Olenko mä niuho ja ylisuojeleva?
Neljä 7-9v. tyttöä haluaa mennä keskenään uimaan. En antanut omalleni lupaa mennä, koska mukaan ei lähde aikuista. Muiden tyttöjen vanhemmat anto luvan, minä en. Kukaan noista ei vielä osaa kunnolla uida, uimataito sellasta 10m luokkaa. Niuhotanko vai en?
Kommentit (12)
En mäkään ois antanu lupaa. Eli et ole niuho.
En olisi päästänyt: en valvotulle rannalle, en valvomattomalle rannalle enkä uimahalliin. Ensin pitää oppia uimaan ja sukeltamaan kunnolla, sitten saa mennä.
Et ole nouho, mutta miksi ihmeessä tuon ikäiset ei osaa jo kunnolla uida? Nopasasti ilmoittautumaan uimakouluun, tai sitten itse opettamaan!
älä päästä ja puhu myös niiden vanhemmille jotka sai luvan mennä. itse vaikka menisin itse valvomaan. kun kävin säännöllisesti uimassa näin kerran aikuisen nuoren naisen uivan hyvin sitten jotain tapahtui ja hänen seurassaan ollut mies pelasti hänet veti altaan reunalle. sitten kesti kun hän yski ja ei meinaannut rauhoittua. viine kesänä Kaitalammella yksi pieni poika liukastui laiturilta veteen ja vaikka osasikin ehkä uida niin järkytyksestä oli melkein hukkua onneksi oli aikuisia siellä ja äiti. sitä ei koskaan tiedä. näin pienestä joskus riippuu, älkää päästäkö lapset yksin vedelle.
[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 17:19"]
Et ole nouho, mutta miksi ihmeessä tuon ikäiset ei osaa jo kunnolla uida? Nopasasti ilmoittautumaan uimakouluun, tai sitten itse opettamaan!
[/quote]
Oma lapsi noista on se paras uimari, on ollut uimakoulussa ja jatkaa syksyllä. Mutta kyllä se uimataito vielä on sitä luokkaa etten tuota vieraalle rannalle ilman aikuista päästä. Muiden lasten uimataidosta en ole vastuussa. Ap
Mä en päästä 11v poikaa kavereiden kesken luonnonvesiin, uimahallissa ovat saaneet jo pari vuotta käydä keskenään. En vaan luota siihen etteivät mene liian kauas rannasta tms vaikka poika on hyvä uimari, parempi kuin minä. Saavat vielä jotain tyhmää päähänsä, "uidaan läheiseen saareen" tms.
[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 17:19"]
En olisi päästänyt: en valvotulle rannalle, en valvomattomalle rannalle enkä uimahalliin. Ensin pitää oppia uimaan ja sukeltamaan kunnolla, sitten saa mennä.
[/quote]
Monikohan 50-vuotias ei osaa kunnolla uida? Sitä kymmentäkään metriä...
Hälyttävää, etteivät tuon ikäiset osaa uida kunnolla!
[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 18:02"]
[/quote]
No ihan ikätasonsa mukaan menee mun lapseni, valitettavasti en voi muiden lapsia uimakouluun ilmoittaa. 
Mä en muuten osaa uida edes sen vertaa mitä tuo lapsi. Voi siis olla että aliarvioin tytön taitoja, mutta mieluummin niin kuin että yliarvioisin. Ja vaikka mun omani ei sinne lampeen hukkuisi niin en halua että on katsomassa kun kaveri niin tekee. Siksi haluan että aikuinen on mukana. Eihän sekään toki mitään takaa, mutta ei toisaalta mitään haittakaan. Ap
[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 18:02"]
[/quote]
Noh joo, mä olen pian 30v. ja hyvä kun pysyn pinnalla. Inhoan uimista. En ole lapsenakaan tykännyt siitä mieluummin vain kastelin varpaani rantavedessä.
Kaikki uimakoulut sun muut käyty mutta enpä ole kauheasti panostanut tuohon uimataitoon.
Meillä lapsi 7v. on aivan samanlainen, ei osaa uida metriäkään, hyvä jos edes saa veteen enkä aio pakottaakaan koska muistan hyvin, kuinka ikävältä se tuntui. Saas katsoa, miten tuon kuopuksen kanssa käy...
Ja mammojen kauhuksi on pakko sanoa, että asumme aivan meren vieressä (lähimpään rantaan noin 30m).
Et niuhota. En mäkään saanut mennä lapsena, paitsi uimahalliin, jossa oli tietenkin uinninvalvoja.