyt noiden vuosien aikana monet itkut, syönyt kilokaupalla movicolia, duphalacia sun muita ehmentäviä jauheita. Kuituja + kaikkea muuta mahdollista pehmentävää.

Peräaukkoni on ollut siinä tilassa että pehmeämmästäkin ulosteesta se on räksähtänyt auki ja kipu on ollut lähes sietämätöntä! Syön yltiö terveellisesti, en juurikaan herkuttele ja olen muutenkin todella hyvä kuntoinen, silti tuo kiusallinen vaiva on vaivannut lähes 11 vuotta.

Viime viikolla juttelin ystäväni kanssa, joka käy ravintoterapeutilla. Juttelimme ruokailuistamme ja hänkin päivitteli kuinka terveellisesti aina syön, kunnes tajusi kaikkein olennaisimman. Minä en syö RASVAA!!! Hän "määräsi" minulle oitis että mun pitää ehdottomasti alkaa syömään rypsiöljyä. Lisätä 2 ruokalusikallista rypsiöljyä aamupuurooni. Oln lorauttanut sitä nyt myös kerran päivässä paaahdettuun ruisleipäänkin (sairaan hyvää). Ja kas kummaa, ulosteeni on nyt koostumukseltaan täysin erilaista! Sellaista löysää läjää (anteeksi, kuulostaa varmaan iljettävältä..). Peräaukko ei ole lainkaan kipeä. Olen käynyt kakalla nyt joka päivä. Tuntuu että leijun pilvissä.

Nyt kun järjellä ajattelee, niin olen todellakin syönyt terveellisesti, mutta "liukaste" on puuttunut. Uloste on pakostakin ollut varmaan "kuivaa" ja joka kerta suoliston läpi kuljettua rikkoo paikat.

Joten, jotka kärsitte kyseisestä vaivasta, suosittelen erittäin lämpimästi Rypsi- tai oliiviöljyn lisäämistä annoksiinne, mm puuroon, pastaan, perunaan... vain mielikuvitus rajana. Minulle suositeltiin 5 rukalusikallista päivässä, mutta olen käyttänyt nyt ehkä 3 lusikallista ja vaikutus on uskomaton!! Ravintoterapeutti oli sanonut ettäon aivan sama käyttääkö rypsiä vai oliiviöljyä. Itse en tykkää oliiviöljyn makuvivahteessa joten päädyin rypsiöljyyn (pirkka).

Mahtava juttu!!! SUOSITTELEN!! :)

Ja ps. En jaksa tarkistaa tekstiäni, varmaan kirjoitusvirheitä vilisiee, mutta on pakko päästä jo nukkumaan. Just kävin "isolla hädällä" ja en voi uskoa että tosiaan ei jomota ja satu minnekkään. :)

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun perse on ollut paskana jo kauan, ei kestä pyyhkiä edes oikein aina, mutta rasvanpuute ei mun ruokavaliotani vaivaa, että ei ollu sitten apua mulle.

Vierailija
2/8 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vielä täällä. Ja nimenomaan pitää olla öljyä, koska se kulkee läpi, eikä jämähdä esim suoliston seinämiin tms. Kova rasva, joka esim kovettuu jääkaapissa, ei ole sama asia ollenkaan. Öljyä sen olla pitää. Eikä se edes kuulemma lihota tuossa merkityksessä. Olen jotenkin aina pelännyt rasvaa, kun en ole halunnut lihoa.

Mutta nyt öitä! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilkaa sitä orlistad sandozia, lentää kakka öljyn kanssa, ei varmaan tule ongelmia.

Vierailija
4/8 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä milloin pystyy taas liukkaisiin anaalipanoihin?

Vierailija
5/8 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi menet näin aikaisin nukkumaan?

Vierailija
6/8 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ap vielä täällä. Ja nimenomaan pitää olla öljyä, koska se kulkee läpi, eikä jämähdä esim suoliston seinämiin tms. Kova rasva, joka esim kovettuu jääkaapissa, ei ole sama asia ollenkaan. Öljyä sen olla pitää. Eikä se edes kuulemma lihota tuossa merkityksessä. Olen jotenkin aina pelännyt rasvaa, kun en ole halunnut lihoa."

Eihän ihmiselimistö ole jääkaappikylmä. Ihan yhtä juoksevaa siitä "kovasta" rasvasta tulee ruumiinlämpöisenä kuin öljystäkin. Ja kovettuuhan ne juoksevat öljytkin, jos jääkaappiin laittaa.

Vierailija
7/8 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ap vinkistä. Minäkin kärsin tuosta vaivasta ajoittan.

Vierailija
8/8 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi menen nukkumaan aikaisin kun pitää herätä aikaisin. :) Ja juu, ei ole ihmisen elimistö jääkaappikylmä,mutta se vain havainnoillisti millaisia rasvoja kannattaa suosia. :) Toivotaan että löydätte avun vaivaan. Rasvalla on olellinen merkitys, että mitä rasvaa käyttää. Meillä lorautellaan nyt rypsiöljyä. :)

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi