Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on oikea määrä ruokaa kun laihduttaa? esim paljonko pastaa?

Vierailija
30.07.2013 |

Salaattia nyt voi laittaa lautaselle runsaan keon ja ottaa lasin rasvatonta maitoa, 1-max 2 perunaa riittää,mutta entä pasta ja riisi,mitens esim se liha/kastike? 40kg pitäs laihduttaa.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pastaa ollenkaan tai jos ottaa, niin 1/10 entiseen verrattuna. Riisiä samoin 1/10 osa. Korvaa salaatilla.

Vierailija
2/10 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

lautasmalli on helppo ja hyvä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele tekemään herkullisia yhdistelmä-salaatteja. Ei kuitenkaan mitään majoneesi-pohjaisia.

Vierailija
4/10 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan lähtöpainosta? Joka ilmeisesti on aika paljon, jos 40 kg on urakkana. Joku pari desiä (keitettynä siis) voisi olla ihan ok. Kun se ruokavalio kuitenkin pitää suhteuttaa siihen omaan painoon ja on ihan järjenköyhyyttä esim. satakiloisen ottaa joku ruokalusikallinen pastaa/riisiä lautaselle ja pitää sitä muka sitten sopivana ateriana.

Vierailija
5/10 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jättäisin perunan, pastan ja leivät pois kunnes 20kg on tippunut.

Vierailija
6/10 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en syö pastaa lähes ollenkaan, ja silloinkin kun syön niin sitä on oikeasti vähän, eli jopa alle Puolet "normaalista" (=lautasmallisuositus). Mutta pastan tilalla syön kasviksia (mm lasagne onnistuu niin että käyttää munakoisoa tai kesäkurpitsaa pastan tilalla).

Vierailija
7/10 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

pieni lautanen, puolet salaattia, neljäsosa pastaa,riisiä tai perunaa ja neljäsosa lihaa tai kalaa. Ja lautasen ei tosiaan tarvitse olla iso, nykyään on ihan liian isoja lautasia, kannattaa ostaa kotiinkin pienemmät. Sitä on tutkittukin, että jos syö pieneltä lautaselta, jolloin ruokaa näyttää olevan enemmän, tulee syötyä vähemmän mutta tuntuu, että syö saman verran kuin aiemmin isolta lautaselta isomman annoksen. Sitä ikään kuin syö myös silmillään :)

Vierailija
8/10 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen käyttänyt ohjenuorana gfg:n määriä pastan ja riisin suhteen, vaikken muuten sen mukaan syökään. Eli pastaa/riisiä raakana 40g, joskus 50g jos lounas on ollut kevyt. Tuo on minusta aika ok määrä kunhan siihen tottuu. Alussa se näytti ihan olemattomalta! Deseissä en osaa sanoa, sillä punnitsen aina pastan. Sitä holahtaa muuten helposti liikaa.  

Vierailija
9/10 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 19:24"]

Mä olen käyttänyt ohjenuorana gfg:n määriä pastan ja riisin suhteen, vaikken muuten sen mukaan syökään. Eli pastaa/riisiä raakana 40g, joskus 50g jos lounas on ollut kevyt. Tuo on minusta aika ok määrä kunhan siihen tottuu. Alussa se näytti ihan olemattomalta! Deseissä en osaa sanoa, sillä punnitsen aina pastan. Sitä holahtaa muuten helposti liikaa.  

[/quote]

Ai niin, käytän gfg-mittaa myös perunoihin, eli 170g perunaa. Se on taas mielestäni yllättävän paljon. Syön pastaa/perunaa/riisiä yleensä vain toisella aterialla.

Vierailija
10/10 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pastaa ja riisiä et tarvitse ollenkaan. Korvaa ne salaatilla. Jos et halua luopua kokonaan, niin vaihda täysjyvään ja puolita annoskoko.

Kastike on laihduttaessa vielä turhempaa kuin normaalisti. Et tarvitse sitäkään, ellei se ole esim. kevytkermaviiliin tehtyä sokeritonta dippi- tai salaatinkastiketta tai itsevalmistettua kasviöljypohjaista, jolle sopiva annos on ruokalusikallinen per annos salaattia. Kaikki suurustettu kastike missä on voita veke.

Liha on ok, jos se on kanaa, kalaa, lammasta, hevosta tms. Laihduttaja ei tarvitse eläinrasvaa yhtään mihinkään. Sika pois kokonaan, siinä on hirveästi rasvaa. Annoskooksi sopii puolen kämmenen kokoinen pala, ja sitä ei saa paistaa voissa. Paista joko kasviöljyssä tai ilman rasvaa uunissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi