Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Testosteronikorvaushoitoa saavien miesten vaimot, miten suhtaudutte asiaan?

Vierailija
08.08.2020 |

Miehelläni (31 v.) diagnosoitiin tänä kesänä hypogonadismi ja testosteronivaje. Syy vuosia jatkuneelle oireiluille löytyi ja hoito on aloitettu. Tämä on hieno asia, mutta valitettavasti olen huomannut itsessäni yllättävän reaktion: minusta on jollakin tavalla vastenmielistä, että nuorella miehellä ei ole testosteronia ja hän joutuu sitä itseensä lääkkeellisesti pumppaamaan. Suomeksi sanottuna se on vähän ns. turn off ja jostakin ihmeellisestä syystä olen hoitojen aloituksen jälkeen nähnyt jotenkin mieheni vähemmän miehekkäänä.

Tiedän, että reaktioni on älytön ja tunnen itsekin tästä syyllisyyttä. Miehellä on ollut hankalia oireita (lähinnä pahat univaikeudet ja yleinen masentuneisuus, libido on ollut normaali) ja tottakai on hienoa, että tällä hoidolla oireet kenties helpottavat. Kysyisinkin muilta vastaavassa tilanteessa olevilta naisilta, miten itse olette hoitoihin suhtautuneet ja oletteko saaneet omaa asennetta muutettua? Kiitos!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sairautta ei saisi mielestäsi hoitaa? Miten aiot itse toimia, kun vaihdevuosioireita alkaa tulemaan?

Vierailija
2/2 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli alkuun kanssa vähän samanlaisia fiiliksiä, kun omakin mies oli todella nuori hoidon alettua. Asenne kuitenkin muuttui, kun aloin näkemään korvaushoidon vaikutukset: miehestä tuli todella paljon energisempi, fyysinen olemus muuttui (lihasmassaa tuli lisää vaikka ei käynyt salilla) ja hänellä libido nousi merkittävästi. Eli hoitojen myötä on kyllä muuttunut paljon miehekkäämmäksi, mikä on vain hyvä asia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan