Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selittäkääs mitä haukkumasana NEITI tarkoittaa tarkalleen?

Vierailija
08.08.2020 |

Tällaista huutelua parvekeelta niskaan sitten. Niin mikä viesti tuossa on, miksi ei saisi olla se neiti. Nainen siis.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut käsittää feminismin, niin että pitää yrittää käyttäytyä ja olla kuin mies ja naisellisuudessa on jotain väärää.

Vaikka sehän on minun mielestäni nimenomaan sovinismia.

Vierailija
22/31 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta, onhan "herra"kin haukkumasana, jos/ja kun sitä käytetään eniten pilkkaavissa tai sarkastisissa yhteyksissä. vastaava kuin englannin "sir".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut käsittää feminismin, niin että pitää yrittää käyttäytyä ja olla kuin mies ja naisellisuudessa on jotain väärää.

Feminismi on nimenomaan sitä että määrittelee oman käyttäytymisensä ja päätöksensä itse. Eli on muitakin rooleja kuin "perinteinen naiseus". Feminismi ei pakota yhtään mihinkään, vaan laajentaa naisen roolia ja toimivuutta maailmassa. 

Vierailija
24/31 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän naisväki loukkaantuu siitä, kun avoliitossa olevaa kutsuu rouvaksi. Ilmeisesti halutaan suhteessa olevana sinkkuilun ja parisuhteen kummatkin parhaat puolet, sillä minusta varattu nainen on enemmän rouva kuin neiti.

Jaa, kyllä mua ainakin pitää kutsua rouvaksi, vaikken ole naimisissa ollut ikinä. Iän takia. Neiti on nuori nainen.

Vierailija
25/31 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Feminismi on nimenomaan sitä että määrittelee oman käyttäytymisensä ja päätöksensä itse. Eli on muitakin rooleja kuin "perinteinen naiseus". Feminismi ei pakota yhtään mihinkään, vaan laajentaa naisen roolia ja toimivuutta maailmassa. 

Ja on todella tervehdyttävää ja vapauttavaa niille naisille, joita kiinnostaa maailmassa muutkin asiat kuin vauvojen hankinta ja pinkki väri. On surullista että monet naiset jäävät taas nykyaikana jumiin tuohon kapeaan vaimon ja synnyttäjän rooliin eivätkä kehitä itseään. Perinteisissä kiinnostuksen kohteissa ei ole mitään väärää, mutta naiseus ei ole tekosyy. Tuo äärimmäisyyksiin viety avuttomuus johtuu siitä että oletetaan miesten sitä haluavan, koitetaan olla mieliksi miehille. Ja sitten kun tuollainen nainen ei saakaan sitä arvostamaansa perinteistä miehisyyttä vastineeksi, hän pettyy ja jatkaa miehisemmän miehen etsimistä. Vastaus siihen että oma elintila on kapea ja rajoitettu ei löydy miehistä. Ja nykyisinä kovan kilpailun aikoina ei voi edes perinteinen nainen elää enää pelkän ulkonäkönsä varassa. Oma älykkyys ja luovuus, koko persoonallisuuden potentiaali, käyttöön! Mieheksi ei tarvitse ryhtyä. 

Vierailija
26/31 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neitipaukku on ainakin sellainen pienitehoinen haulikon patruuna.

Vierailija
27/31 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehestä sanottuna tarkoittaa hintahtavaa, naismaista, hienostelevaa, kädetöntä oikeissa töissä.

Vierailija
28/31 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Millainen sinä ap olet ulkoiselta habitukseltasi. Yksi mahdollinen motiivi voisi olla, että jos sinä olet nätti ja naisellinen, ja naisellisesti pukeutuva nainen ja ne huutelijat eivät, se voisi olla kateudesta kumpuavaa vihamielisyyttä.

Jos huutelijat itse olivat rumia tai sellaisia jotka ovat jo lakanneet edes yrittämästä, he saattoivat sen takia käyttäytyä tuolla tavoin sinua kohtaan. On tyypillistä että tuollaiset naiset kääntävät omat puutteensa vahvuudeksi. Sen, että he ovat rumia ja vastenmielisen näköisiä siihen, että he ovat vahvoja naisia jotka eivät miellytä miehiä (joita heillä ei muuten edes ole) ja seuraa normeja. Ja sinun miellyttävän ulkonäkösi heikkoudeksi. Että sinä oletkin heikko ja tarvitset miesten hyväksyntää ynnä muuta paskaa.

Vaikka jokainen ymmärtää että todellisuudessa he haluaisivat olla kuten sinä, mutta koska ovat antaneet oman ulkonäkönsä mennä, sinun koko olemuksesi muistuttaa heitä siitä mitä he eivät ole.

Olen todistanut monta kertaa tilanteita missä rupsahtaneet naiset ovat osoittaneet ystävällisyydeksi naamioitua aggressiota jopa omia ystäviään kohtaan, jotka ovat säilyttäneet kadehdittavan olemuksensa ja joilla menee kaikilla mittareilla arvioituna paremmin kuin näillä rupsahtaneilla ja katkerilla "kavereillaan".

Toisaalta on yleinen kiusaajan taktiikka haukkua toista kaikesta siitä mitä hänellä on. Pilkata toisen miehen vaimon ulkonäköä, taloa, uraa... Jopa koirakin on vääränlainen. Toisin sanoen kaikkea sitä mitä heillä ei ole ja mistä he ovat kateellisia.

Vierailija
29/31 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä että naiseus on naurettavaa, alempiarvoista ja huvittavaa.

Ihan samoin kun poikalapselle sanotaan että "ei pojat itke" tai futistreenissä halventavasti "sä pelaat ihan ku tyttö".

Kyllä nämä asenteet niin syvällä ovat ettei niitä miljoonassakaan vuodessa pureta.

Naiseus edelleen nähdään heikkoutena ja alempana olentona olemisena.

Naiset ovat heikompia, eivät alempia olentoja. Olet puoliksi oikeassa. Se liittyy siihen kiistattomaan tosiasiaan, että naiset ovat heikompia.

Vierailija
30/31 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän naisväki loukkaantuu siitä, kun avoliitossa olevaa kutsuu rouvaksi. Ilmeisesti halutaan suhteessa olevana sinkkuilun ja parisuhteen kummatkin parhaat puolet, sillä minusta varattu nainen on enemmän rouva kuin neiti.

Jaa, kyllä mua ainakin pitää kutsua rouvaksi, vaikken ole naimisissa ollut ikinä. Iän takia. Neiti on nuori nainen.

Aikamoisessa pilvessä sitten elävät ne 40+ naiset jotka vaatii että neidiksi pitää avosuhteessa kutsua. Ollaan olevinaan edelleen kuin jotain vapaita parikymppisiä neitejä.

Vierailija
31/31 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sen mitään tarvitse tarkoittaa. Mikä tahansa voi olla haukkumasana, jos sen vain sanoo sopivalla äänensävyllä. Vaikka etunimenkin voi sanoa ärsyttävällä äänensävyllä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme