Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää kummiksipyytäjät.

Vierailija
30.07.2013 |

En kuulu kirkkoon, en ole kuulunut 27 vuoteen. Silti mua pyydetään kummiksi ristiäisiin.

Kun kieltäydyn ja sanon, etten voi kun en kuule kirkkoon, saan vastauksen:

Ei se haittaa, ollaan kysytty jo papilta. Voit olla kummi mut et vaan saa sitä kummikirjaa, ekä sua merkitä perheraamattuun.

Ja sit pitää taas kieltäytyä ja lapsen vanhemmat loukkaantuvat.
En silti suostu.

Tänä vuonna mua on pyydetty kummiksi jo kuusi kertaa - kaverit ja sukulaiset.

Vielä on kolme lasta syntymässä lähipiirissä - hirvittää ajatella taas sitä hemmetin kummirumbaa.

Meillä on neljä lasta, eikä yhdelläkään lapsella ole yhtäkään kummia koska emme kuulu kirkkoon.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaa seuraavalla kerralla että en kuulu kirkkoon, enkä muutenkaan halua kummiksi, niin ei vängätä enempää. Niin mäkin olen tehnyt.

Vierailija
2/10 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mieheni kanssa on kuusi kummilasta ja kolme omaa lasta. Lisääkin kummilapsia olisi tullut, mutta nämä riittävät hyvin. Niinpä olen sanonut jo aikaisessa vaiheessa, että omien lasten lisäksi en halua enää yhtään lisää velvollisuuksia, vanhatkin kummilapset ovat valitettavasti jääneet liian vähälle huomiolle, muutama vanhin lähes huomiotta. Kaikki ovat ymmärtäneet hyvin kun olen hyvissä ajoin siitä sanonut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä, miksi joku pyytäisi kirkkoon kuulumatonta kummiksi. Eihän se poista sitä, että on kumminkin hommattava edelleen ne kaksi virallista, kirkkoon kuuluvaakin kummia!

Jollei sitten ole kyse jostain wt-porukasta, jotka vaan haluaa maksimaalisesti kummeja ja kummilahjoja...

Vierailija
4/10 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
5/10 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

höh, minä haluaisin paljon kummilapsia, eikä minulla ole yhtään!

Olen vela, vaikka pidän lapsista - en vain halua ottaa elämänmittaista vastuuta toisesta ihmisestä. Toivonkin paljon kummilapsia, joita vahtia aina joskus päivän pari, joiden kasvussa olla mukana, joiden kanssa keskustella syvällisiä, joita viedä huvipuistoon ja eläintarhaan ja joille shoppailla lahjoiksi muumiastioita ja barbeja = haluan vanhemmuuden herkkupuolet ilman vastuuta, valvottuja öitä, rasitusta parisuhteelle, hidastetta uralleni, vartalon muuttumista, uhma- ja murrosikää, koliikkia hampaiden puhkeamista täitä koulukiusaamista jne.

Miksi ihmiset eivät ymmärrä pyytää meitä veloja kummeiksi? Kun ei ole omia lapsia, olisi paljon enemmän aikaa ja intoa panostaa pienten kummilasten kanssa olemiseen. Ei kaikki lapsettomat ole lapsivastaisia.

Vierailija
6/10 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille taas eräs tuttava teki jo hyvissä ajoin selväksi, ettei pidä lapsista eikä halua kummiksi.

Vierailija
7/10 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja mieheni olemme hyvätuloisia ja lapsettomia, ja kuulimme äskettäin toiselta ystäväpariskunnaltamme miten kolmas lasta odottava ystävä(tuttava)pariskunta oli sanonut heille että meidät kannattaisi ottaa kummiksi kun meillä on niin paljon rahaa että meiltä voisi pyytää lapsen nimissä sitten vaikka mitä! Uskomatonta miten röyhkeitä ihmiset ovat nykyään, säälittää nyt jo se lapsi jos vanhemmat yrittävät ahnehtia materiaa hänen avullaan :(

Vierailija
8/10 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, mieti kuinka tukala tilanne, jos kuuluisitkin kirkkoon! ;)

Nykyään on niin vähän niitä, jotka voisivat olla kummeja, että viimeistään kolmannen lapsen kohdalla alkaa olla pienoinen paniikki kummiasioissa. Siinä vaiheessa kummiksi passaa vaikka naapurin pystykorva, puhumattakaan siitä, että jossain on kiva tyyppi, joka ei vaan satu kuulumaan kirkkoon.

Vierailija
9/10 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 19:39"]

Siinä vaiheessa kummiksi passaa vaikka naapurin pystykorva

[/quote]

Apua meinasin pudota tuolilta kun luin tämän, naurattaa vieläkin :DDDDD

Vierailija
10/10 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole tuota pelkoa. Lähisukulaisilla eikä kavereilla ole edes lapsia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan