Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Romanian lennolta tulevat eivät suostuneet koronatestii

Vierailija
08.08.2020 |

Mikä mahtaa olla syy? Kuulostaa itsekkäältä toiminnalta. Menisitkö testiin itse, jos odotusaika olisi esim 60min?

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Testiin tai vartioitu 2 viikon karanteeni kaikille maahan tulijoille. Nämä olisi mun mielestä tähän tilanteeseen oikeat toimenpiteet.

Kuka maksaa tuon semmoisen 30.000e per naama?

Esim. Kiinassa ja Australiassa on varattu hotelleita karanteenikäyttöön. Lasku karanteenissa olevalle. Kolme ateriaa päivässä oven taakse.

Vierailija
22/54 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Testiin tai vartioitu 2 viikon karanteeni kaikille maahan tulijoille. Nämä olisi mun mielestä tähän tilanteeseen oikeat toimenpiteet.

Avaatko vähän tuota budjettia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä nii porukka ihmettelee et ketä sieltä muka tulee. Ikävä tuottaa teille shokki mut kyllä suomalainen saattaa asua ulkomailla mutta käydä välillä kotimaassa. Eikä tarvi edes olla romani sukunen.

Vierailija
24/54 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tartuntatautilaki kyllä mahdollistaisi pakollisuuden.

Ei tarvittaisi mitään muita säädöksiä.

Mutta silloinkin päätöksen pitää tulla aluehallintovirastosta eikä se voi koskea yksittäistä lentoa kuin silloin, kun lähtömaan tilanne huomioiden on todennäköistä, että lentomatkustajat ovat sairastuneet. Muutoin tasa-arvon vuoksi on testattava kaikki saapuvat ja kaiken lisäksi järjestettävä heille asianmukainen suojavarustus sekä kuljetus kotiin siten, että mahdollinen tauti ei leviä. Viranomainen ei voi pelkästään testata ja sen jälkeen todeta, että heidän testaushalukkuutensa vuoksi matkustajan tulee viettää pari vuorokautta kentällä tuloksia odottamassa, jos ei ole varaa taksimatkaan.

25/54 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ihmettelen ketkä Romaniasta Suomeen matkustaa????

Lomalta palaavat suomalaiset esim.

Siis kuka menee vapaaehtoisesti romaniaan lomalle??? Minä en menisi, vaikka matka maksettaisiin ha saisin siihen vielä tonnin matkarahoja päälle

99% sietää tänne tulevista romanialaisista taas ovat rikollisia ja kerjäläisiä.

Vierailija
26/54 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testit pakollisiksi hupimatkaajille ja lasku perään!

Vierailija
27/54 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tai näin, Romanian koronatilanne on Euroopan pahimpia. Paljon pahempi kuin Ruotsissa.

Jos väite testeistä kieltäytymisestä on totta, ehkä he pelkäsivät olevansa oireettomia kantajia.

Vierailija
28/54 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avaatko vähän tuota budjettia. 

Olin juuri kysymässä samaa, Känppiinkö oli majoittamassa.

Ja miksi omasta toiminnastaan valtiolle aiheutuva ylimääräinen harmi pitäisi olla harmin aiheuttajalle ilmaista? Jos lähdet riskialueille maksat itse karanteenikulusikin.

Vierailija
29/54 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tartuntatautilaki kyllä mahdollistaisi pakollisuuden.

Ei tarvittaisi mitään muita säädöksiä.

Mutta silloinkin päätöksen pitää tulla aluehallintovirastosta eikä se voi koskea yksittäistä lentoa kuin silloin, kun lähtömaan tilanne huomioiden on todennäköistä, että lentomatkustajat ovat sairastuneet. Muutoin tasa-arvon vuoksi on testattava kaikki saapuvat ja kaiken lisäksi järjestettävä heille asianmukainen suojavarustus sekä kuljetus kotiin siten, että mahdollinen tauti ei leviä. Viranomainen ei voi pelkästään testata ja sen jälkeen todeta, että heidän testaushalukkuutensa vuoksi matkustajan tulee viettää pari vuorokautta kentällä tuloksia odottamassa, jos ei ole varaa taksimatkaan.

Kyllä voidaan kohdentaa vaikka yksittäiseen lentoon koska kriteerinä ei ole ihonväri eikä kansallisuus vaan lähtöalueen koronariski.

Vierailija
30/54 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä35193 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kuka menee vapaaehtoisesti romaniaan lomalle??? Minä en menisi, vaikka matka maksettaisiin ha saisin siihen vielä tonnin matkarahoja päälle

Ylen aamu-uutisissa haastateltiin ko lennolla tullutta naista. Nimen perusteella arvelin, että nainen on naimisissa suomalaisen kanssa. On siis ehkä käynyt kotimaassaan tapaamassa sukulaisiaan. 

Vierailija
31/54 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä35193 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika monet ihmiset menee esim saksalaiset. Siellä kulttuuria yli 2000v takaa mm roomalaisten monumentteja ja kultakaivoksia. Paljon kulttuuria ja vanhoja rakennuksia. Vanhoja linnoja. Taidetta. Neitsytmetsiä ja vuoria.

Paljon eläimiä metsissä. Hävettää olla puoliksi suomalainen.

Vierailija
32/54 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän kaikkea muuta ihmettelet? Voin kertoa että esim. rakennuksilla työskentelee paljon erimaalaisia ihmisiä.

Vierailija
33/54 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä nii porukka ihmettelee et ketä sieltä muka tulee. Ikävä tuottaa teille shokki mut kyllä suomalainen saattaa asua ulkomailla mutta käydä välillä kotimaassa. Eikä tarvi edes olla romani sukunen.

Ei meitä suomalaisia täällä Romaniassa asu varmaan edes lentokoneellista. Veikkaan että lähinnä ovat olleet Suomessa asuvia romanialaisia nuo matkustajat.

Ei ole mulla kyllä tullut mieleenkään lähteä nyt käymään Suomessa, vaikka normioloissa pari kertaa vuodessa käynkin.

Vierailija
34/54 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä porukka ihmettelee, miten Suomen ja Romanian välillä voi olla matkustajaliikennettä. Voi luoja tätä aivottomuutta.

Vierailija
35/54 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös tuon testin jälkeen pitäisi mennä odottamaan vaikka johonkin karanteeniin tarkoitettuun hotelliin poistumatta kentältä, sitten kun tulokset tulee pääsisi pois (jos on negatiivisia). En oikein ymmärrä mitä se auttaa ottaa testejä, jos ne kuitenkin lähtevät kuka minnekin, osa julkisilla. Pitäisi odottaa se testin tulos.

Niinhän se toimiikin. Helsinki-vantaalla tehdään pikatestejä, joiden vastaus tulee tunnissa-parissa, ja sen ajan matkustaja odottaa erillisessä tilassa.

Vierailija
36/54 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Romanialaiset ei ole romaneja.....

Vierailija
37/54 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei meitä suomalaisia täällä Romaniassa asu varmaan edes lentokoneellista. Veikkaan että lähinnä ovat olleet Suomessa asuvia romanialaisia nuo matkustajat.

Ei ole mulla kyllä tullut mieleenkään lähteä nyt käymään Suomessa, vaikka normioloissa pari kertaa vuodessa käynkin.

Jännä ku kuitenki tunnen suomalaisen joka muutti romaniaan :D

Vierailija
38/54 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös tuon testin jälkeen pitäisi mennä odottamaan vaikka johonkin karanteeniin tarkoitettuun hotelliin poistumatta kentältä, sitten kun tulokset tulee pääsisi pois (jos on negatiivisia). En oikein ymmärrä mitä se auttaa ottaa testejä, jos ne kuitenkin lähtevät kuka minnekin, osa julkisilla. Pitäisi odottaa se testin tulos.

Niinhän se toimiikin. Helsinki-vantaalla tehdään pikatestejä, joiden vastaus tulee tunnissa-parissa, ja sen ajan matkustaja odottaa erillisessä tilassa.

” Vantaan apulaiskaupunginjohtaja Tuomas Aronkytö kertoo, että koronatestauksen jälkeen Bukarestista saapuvat matkustajat saivat ohjeet omaehtoisesta karanteenista. Ohjeistamisen jälkeen matkustajat siirtyvät mahdollisuuksien mukaan takseilla tai omin kyydein koteihinsa tai hotelleihin.

Kun koronavirustestien tulokset vahvistuvat viikonlopun mittaan, ne ilmoitetaan matkustajille tekstiviestinä.”

Eli tässä tapauksessa ainakaan ei mitään pikatestejä tehty eikä niiden tuloksia odotella missään erillisissä tiloissa.

Vierailija
39/54 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Romanit ja romanialaisetkaksi eri asiaa.

Yks työkaveri romanialainen, vähättelee koronaa, ei pidä sitä minään. Yleinenkin asenne siellä päin?

Vierailija
40/54 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Romanit ja romanialaisetkaksi eri asiaa.

Yks työkaveri romanialainen, vähättelee koronaa, ei pidä sitä minään. Yleinenkin asenne siellä päin?

Yhtä yleinen asenne kuin suomalaisten rasistisuus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi