Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksaako Indiedays bloggaajille per postaus? (Char & the City)

Vierailija
30.07.2013 |

Charilla on aina tosi laadukkaita kuvia ja blogi on kaikin puolin taidokkaasti tehty, mutta olen alkanut pohtia että maksaako Indiedays bloggaajille postausten mukaan? Nyt viimeksi nimittäin siellä on ollut kolme postausta käytännössä ihan samasta asiasta, aamupalasta!

Ensimmäinen postaus siitä, kuinka sunnuntaiaamuna herätään ja köllitään koiran kanssa pellavalakanoissa. Toinen postaus siitä, kuinka keittiössä kootaan aamupala tarjottimelle. Kolmas postaus siitä, kuinka aamupalatarjotin viedään sänkyyn. Eh?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Char oli eka blogi mitä aloin seuraamaan mutta nykyään tunnen lähinnä myötähäpeää niistä postauksista. Tosi kauniita kuvia mutta noi toistuvat yhden kuvan postaukset siitä "kuinka heräsin tänään näistä blogin kautta saaduista lakanoista" ärsyttää niin pahasti että luovutin suosiolla blogin seuraamisen. 

Vierailija
2/20 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonkohan nuo bloggaajat saavat palkkaa? Rittääkö se ihan päivätyöksi? Ei sen puoleen että itse alkaisin avaamaan elämääni kaikelle kansalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 12:55"]

Paljonkohan nuo bloggaajat saavat palkkaa? Rittääkö se ihan päivätyöksi? Ei sen puoleen että itse alkaisin avaamaan elämääni kaikelle kansalle.

[/quote]Hyvinhän nuo suositut bloggaajat elävät bloggauksella.

http://yle.fi/uutiset/mainostus_elattaa_satoja_bloggaajia/6343655

Vierailija
4/20 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Pelkkä ortaalibloggaus, jossa ei saa itse päättää mainosten määrää (en tiedä minkä verran portaalit rajoittavat mainontaa, riippuu tietty portaalista), ei varmaan riitä pelkästään päivätyöksi, mutta uskoisin että jos itsenäisesti bloggaat, suhtaudut siihen työnä ja teet säännöllisesti mainos-/yhteistyöpostauksia tradedoubler-linkkeinen, niin varmaankin jonkinlainen elanto olisi taattu.

All I Ever Wanted -Karla sanoi Bellablogeissa olleessaan, että saa portaalilta kuukausipalkkion jonka suuruus on noin 15% päivätyönsä palkasta. Eli ei sillä pelkästään elä, mutta onhan se hyvä lisä. Varmaan palkkiot vaihtelevat hieman esim. kävijämäärien mukaan.

Vierailija
5/20 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se oman elämän avaamista vaadi. Eihän nuo bloggarittodellisuudestaan kirjoita, vaan siitä maailmasta jossa kuvittelevat elävänsä. Ja saavat siitä vielä mahtavan palkan. Kateellinen saa olla, mutta ainakin omaa mieltäni lämmittää ajatus että olen oikea ihminen.

Vierailija
6/20 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 10:59"]

Charilla on aina tosi laadukkaita kuvia ja blogi on kaikin puolin taidokkaasti tehty, mutta olen alkanut pohtia että maksaako Indiedays bloggaajille postausten mukaan? Nyt viimeksi nimittäin siellä on ollut kolme postausta käytännössä ihan samasta asiasta, aamupalasta!

Ensimmäinen postaus siitä, kuinka sunnuntaiaamuna herätään ja köllitään koiran kanssa pellavalakanoissa. Toinen postaus siitä, kuinka keittiössä kootaan aamupala tarjottimelle. Kolmas postaus siitä, kuinka aamupalatarjotin viedään sänkyyn. Eh?

[/quote]

Ärsyynnyn samasta! Mainospostausta ennen on aina yksi pieni preview ja sitten vasta varsinainen mainospostaus. Sama juttu, jos on hankittu jotain uutta. Uusista jutuista yksi epämääräinen kuva ostoskassista tai vilahdus tuotteesta muuten ja "Kiinnostaisiko teitä nähdä enemmän" -kysymys, seuraavana päivänä sitten varsinainen tuotteiden esittely.

Vierailija
7/20 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 13:09"]

[/quote]

Pelkkä ortaalibloggaus, jossa ei saa itse päättää mainosten määrää (en tiedä minkä verran portaalit rajoittavat mainontaa, riippuu tietty portaalista), ei varmaan riitä pelkästään päivätyöksi, mutta uskoisin että jos itsenäisesti bloggaat, suhtaudut siihen työnä ja teet säännöllisesti mainos-/yhteistyöpostauksia tradedoubler-linkkeinen, niin varmaankin jonkinlainen elanto olisi taattu.

All I Ever Wanted -Karla sanoi Bellablogeissa olleessaan, että saa portaalilta kuukausipalkkion jonka suuruus on noin 15% päivätyönsä palkasta. Eli ei sillä pelkästään elä, mutta onhan se hyvä lisä. Varmaan palkkiot vaihtelevat hieman esim. kävijämäärien mukaan.

[/quote]

15% on kyllä tosi vähän.

Vierailija
8/20 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riippuu tietysti mikä on päivätyön palkka :D Mutta luulen että tuollainen "tavisbloggaaja" portaalissa saa noin 500e kuukaudessa. Onko se sitten paljon vai vähän, riippuu henkilöstä.

Vierailija
9/20 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Char & The City - kuin katsoisi maalin kuivuvan.

Seuraavassa postauksessa hän ehkä jo kuvaa, kuinka nousee sängystä sponsoroidulle matolle ja viikon päästä voimme lukea, kuinka aamiaisastiat tiskataan "testiin" saadulla pesuaineella. 

Tekstityöläisenä minua myös ärsyttää kohtuuttoman paljon nuo lihavoinnit ja kursivoinnit. Blogin kirjoittaja yrittää arvatenkin jäljitellä lehdissä näkemäänsä tapaa lihavoida henkilöiden nimet, kun ne esiintyvät ensimmäistä kertaa tekstissä. Nyt lopputulos on kuitenkin sekalainen sillisalaatti, jossa ei ole päätä eikä häntää.

Vierailija
10/20 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilkaisin Charin blogia ensimmäistä kertaa tämän keskustelun innoittamana. Eipähän tarvitse toista kertaa blogissa vierailla - se on juuri niin tylsä kuin numero 15 kuvaili.

Lisäksi minua ärsyttää suunnattomasti kaksikielisyys blogeissa. Kaksikielisyys on todellinen rikkaus, mutta minusta on rasittavaa, että bloggaajat kirjoittavat kahdella eri kielellä. Tuntuu, että blogin yleinen laatu kärsii siitä, kun bloggaajalla ei ole aikaa keskittyä kirjoittamiseen kunnolla. Jos ulkomaalaisia lukijoita on paljon, niin blogia voisi kirjoittaa vain englanniksi, mikä tietysti edellyttää riittävän hyvää kielitaitoa. Kökköenglanniksi kyhätyt käännökset herättävät vain myötähäpeää. 

Vierailija
11/20 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 15:03"]

Vilkaisin Charin blogia ensimmäistä kertaa tämän keskustelun innoittamana. Eipähän tarvitse toista kertaa blogissa vierailla - se on juuri niin tylsä kuin numero 15 kuvaili.

Lisäksi minua ärsyttää suunnattomasti kaksikielisyys blogeissa. Kaksikielisyys on todellinen rikkaus, mutta minusta on rasittavaa, että bloggaajat kirjoittavat kahdella eri kielellä. Tuntuu, että blogin yleinen laatu kärsii siitä, kun bloggaajalla ei ole aikaa keskittyä kirjoittamiseen kunnolla. Jos ulkomaalaisia lukijoita on paljon, niin blogia voisi kirjoittaa vain englanniksi, mikä tietysti edellyttää riittävän hyvää kielitaitoa. Kökköenglanniksi kyhätyt käännökset herättävät vain myötähäpeää. 

[/quote]

Charin tekstistä kyllä huomaa, ettei äidinkielenä ole suomen kieli. Paljon virheitä, jotka hoituisivat oikoluvulla.

Vierailija
12/20 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
13/20 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös indiedaysin blogit nyt yleensä ole pelkkää mainosta ja turhuuksien kirjoittelua? Ainakin se, jota seurasin, oli pelkkää promolahjaksi saatujen vempaimien/hiustuotteiden/meikkien esittelyä ja hehkutusta miten *upeat* räpsyripset tällä Lancômen (lahjaksi saadulla) ripsivärillä saa! Välillä väliin joku "syvällinen" itsetutkiskelumerkintä kaikkine kliseineen instagram-naamakuvilla varustettuna. Kaikista noloimpia ovat kyllä ne DIY-merkinnät jossa on olevinaan oltu tosi nokkelia ja kekseliäitä kun tuli maalattua kynsilakalla kenkien korot tai liimattua glitteriä johonkin laatikkoon. 

Käsittääkseni indiedays maksaa kyllä blogaajille, mutta kävijöiden mukaan. ID:llä on kyllä jokin juttu että minimimäärä blogauksia pitää tulla kuukaudessa, mutta palkkaus menee sivulla käyneiden mukaisesti. Tietenkin mitä enemmän päivityksiä = sitä enemmän sivulatauksia = enemmän rahaa. ID:llä palkkaus on varmaan eri blogaajille erilainen, mutta en usko siellä kenenkään pääsevän kunnon ansioille koska ainakin tämä seuraamani tyyppi on muutamaan otteeseen valittanut rahaongelmiaan. 

Vierailija
14/20 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon lopettanut tuon blogin aktiivisen lukemisen, sillä siinä ei ole aikoihin ollut enää mitään luettavaa. Mainosta ja saatujen tavaroiden esittelyä ja tosiaan ihan jonninjoutavia juttuja, kuten nyt tuo aamupalahomma. Kommentit ovat mielestäni myös vähemtyneet aika radikaalisti, mutta toisaalta, eihän tuollaisissa postauksissa ole mitään kommentoitavaa.

Taitaa olla ideat, aika ja innostus jo hiipumassa. Mikset voi suosiolla "luovuttaa" ja kirjoittaa harvemmin jos ei ole mitään sanottavaa? Tämä koskee monta muutakin blogia, mutta ehkä räikeimmin juuri Charia.

Vierailija
15/20 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Indiedaysillä taitaa olla joku minimimäärä postauksia per kuukausi mikä pitää tulla täyteen. Tuolla tyylillä ei liene ongelma.

Olen Charin kohdalla miettinyt samaa kuin te, visuaalisesti kaunis blogi kyllä, mutta liikaa toistoa. Ja niitä yhteistyö ja ostosvinkkejä liikaa verrattuna muuhun sisältöön.

Vierailija
16/20 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen miettinyt, lisäksi rasittaa se kun joka ikisen kipon ja rätin merkki pitää lihavoida.

Vierailija
17/20 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaa. Sopimuksessa on vaadittu määrä postauksia, jotta palkka juoksee.

Vierailija
18/20 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en jaksa lukea Charia enää, kun sisältöä ei juuri ole. Lisäksi jostain syystä itseäni ärsyttää hänen tapansa lihavoida ja kursivoida tekstiä myöskin. Tyyliin "tässä uusi hame -postauksessa esitelty Gantin hame ja Filippa K:n paita ovat nyt ylläni. Jalassa uudet kengät -postauksessa esitellyt Tommy Hilfigerin sandaalit".

Vierailija
19/20 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
20/20 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmettelin ihan samaa kun luin kolme postausta aamupalasta... oikeesti, tastako sita maksetaan... jo oli taas tikusta asiaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi