Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokralaisen jääkaappi ei toimi

Vierailija
30.07.2013 |

ja hän soitti siitä. Neuvoin sulattamaan jääkaappi-pakastimen, koska joskus pakastimen termostaatti vaikuttaa jääkaapin vastaavaan ja sulatus auttaa. Nyt vuokralainen soitti: ei auttanut. Kesken keskustelun tajusin, että hän oli "sulattanut" jo valmiiksi lämpimän jääkaapin eikä koskenut lainkaan pakastinosaan, koska "sehän ei ole rikki",

Miten tarkasti täytyy rautalangasta vääntää näille nuorille, mitä pitää tehdä. Laite on 2v ikäinen eli jos menee vaihtoon, niin vakuutus korvaa, ei siis minulla ole kyse rahasta vaan siitä, että käytännössä ehjää konetta en viitsi kierrätykseen kärrätä.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävin samoin kuin vuokralaisellasi ja meidän vuokranantajan piti itse tulla sulattelemaan sitä pakastinta. Ei auttanut..

Vierailija
2/14 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs vuokrasit tekemättä älykkyys- ja maalaisjärkitestejä. Ensi kerralla kun etsit vuokralaista, muista mainita vaatimuksissasi jotain perustaitoja ja pyydä vuokralaista soittamaan ensin äidilleen ennen kuin soittaa sulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit antanut tarkemmat ohjeet. Nuorilla ei tule usein eteen tilannetta että pakastin pitäisi sulattaa, yleensä perheen äiti tekee sen eikä lapset. 

Vierailija
4/14 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En rupeaisi kikkailemaan edes oman jääkaappipakastimen kanssa mitään sulatusyrityksiä, vaan kyllä se jääkaappi on rikki jos sekoilee pakastimen termostaatin kanssa ja takuun pitää korvata uusi. 

Vierailija
5/14 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulata jääkaappi joka ei edes ole kylmä.... En ymmärrä. En mä ainakaan tajua ensin sulattaa jääkaappia/pakastinta ennenkuin se kylmenee...

Vierailija
6/14 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, jos noin uudesta koneesta kyse, on varmasti rikki. 

Vierailija
7/14 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olis iso homma kirjottaa lapulle yleisimmät neuvot ja antaa se vuokralaiselle, kaiken varalta

Vierailija
8/14 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka usein sitten sitä sitten pitäisi sulattaa että olisi luotettava? Kiva jos ruuat jääkaapissa pilaantuu sitten kun ei voi ennakoida milloin kone halua reistailla. Rikkinäinen kone, vaihtoon ilman muttia.

Vierailija
9/14 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No herranjestas, ei kai nyt kaikkea voi tietää. Ainakaan jos ei koskaan ole kyseistä asiaa tehnyt. Minäkin taisin ensimmäistä kertaa ikinä törmätä sulakkeenvaihtoon 26-vuotiaana ja kyllä meinasi mennä sormi suuhun. Ja menikin, kun kotona asuessa iskä oli se, joka ne vaihtoi ja sen jälkeen oli kaksi avoliittoa, joiden aikana mies hoiti sulakkeenvaihdon, jos oli tarvetta. Itse en varmaan koskaan ollut koko sulaketauluun mitenkään ajatuksen kanssa vilkaissut. No onneksi aina pystyi soittamaan iskälle paniikkipuhelun ja tarina päättyi onnellisesti. ;D

Vierailija
10/14 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että mä inhoan tuollaista ap:n osoittamaa asennetta. "Näille nuorille", voi vittu soikoon. Näyttäkää mulle se ihminen, joka on imeväisestä asti osannut handlata tilanteen kuin tilanteen.

Vierailija
11/14 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tarkasti näitä nuoria sitten pitää neuvoa? Neuvoin sulattamaan jääkaappi-pakastimen, en siis pelkkää jääkaappia. Kerroi puhelimessa, mitä pitää tehdä eli missä on virtakytkin jne. Ohjeen olen saanut kylmäkoneita korjaavasta liikkeestä eli he eivät edes tule paikalle konetta katsomaan ennen kuin tuo temppu on tehty. Tämä siis tiedoksi 5:lle: korjaaja ei halua laskuttaa 120 euroa siitä, että sulattaa pakastimen ja sitten toteaa, että koneessa ei ole muuta vikaa kuin että sitä ei ole käyttty oikein. Vakuutus muuten ei korvaa väärinkäyttöä eikä takuussa saa uutta konetta tilalle vaan korjauksen.

Vierailija
12/14 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 23:03"]

Miten tarkasti näitä nuoria sitten pitää neuvoa? Neuvoin sulattamaan jääkaappi-pakastimen, en siis pelkkää jääkaappia. Kerroi puhelimessa, mitä pitää tehdä eli missä on virtakytkin jne. Ohjeen olen saanut kylmäkoneita korjaavasta liikkeestä eli he eivät edes tule paikalle konetta katsomaan ennen kuin tuo temppu on tehty. Tämä siis tiedoksi 5:lle: korjaaja ei halua laskuttaa 120 euroa siitä, että sulattaa pakastimen ja sitten toteaa, että koneessa ei ole muuta vikaa kuin että sitä ei ole käyttty oikein. Vakuutus muuten ei korvaa väärinkäyttöä eikä takuussa saa uutta konetta tilalle vaan korjauksen.

[/quote]

ihan suoraan sanoen todella outoa. En ole koskaan törmännyt moiseen, että jääkaappiosa ei toimikaan ja ensi hätään pitäisi sulattaa se pakastinosa. Nehän toimivat erillisesti, ainakin meillä Mielen koneessa on ihan oma kytkimensa molempiin ja ne eivät ole riippuvaisia toisistaan.

Jos pari vuotta vanha konee toimii noin niin siinä on jotain vikana. Ja jos ammattikorjaaja antaa moisen neuvon niin vaihtaisin korjausfirmaa.

Koneessa on selkeästi vika. Mikä ihmeen väärinkäyttö? Ei se ole mitään väärinkäyttöä jos kone lakkaa toimimasta - väärinkäyttöä taas saattaa olla se, jos viallista konetta yrittää kikkailla taas käyntiin. Ehjä jääkaappi ei sammu tuosta vain, se on jollain tapaa rikki. Ei mitään järkeä kikkailla "sulata pakkanen" vinkeillä, ehjä ja kunnossa oleva laite ei toimi noin.

Vierailija
13/14 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 23:03"]

[/quote]Miten noita ylipäätään voi käyttää väärin? Mä en kyllä luottais koneeseen, joka oikkuilee tuolla tavoin. Seuraavaksi tulee tulipalo oikkarista.

Vierailija
14/14 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään ymmärrä että mitä se pakastimen sulatus siihen jääkaapin toimimiseen vaikuttaa? Enkä ole nuori vaan 48v. Vähän sama kun autosta olisi tuulilasi hajalla niin käskettäisiin ensin vaihtaa renkaat?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi