Romanian lennolta tulevat eivät suostuneet koronatestii
Mikä mahtaa olla syy? Kuulostaa itsekkäältä toiminnalta. Menisitkö testiin itse, jos odotusaika olisi esim 60min?
Kommentit (54)
Mitä valehtelet? Hehän kävivät testissä. Eilisessä IL:ssä juttu.
Minä ihmettelen ketkä Romaniasta Suomeen matkustaa????
Aika törkeää välinpitämättömyyttä!
En keksi mitään syytä miksi ei menisi testiin kun se kerran tungetaan ihan nenän eteen ja on juuri tulossa reissulta, mistä korona on hyvin voinut saada.
Toivottavasti laittavat ne jatkossa pakollisiksi. Kuten joku puhallusratsiakin on.
En muutenkaan käsitä ihmisiä, jotka juuri nyt väkisin tunkevat maailmalle. Kyllä sinne matkalle sitten taas varmaan pääse kun tämä tautitilanne rauhoittuu. Kiva se on siellä sitten lomailla kun kaikesta muistuttaa korona koko ajan. Paikan päällä pitää olla maskit ja etäisyydet yms. kuten täälläkin.
Eikös tuon testin jälkeen pitäisi mennä odottamaan vaikka johonkin karanteeniin tarkoitettuun hotelliin poistumatta kentältä, sitten kun tulokset tulee pääsisi pois (jos on negatiivisia). En oikein ymmärrä mitä se auttaa ottaa testejä, jos ne kuitenkin lähtevät kuka minnekin, osa julkisilla. Pitäisi odottaa se testin tulos.
Testiin tai vartioitu 2 viikon karanteeni kaikille maahan tulijoille. Nämä olisi mun mielestä tähän tilanteeseen oikeat toimenpiteet.
Vierailija kirjoitti:
Mitä valehtelet? Hehän kävivät testissä. Eilisessä IL:ssä juttu.
Vain joka kolmas meni iltasanomien mukaan.
koska testi on väärä, antaen vääriä tuloksia. Monessa tapauksessa jopa keksitään loppulos testaamatta näytettä todeten että kaikilla testatuilla on korona. Tästä jäin WHO kiinni tansaniassa ja who potkittiin maasta.
Löysivät nimittäin koronaa paupau hedelmästä, lampaasta ja vuohesta.
Vierailija kirjoitti:
Lomalta palaavat suomalaiset esim.
Kaikille huvimatkailijoille pitää saada pakollinen testi, jonka itse kustantavat!
Seuranta myös.
Jos meillä olisi jämäkämpi hallitus niin suostumuksella ei olisi väliä. Jos tahtoon Suomeen niin se onnistuisi vain testaamisen kautta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunniallisia romaneja jotka tulivat yöllisiin keikkahommiin, eikä silloin kannata mitään DNA-näytettä jättää viranomaisille lentoasemalla.
Riskien hallintaa
Vierailija kirjoitti:
Testiin tai vartioitu 2 viikon karanteeni kaikille maahan tulijoille. Nämä olisi mun mielestä tähän tilanteeseen oikeat toimenpiteet.
Kuka maksaa tuon semmoisen 30.000e per naama?
Tartuntatautilaki kyllä mahdollistaisi pakollisuuden.
Ei tarvittaisi mitään muita säädöksiä.
Samaan aikaan (tai kaksi tuntia ennen) ei testiin päässyt vapaaehtoisesti, koska ei ollut riittävän näkyviä oireita. Läheskään kaikkia ei testata, koska jos epäilee, että on koronaa ja menee testiin, niin kotimatka taittuu taksilla ja sen maksaa yhteiskunta.
Matkustajat varmasti lähinnä Suomessa asuvia romanialaisia, jotka palaamassa lomiltaan Suomeen. Enkä nyt tarkoita romanikerjäläisiä vaan niitä muutamia tuhansia romanialaisia, jotka ihan virallisestikin Suomessa asuvat.
Miksi noin moni kieltäytyi testistä? No, niin kuin on huomattu, niin koronan suhteen on aika paljon varsin välinpitämättömiä ihmisiä. Heitä kahden viikon karanteeni ei kamalasti houkuta. Jos on palaamassa maasta, jossa on tällä hetkellä paljon koronaa, toki silloin mieluummin skippaa testin. Ja tästä sitten viranomaiset yllättyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat?
Romania ei ole varsinainen lomakohde eikä sieltä juuri tule myöskään työvoimaa marjanpoimintaan.
Todella hämmästyttävä uutinen oli kyllä.
Toisaalta hyvä, kun viranomaiset saivat nyt faktaa siitä, mikä on vapaaehtoisuuden arvo suosituksissa. Tarvitaan pakko, jotta ne kaikista välinpitämättömimmät ja itsekkäimmät saadaan toimimaan yhteisen edun mukaisesti.
Kuinka moni esim. ajaisi nopeusrajoitusten mukaan, jos ne olisivat vain vapaaehtoinen suositus? Vain kaikista tunnollisimmat ja altruistisimmat ihmiset.
Hämmästyttävää silti oikeasti se lentokröenttätulos Ei olisi itselläni pokka kestänyt kieltäytyä tuollaisessa tilanteessa testistä.
En mene testiin ilman jonojakaan.