Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö muka kukaan muu inhoa

Vierailija
29.07.2013 |

lasten laulua? Siis esim. se mainos missä mainostetaan Voice of Finland ja lasten vuoroa; ne kolme lasta ja tapa laulaa saa mun selkäpiin karmimaan ja kanava vaihtuu heti.

Sama juttu lasten kuorolaulannan kanssa, en ole ikinä tykännyt kuunnella mitään "lapset laulava lapsille" -juttuja. Inhosin niitä jo lapsena, vaikka itse lauloinkin kuorossa.

Oonko outo?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen taso ei ehkä ihan yllä isompien maiden tasolle noissa laulukilpailussa. Kato joku Britatain's Got Talent YouTubesta niin löytyy kyllä todella hyvänkuuloisia lapsia.

Vierailija
2/15 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ihan sama vika. Tuo Voice Kids saa kylmät väreet kulkemaan ja vaihdan myös kanavaa ja vannottelen, etten missään nimessä aio katsoa ohjelmaa. Sinänsä lasten laulaminen ei häiritse, mutta jos lapset laulavat jotain aikuisten lauluja, kuulostaa ja näyttää se minusta ärsyttävältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteisten lastenlaulujen laulu ainakin on ihan kamalaa. En voi ymmärtää miten joku ihan oikeasti tykkää jos vaikkapa 5 v laulaa kyläreissulla jonkun tuiki tuiki tähtösen.

Kiltisti kuitenkin olen käynyt koulun laulukilpailut kuuntelemassa ja osallistujia kehumassa ja kannustamassa.

Vierailija
4/15 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ärsyttää siinä mainoksessa lähinnä se, että se tyttö joka laulaa toisena ei laula vaan huutaa ja toisekseen se, että siinä biisissä ei lauleta "He he heeeeeei", missään kohdassa..

Vierailija
5/15 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 16:34"]

Itseäni ärsyttää siinä mainoksessa lähinnä se, että se tyttö joka laulaa toisena ei laula vaan huutaa ja toisekseen se, että siinä biisissä ei lauleta "He he heeeeeei", missään kohdassa..

[/quote]

No tuo "he he heeeei" menee sen piikkiin, että biisejä on tapana muokata hieman omanlaisiksi, kun niitä laulaa joku muu kuin alkuperäinen esittäjä. Joskus muutetaan äänialaa, joskus lisätään tuollaisia pikkujuttuja jne.

Mutta joo, itsekin inhoan tuota mainosta. Siinä lauletaan epävireisesti eikä muutenkaan kovin korvia hivelevästi. Joskus on jossain ulkomaalaisessa ohjelmassa kieltämättä (esim. mainittu Britain's Got Talent) saattanut olemaan todella taitava lapsilaulaja, muistaakseni eräs oli nimeltään Connie Talbot, mutta harvemmin jaksan lasten laulua kuunnella. Ainakaan siis näitä aikuisten lauluja.

Vierailija
6/15 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

?? Mä tykkään siitä pätkästä ja mun lapset vieläkin enemmän. Varsinkin se ekaksi laulava tyttö on hyvä!

Vierailija
7/15 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi laulaa Hell -heleä ääninen tyttö laulaa Heeeeeii. Kuuntele nro 5.

Mainoksen tarkoitus on näppärä siirtyminen yhdestä laulusta toiseen mutta minua tuo ärsyttää.

En pidä siitä mainoksesta. Muutenkin todella rasittavaa että lapset joilla ei ole elämänkokemusta alkaa laulamaan feikkitunteella aikuisien lauluja.

Tunteellinen laulu ei saa olla huutamista. Ja kun otetaan aikuisien laulu ja laitetaan lapsi laulamaan niin noin käy. Taas tuo mainos soi. Ei vaan jaksa.... Määkin olen lapsena huutanut samalla äänenvolyymilla äitiä ulos :)

Vierailija
8/15 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua, miksei se koko mainos ole sitä siirtymistä laulusta toiseen. Kolmas laulu ei jatku mitenkään edellisestä, mikä ainakin minua ärsyttää.

Ensimmäinen laulaja on paras ja oikeastaan ainoa siedettävä.

Vierailija
9/15 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 16:48"]

[/quote]

No tuo "he he heeeei" menee sen piikkiin, että biisejä on tapana muokata hieman omanlaisiksi, kun niitä laulaa joku muu kuin alkuperäinen esittäjä. Joskus muutetaan äänialaa, joskus lisätään tuollaisia pikkujuttuja jne.

Mutta joo, itsekin inhoan tuota mainosta. Siinä lauletaan epävireisesti eikä muutenkaan kovin korvia hivelevästi. Joskus on jossain ulkomaalaisessa ohjelmassa kieltämättä (esim. mainittu Britain's Got Talent) saattanut olemaan todella taitava lapsilaulaja, muistaakseni eräs oli nimeltään Connie Talbot, mutta harvemmin jaksan lasten laulua kuunnella. Ainakaan siis näitä aikuisten lauluja.

[/quote]

Ei, ei se mene sen piikkiin. Ilmeisesti sillä toisella tytöllä ei riitä happi pitkään venytykseen koska hän huutaa, ja siksi se on pitänyt pätkiä noin. Kun kuuntelee ko. kappaletta, kuulee ettei se "He he heeei" sovi kappaleen rytmitykseen.

Vierailija
10/15 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta lasten lässytykset mainoksissa vasta ällöjä onkin. Muumimaailma ja Väski.. kanava vaihtuu joka kerta.

Vierailija
11/15 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

...vaikka itse lauloinkin kuorossa oli hauska lopetus. :))

Vierailija
12/15 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 17:29"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 16:48"]

[/quote]

[/quote]

Ei, ei se mene sen piikkiin. Ilmeisesti sillä toisella tytöllä ei riitä happi pitkään venytykseen koska hän huutaa, ja siksi se on pitänyt pätkiä noin. Kun kuuntelee ko. kappaletta, kuulee ettei se "He he heeei" sovi kappaleen rytmitykseen.

[/quote]

Ainakin luulen, että se on tuollaiseksi haluttu nimenomaan tarkoituksella muokata, mutta tytön laulutaidoista en sanokaan sitten mitään. Ei se minustakaan rytmitykseen sovi eikä kuulosta hyvältä, mutta mielestäni voisi kuulostaa siltä, miltä todennäköisesti on tarkoitettukin, jos olisi eri laulaja. Eli väärä laulajavalinta kruunaa epäonnistuneen mainoksen.

Vierailija
13/15 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin, lasten laulu on karmeeta. Samoin noi muumimaailma ja väski -mainokset ym vastaavat. yhhyhhhyh. myös lasten turhat haastattelut tv-uutisissa yms. missä muksut ei sano mitään (tietenkään) ja nyhjää jotain paidanhelmaa. Huoh. Why oh why.

Vierailija
14/15 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpäs ne heleän lapsikuoron esittämät perinteiset joululaulut? Korvat vuotaa verta.....

Vierailija
15/15 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 16:26"]

Suomen taso ei ehkä ihan yllä isompien maiden tasolle noissa laulukilpailussa. Kato joku Britatain's Got Talent YouTubesta niin löytyy kyllä todella hyvänkuuloisia lapsia.

[/quote]

Pienessä maassa lahjakkuuksia on tosiaan harvassa. Voice-mainoksen tenavat eivät (toivottavasti) edusta kisan parhaimmistoa ja nähtäväksi jää, tuleeko kenestäkään oikeaa laulajaa. You tubessa on klippejä, joissa Christina Aguilera vetää jo ihan käsittämättömällä varmuudella vain 8-vuotiaana, mutta tämän tason laulajat ovat tietysti erityisiä poikkeuksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan