Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hyödyttää kauppojen käsidesipisteet jos ostoskärryissä muhii kunnon virukset?

Vierailija
08.08.2020 |

Perheenäiti putsasi ostoskärryt ja lopputulos . . .

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/7bb356d8-7e56-42b9-8b3a-5fb5af70ecfa

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä 20% asiakkaista enää edes käyttää kaupan käsidesiä, ihan vain oma huomioni

Vierailija
2/16 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolehtisivat edes siitä, että se käsidesi riittää. Tänään oli taas puteli tyhjänä. Mutta mulla onneksi oli vinyylihanskat autossa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei yhtään mitään. Minä skippaan käsidesit, koska kaupassa joutuu kuitenkin käpälöimään vaikka mitä eikä hygienia pysy aukottomana. Pesen kädet sitten hyvin kotiin tullessa ja sen on riitettävä.

Vierailija
4/16 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Desinfioiva kertakäyttöpyyhe on kätevä, pyyhkäisen sillä kärryn kahvan.

Vierailija
5/16 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelisin että sillä käsidesillä putsataan ne kädet "omista pöpöistä" mitä tuota vaikka omasta kotoasi ja autosta jne. Tällöin seuraava kärryn käyttäjä ei saa niitä sinun kotibakteerejasi, vaikka muuten kärryissä pöpöt pyörivätkin. Mutta edes muutama bakteeri vähemmän.

Vierailija
6/16 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei yhtään mitään. Minä skippaan käsidesit, koska kaupassa joutuu kuitenkin käpälöimään vaikka mitä eikä hygienia pysy aukottomana. Pesen kädet sitten hyvin kotiin tullessa ja sen on riitettävä.

Minä teen aivan samoin. En laita kaupassa käsidesiä. Pesen kädet juuri ennen ovesta ulos lähtöä ja sitten pesen kädet jälleen hyvin heti saavuttuani kotiin.

Vierailija
7/16 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän vain niitä käsidesejä, jotka tiedän hyviksi ja kirvelemättömiksi. Ne siniset putelit vaikka S-kaupoissa on aivan kaameaa myrkkyä, sitä en suostu käsiini laittamaan.

Tooooosi harva näkyy käyttävän käsidesejä ruokamarketissa. Keväällä käytin kertishanskoja, pitänee palata niihin jossain vaiheessa.

Vierailija
8/16 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tulos tullut usein itsellekin kahvaa pyyhkiessä. Olen ottanut tavaksi suihkata desinfiointiainetta paperiin autossa ja pyyhin kärryn kahvan. Tämä jää tavaksi myös koronan jälkeen.

Vierailija
9/16 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viruksia ja bakteereita on aina ollut joka paikassa ja tulee aina olemaankin. Niitä oli ennen ihmisiä ja tulee olemaan ihmisten jälkeenkin. 

Kunnon käsienpesu ennen kuin työntää sormensa suuhun tai nenään auttaa normielämässä sen verran kuin on tarpeenkin. Mitään ostoskärryjä ei tarvitse alkaa desinfioimaan.

Vierailija
10/16 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä käsidesiä oikein koskaan, vaikka olen palstan mukaan koronahysteerikko. Ruoat tilataan yleensä netissä, mutta keväällä oli pakko välillä täydentää. Kun mennään kauppaan, sinne lähtee yksi henkilö, joka pukee kotona maskin ja pesee kädet saippualla ja kävelee lähikauppaan. Kotiin palattua kädet pestään taas huolellisesti, ennen kuin kosketaan mihinkään.

Vierailija
11/16 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Pesen kädet juuri ennen ovesta ulos lähtöä ja sitten pesen kädet jälleen hyvin heti saavuttuani kotiin."

Tuo on järkevintä.

Vierailija
12/16 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Desinfiointi autossa ennen ja jälkeen kaupassakäynnin, kotona tietysti saippuapesu vielä.

Vierailija
13/16 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpäin pari isoa kauppaa tarjoaa käsidesiä ja paperia, joilla saa pyyhittyä kädet ja kärryn. Muissa kaupoissa en edes käy nyt.

Vierailija
14/16 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän Prismassa, heti kun tullaan sisään, pöytä, jossa kunnon käsidesiä, paperipyyhkeitä, suihkepullo kodin siivousta varten.

Otan suihkepullon ja suihkuttan ostoskärryn kahvat jokapuolelta ja pyyhin talouspaperilla. Käsidesiä kouraan ja näin näen tekevän muidenkin asiakkaiden.

Tämä täällä Kanta-Hämeessä. Ei meillä paljon ole koronaakaan ollut koko aikana. Onneksi.

Voit katsoa esim. Taysin lukuja. Mutta täällä kauempana jokunen yksittäistapaus.

Vierailija
15/16 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vedän kertakäyttöiset hanskat käsiini ennen kuin astun kauppaan ja pakattuani tavarat autoon vetäisen hanskat käsistäni niin, että ulkopuoli jää sisäpuolelle ja hanskat roskiin.

Vierailija
16/16 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan käsidesiä sen verran reilusti että hieron siitä osan kärryn työntökahvaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi