Vauvan pituus 48 cm, imettävän rinnan ympärys 52 cm - Miten suojella lasta?
Kommentit (11)
Lastensuojeluilmoituksen paikkahan tuo on selkeästi ja vieläpä kiireellisenä.
Siis mikä ongelma? Rinnan läpimitta on 16 cm, ei se ole erityisen paljon tai vähän.
Ei 52-senttinen rinta ollut mikään ongelma, mutta 37-senttisten pohkeiden kanssa oli melkoista taiteilua, varsinkin kun kengännumero on 40! Pari kertaa jouduttiin lähtemään päivystykseen keskellä yötä. Onneksi imetysaika meni sitten kuitenkin pian ohi ja lapselle ei jäänyt muuta vikaa kuin lievä karsastus ja r-kirjain ei äänny kunnolla, sitä nyt puheterapiassa korjataan. Mutta minulla olikin 51-senttinen lapsi, en tiedä sitten, voiko verrata.
Vierailija kirjoitti:
Ei 52-senttinen rinta ollut mikään ongelma, mutta 37-senttisten pohkeiden kanssa oli melkoista taiteilua, varsinkin kun kengännumero on 40! Pari kertaa jouduttiin lähtemään päivystykseen keskellä yötä. Onneksi imetysaika meni sitten kuitenkin pian ohi ja lapselle ei jäänyt muuta vikaa kuin lievä karsastus ja r-kirjain ei äänny kunnolla, sitä nyt puheterapiassa korjataan. Mutta minulla olikin 51-senttinen lapsi, en tiedä sitten, voiko verrata.
Kuulostaa hankalalta. Karsastus johtuu varmaan siitä, että liian isojen rintojen takia suora katsekontakti ei onnistunut imettäessä :(
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä! Mulla on 51-senttinen jo aikuinen. Osin samat hankaluudet, ärrävika korjattiin ekaluokalla kuten multakin, joka synnyin samanmittaisena. En imettänyt niin kauaa, että olisin mittaillut tissejä, mutta oma pipo on 59 cm, ehkä nuppi turposi raskausaikana. Lapsi on terve, muttei pidä pizzasta, ja tissit ovat nykyään mallia maatalon emäntä, molemmilla.
Onko aloittaja se tyyppi, joka pelkäsi nukkuessaan tukehtuvansa omiin tisseihinsä? Siinä tapauksessa olen kyllä todella huolissani vauvasta!
Kuka imettää vauvaa niin, että läjäyttää tissin suoraan vauvaa kasvoja päin?
Ei ole hätää, kunhan vauvan huokonen on suora.
Miltä sitä lasta siis pitää suojella? Avaa nyt vähän tarkemmin.
Siis mitä?