Sairaanhoitaja töihin vakuutusyhtiöön?
Sairaanhoitaja töissä vakuutusyhtiössä -kokemuksia kenelläkään?
Kuulisin mielelläni kaikenlaisia kokemuksia/vinkkejä/neuvoja vakuutusyhtiössä työskentelystä, etenkin sellaisilta jotka ovat aikaisemmalta ammatiltaan sairaanhoitajia.
Tällä hetkellä olen kliinisessä työssä, mutta alan vaihto on ollut mielessä pitkään. Kuitenkin tahtoisin tehdä jotain, jossa ammatistani olisi jotain hyötyä. Kiinnostaisi siis tietää, millä ammattinimikkeellä sh:t toimivat vakuutusyhtiössä, mitä toimenkuvaan kuuluu, millaista työ on, millainen palkkaus, miten löysit/sait työn, pidätkö työstäsi jne.
Mietin tässä, laittaisinko (= uskallanko laittaa) avoimen hakemuksen eri yhtiöille..
Kommentit (19)
Sairaanhoitajia palkataan vakutuusyhtiöihin henkilövakuutusten vahinkojen korvauskäsittelytyöhön tai vakuutusten myöntämiseen liittyvään työhön.
Työ voi liittyä yksityishenkilöiden vakuutuksiin tai yritysvakuutuksiin.
Pistä vaan reippaasti avoin hakemus eri yhtiöille. Voit kokeilla myös eläkevakuutusyhtiöitä. Tavallisen perusduunarin palkka vakuutusyhtiössä ei ole kovin kummoinen, varmaan sairaanhoitajan tasoa. Asiantuntijan pallille päästyä noussee. On sitten ihan henkilöstä itsestä kiinni, miten ura yhtiössä etenee.
Kiitos vastauksestasi nro3 :)
Eläkevakuutusyhtiöitä mä ajattelin lähestyä. Niihin vaan pitäis osata laittaa joku palkkatoive, eikä mulla ole yhtään käsitystä siitä mitä voisin pyytää.
Ja nimenomaan tuo korvauskäsittely kiinnostaisi. Urakehitys kiinnostaa myös, yksi syy sairaalamaailmasta "poistumiseen" onkin se, ettei urakehitystä tapahdu ellei lähde yliopistoon lukemaan osastonhoitajaksi tms. Koulutusta vastaan minulla ei ole mitään, mutta haluaisin myös edetä työssäni muutenkin kuin tutkintoja hankkimalla.
ÄLÄ HAE HYVÄ IHMINEN. Terkuin 4 vuotta vakuutusyhtiössä töissä ollut, (asiakaspalvelu ja korvauskäsittely, kaksi eri yhtiötä).
Itselläni on sosiaalialan koulutus ja olen myös miettimässä alan vaihtoa. Hain jokin aika sitten pankkiin töihin. Olisin päässyt asiakaspalvelutehtäviin, mutta päätin sitten viime kädessä jatkaa vielä sosiaalialalla. Palkka ei olisi ensi alkuun ollut hyvä pankissa, itseasiassa jopa vähemmän, kuin nykyisen työni lähtöpalkka, vaikka olen aina kuvitellut sosiaalialan olevan huonosti palkattua. Itselläni tietysti kaikenlaisia lisiä ym, jotka nostavat palkaa ja jotka olisin menettänyt vaihtaessani. Mutta siis aika samanlaiset fiilikset kuin sinulla. Haluaisin kunta-alalta pois ja sellaiseen työhön, jossa olisi urakehitystä. Pankissa sitä olisi voinut olla, mutta hyvin myyntihenkisen työn vuoksi jättäydyin rekryprosessista pois. Täytyy miettiä muuta.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 18:41"]
ÄLÄ HAE HYVÄ IHMINEN. Terkuin 4 vuotta vakuutusyhtiössä töissä ollut, (asiakaspalvelu ja korvauskäsittely, kaksi eri yhtiötä).
[/quote]
Miksi en? Kerro?
[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 18:47"]
Itselläni on sosiaalialan koulutus ja olen myös miettimässä alan vaihtoa. Hain jokin aika sitten pankkiin töihin. Olisin päässyt asiakaspalvelutehtäviin, mutta päätin sitten viime kädessä jatkaa vielä sosiaalialalla. Palkka ei olisi ensi alkuun ollut hyvä pankissa, itseasiassa jopa vähemmän, kuin nykyisen työni lähtöpalkka, vaikka olen aina kuvitellut sosiaalialan olevan huonosti palkattua. Itselläni tietysti kaikenlaisia lisiä ym, jotka nostavat palkaa ja jotka olisin menettänyt vaihtaessani. Mutta siis aika samanlaiset fiilikset kuin sinulla. Haluaisin kunta-alalta pois ja sellaiseen työhön, jossa olisi urakehitystä. Pankissa sitä olisi voinut olla, mutta hyvin myyntihenkisen työn vuoksi jättäydyin rekryprosessista pois. Täytyy miettiä muuta.
[/quote]
Mua kanssa mietityttää kun vakuutusala on kuitenkin niin tiukasti sidoksissa rahaan, siis itseasiassa onkin finanssialaa -ja mä kun oon aina ollut sitä mieltä että rahan kanssa en halua tehdä työtä. Että se maailma on niin kaukana mun omasta maailmankatsomuksestani (kovat arvot vs. pehmeät arvot), etten mä halua tehdä sellaista työkseni. Mutta tällä hetkellä olen niin leipiintynyt sairaalamaailmaan ja hoitotyöhön, että melkein mikä tahansa muu työ kelpaisi.
Mutta, voithan aina käydä kokeilemassa, miltä se työ tuntuisi. Ei se mitään maksa hakea ja jos pääset haastatteluun ja töihin niin rohkeasti kokeilemaan. Sairaalaan ja hoitotyöhön pääset aina takaisin halutessasi.
Itselläni ei rohkeus kuitenkaan riittänyt. Itsekin olen pehmeiden arvojen kannattaja ja kova myyntityö ei ehkä olisi ollut mun juttu. Yritän miettiä nyt muuta, mutta en ole vielä keksinyt. Tsemppiä vaan hakuun! Terv. nro 7
1) Huono palkka (mulla brutto 2200)
2) Koko ajan kiire
3) Asiakkaat (kun selität kymmenettä kertaa päivässä miksi luottohäiriöinen ei saa vakuutusta/miksi korvausasia on tutkinnassa jne., niin tiedät mitä tarkoitan
4) Se, että sun puheluita kuunnellan tiimissä kajareilla n. 30 henkilön kanssa. Sanotaan, että asiakkaan kanssa on "hyvä antaa osa myös itsestään", moniko haluaa antaa osan itsestään omien työkavereiden kanssa? Itse pidän minun ja asiakkaan kanssa käytyä keskustelua luottamuksellisena, firma katsoo, että puheluita voidaan käyttää esimerkkeinä ja koulutustarkoituksessa.
5) Mielenterveysongelmaisten (sis. luottohäiriöisten) soitot. Päivän 40 puhelusta näitä on noin 85%.
6) Ruokatauko tasan 30 min. Kahvitauot määrää joku ylhäältäpäin. Ihan tavallista oli esim. kahvi 10:00-10:15, lounas 10:30-11:00. Ja työvuoro siis 10-18.
7) Kysyttävää? :)
8) työn jumalaton tylsyys
9) koulutusta ei arvosteta millään tavalla
t. 11 ja 6 :)
11, on kysyttävää ;)
Olitko ilmeisesti jossain Tapiolassa tai Ifillä tai vastaavassa? Luuletko että meno on samanlaista jollain työeläkevakuutusyhtiöillä? Siis jotka ei myy mitään normi kotivakuutuksia tms, vaan ainoastaan eläkevakuutuksia esim Mela tai Ilmarinen? Entä onko sun kokemuksista miten kauan aikaa?
Ainakin noitten kotisivut antaa sellaisen kuvan, että työntekijä ois siellä arvossaan ja että tekevät kaikkensa panostaakseen työhyvinvointiin eikä simputukseen..
"Ilmarisen toimitalossa Helsingin Ruoholahdessa työskentelee noin 570 työntekijää. Yhtiö on valittu useana vuonna peräkkäin Suomen parhaiden työpaikkojen joukkoon (Great Place to Work -instituutti )." - Että kyllä houkuttaisi hakea tuonne töihin, voittaisi varmaan mennen tullen nykyiset työolot.
t. ap
En halua kertoa missä vakuutusyhtiöissä olin töissä, voin kertoa toki sen verran, että eläkevakuutusyhtiöitä eivät olleet. Opiskelujen ohessa tein neljän vuoden ajan töitä, osa-aikaisena sekä täysaikaisena ja nyt olen oman alan töissä, koulutus VTM. Ei muistot pelkästään huonoja tuolta ajalta olleet, mulla oli maailman kivoimmat työkaverit mutta itse työ...no, kokeilemalla selviää! Jos tulee kysyttävää niin mielelläni vastaan.
Joo, ei sun tarvitsekaan tietenkään mainita työpaikkaasi nimeltä :) Ajattelin vain, että mahtaisiko olla vähän erityyppinen meininki tuollaisissa taloissa jotka on keskittyneet ihan vaan työeläkkeisiin ja vastaaviin. Jotenkin täysin ummikkona voisin kuvitella että koti-ja kaikenmaailmanvakuutuksia kauppaavissa firmoissa meno voikin olla vähän jäätävämpää. Toki enhän tiedä, mutta sellainen mielikuva mulla jostain syystä on?
Nykyisessä työssäni mulla ei ole käytännössä minkäänlaisia työsuhde-etuja ja työntekijöiden hyvinvoinnista huolehtiminen on lähinnä vitsi. Siksi mua houkuttaisi työpaikka, joka mainostaa pitävänsä erittäin tärkeänä työntekijöidensä pysyvyyttä ja hyvinvointia.
t.ap
Hae ihmeessä jos kiinnostaa! Sulla on sairaanhoitajana aina töitä tiedossa jos (ja kun :)) et koe uutta paikkaa mieluisaksi! Tsemppiä! T. Se vakuutusyhtiössä töissä ollut, en enää muista numeroita :)
Niin ja viimeisimmät kokemukset on syksyltä 2012 :)
Nostellaampasolisko vielä kokemuksia? Millainen palkka on?
Hoitoala julkisella puolellla alkaa olla nähty tällä sairaanhoitajalla ja uusia tuulia tarvittais!
Häh? En ole kyllä kuullut että vakuutusyhtiöt palkkaisivat sairaanhoitajia. Työterveyslääkäri hoitaa varmaankin sairaslomat yms yhtiöissä. Terkuin, sh itsekkin.