Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sormenpäässä kummallinen kipu

Vierailija
30.07.2013 |

Sunnuntaina ilmaantui sormenpäähän kummallinen kipu. Kun yhtä kohtaa sormesta hipaisee, sattuu aika paljon. Nyt se ei enää ole yhtä paha mutta edelleen siinä tuntuu jotain jos painaa siitä kohtaa. Outoa on ettei siinä näy mitään. Siis ei yhtikäs mitään. Ihan normaali sormi.

Näitä on ollut aiemminkin käsissä ja jaloissa. Mistä tää johtuu? Onko siellä joku hermo puristuksissa vai missä vika?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi käydä lääkärissä. Esim. MS-tauti voi oireilla epämääräisillä kivuilla ja tuntohäiriöillä. Voi olla myös joku hermopinne, johon esim diabetes altistaa.

Vierailija
2/18 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto. Onko kenelläkään muulla ollut tälläisiä outoja kipuja?

Olen käynyt lääkärissä joskus vuosia sitten mutta ei osattu sanoa mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto.

Vierailija
4/18 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on välil samaa,ei tietoo miks,mut tänäänoon ollu paljon koneella et oisko joku hermo vaa järkyttyny

Vierailija
5/18 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googletin omia oireita ja löysin tämän.. Tämä kuulostaa täysin samalta kuin itsellä tällä hetkellä oikean käden etusormessa ja peukalossa! Oli jo hetken pois ja tuli uudelleen. Olen myös raskaana ja ennen raskautta tätä ei ollut!

Kaikenlainen osuma sormiin sattuu todella paljon ja kipu tosiaan vaan sormenpäissä.

Vierailija
6/18 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin löysin tämän googlettamalla. Itselläni on viikon verran kipuillut vasemman käden etusormi, välillä peukalokin. Aivan kuin sormenpää olisi täynnä pientä lasinsirpaletta, pienikin sipaisu viiltää inhottavasti. Ihossa ei kuitenkaan näy mitään.

Vierailija
7/18 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muilla kokemuksia?

Vierailija
8/18 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä samoja vaivoja. Yhdestä sormesta poistettiin osa kynttä, koska epäiltiin kynnenvieruksen tulehdusta. Ei apua. Särky ja kipu toistuu eri sormienpäissä vähän väliä. Välillä turpoaa. Välillä tulee mätää. Ihan kuin kynsien alla olisi jotakin häikkää. Ehkä joku virus joka toistuu. 

Vierailija
9/18 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulotauti

Vierailija
10/18 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on samanlainen oire oikean käden keskisormen päässä. Tarkkaa kipupistettä ei pysty kohdistamaan.

Vierailija
11/18 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama oire välillä etusormessa. Oletan että joku hermojuttu.

Vierailija
12/18 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan kukaan saanut tähän mitään selvyyttä? Mulla vuosikymmeniä vaivannut hyvin harvakselleen nimetön sormi, lähinnä kynsivallia. Kynnet valleineen kyllä kunnossa. Kivun huomaa käsiä kuivatessa yleensä ensin, kun kipujakso alkaa. Nykyisin alkanut vaivata useammin ja ihan näkyvästikin on turvonnut ja kuumottaa, selvästi joku tulehdus on. Mutta menee ohi itsekseen. Sattuu nykyään voimakkaammin ja kättä täytyy pitää pystyssä, niin helpottaa. Ärsyttävä vaiva mennä lääkärille, kun tuskin juuri sillä hetkellä vaivaa. Kyllähän sen kipeäksi saa painelemalla, vaikka oireita ei olisikaan juuri sillä hetkellä. Ja sit vaivaakin kauan.

Vierailija
13/18 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti lääkäriin, varmasti pääset jonon ohi, tai lähettvät helikopterin.

Sitte terapiaa muutama vuosi kaupan päälle vielä.

Muista hakea litra jädeä illaksi   ja sipsejä, ja pari pizzaa, olet ansainnut ne !

Vierailija
14/18 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi henkikö, jolla oikean käden etusormi ja peukalo kipuilevat kuvaamallanne tavalla.

Olen v. 1982 syntynyt nainen, ei tietääkseni sairauksia. En ole käynyt lääkärissä. Suvussani on MS-tautia.

Onko joku saanut selvyyttä tähän?

Vierailija
15/18 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan ratkaissut asiaa vieläkään? Minulla on ollut pikkurilli kipeä pari päivää, mutta mitään ei näy pinnalla. Ikään kuin samaan aikaan tunnoton ja silti koskeminen vihlaisee.

Vierailija
16/18 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko jonkinlainen neuropatia?

Vierailija
17/18 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verisuoni katkennut, ovat niin pieniä ettei tule edes mustelmaa. Peukalo etusormikipu voi olla nivelten kulumaa.

Vierailija
18/18 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkusormi,  tuli kuin tyhjästä ja viiltävä kipu. En voi enää käyttää koko kättä. 2vk ollut. Ei kai kukaan selvittänyt mitä on

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi